Verstappen majdnem lenyomta Rosberget, Hamilton küszködött
2016. július 23. 10:48
Megcsappant a Mercedes előnye a Magyar Nagydíj időmérője előtt, az utolsó, egyórás szabadedzésen Nico Rosberg csupán 2 ezredmásodperccel tudta megelőzni Max Verstappent, miközben Lewis Hamilton egyik Red Bullt sem gyűrte le.
Rosberg 2 tizedet sem javított pénteki legjobb idejéhez képest, 1:20.261-es köréhez így Verstappen meglepően közel került; pedig a holland pilóta sok időt, konkrétan
a tréning első felét elvesztette, mert ki kellett cserélni autójában az ülést.
A péntek délután karambolozó Lewis Hamilton napja nem alakult jól, többször hibázott, és a másik Red Bullt vezető Daniel Ricciardótól is kikapott.
Az ausztrál ugyan 463 ezreddel lassabbnak bizonyult csapattársánál, ám hozzá képest eltérő programot teljesített: miután az edzés 33. percében megfutotta legjobb idejét, már nem tért vissza egy klasszikus sprintre a szuperlágy gumin, hanem lenyomott velük egy 12 körös etapot.
A Ferrarik hasonló ütemtervet követtek, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel is kb. 20 perccel az edzés vége előtt futotta meg 5., illetve 6. helyet érő idejét, utána megtettek még néhány kört nehezebb autóval.
Így csak találgatni lehet, hogy ma fel tudják-e venni a versenyt a Red Bull-lal.
A nyilvánosság előtt ismeretlen okból viszonylag sokáig a garázsban várakozó Fernando Alonso a 7. helyen tartotta a McLarent, és váratlanul jól szerepeltek a Renault-k is: Jolyon Palmer a 10., Kevin Magnussen a 12. pozíciót jegyezte. A Force Indiák, és különösen a Toro Rossók viszont küszködtek, számukra kemény dió lehet a Q3-ba jutás.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Szép napot kívánunk Olvasóinknak! 11-kor kezdődik a Magyar Nagydíj harmadik, egyórás szabadedzése a felújított Hungaroringen. Pénteken kiemelkedően teljesített a Mercedes, bár Hamilton balesete miatt nem lehetnek maradéktalanul elégedettek.
Ízlelgetni kell azt a kifejezést, hogy "tükörsima Hungaroring”, pedig ez a helyzet az újraaszfaltozás után. Az új réteg feladja a leckét a versenyzőknek, erről is írtunk elemzésünkben, amelyben szokás szerint boncolgattuk a versenyszimulációkat is.
A péntek délutáni kicsúszásáért, aminek következtében szinte a teljes edzést kihagyta, noha az autója csak minimálisan sérült. Nem érti, miért kellett lecserélni a régi rázóköveket, de férfiasan elismerte, hogy ettől függetlenül az ő sara a baleset.
A meteorológusok kellemesen meleg időt jósolnak mára, bár nem kizárt, hogy esetleg jön egy-egy frissítő zápor. A levegő 26, az aszfalt 43 fokos pillanatnyilag.
Vagy fordítva? Jo Ramirez és Massa kedélyesen vált néhány szót a motorhome-oknál, mielőtt elindulna a tréning.
A korábbi versenyző, aki pontot szerzett a 2004-es USA Nagydíjon, az egyik csapat garázsából figyeli az eseményeket, és szolidan integet is a kamera felé.
A holland még sisak nélkül álldogál az autója mellett, amelyre nincsenek felrakva a kerekek. Alonsót és Sainzot viszont már beszíjazták, ebben a pillanatban el is indul az edzés.
A sort vezető Wehrlein nyomában rögtön feltűnik Vettel és Räikkönen is. Nem aggódnak a Ferrari pénteki lemaradása miatt, igaz, Vettel szerint a pálya mindhárom szektorában javulniuk kell.
Az egyik Force Indián és Palmeren is a hétvégi legkeményebb keverék van, Wehrlein ellenben a lágyakon állította fel az első szintidőt (1:25.901). Sokat nem fogjuk látni a közepes keveréket, alig rendeltek belőle a csapatok.
Neki van mit pótolnia a tegnapi kihagyás miatt, ugyanakkor elmondta, hogy alapvetően elégedett volt az autóval a balesetéig. Most 7 autó tartózkodik a pályán, köztük Rosberg is.
A 12-es, derékszögű jobbosnál fékezte állóra a jobbelső gumit, ez később lerövidítheti az etapját. Így is ő az első 1:21.441-gyel.
Kiszállt az autóból, borostás állkapcsát simogatva áll az egyik monitor előtt. Wehrlein hatalmasat fékezett az 1-es kanyarnál, és kicsit szélesre vette - feltűnően sokat hibázott eddig a hétvégén.
Hamilton, Massa és Haryanto mögött egyelőre a 4., Hülkenbergnek, Palmernek, Ericssonnak és Wehrlein-nak van még mért köre. A Sky Sports egyébként megtudta, hogy a McLaren teminológiájában a három keverék közül a legkeményebbet mindig "fullback"-nek, azaz végső tartaléknak hívják.
Ez az oka annak, hogy a mezőnyből egyedüliként még nem járt a pályán. Közben csapattársa, Ricciardo 1:21.028-cal átvette a vezetést Hamiltontól.
Hátul, a főépület mögött, azt nem tudni, mi a sietség oka. Räikkönen a szuperlágyakon feljött a 3. helyre, 46 ezreddel lassabb Hamiltonnál.
Mindhárom szektorban legjobb részidőt repesztve 1:20.811-nél állította meg a stoppert. Räikkönen javított picit, de 1 századdal még mindig Hamilton mögött van.
1:20.547, az első szektorban ezúttal nem ért el legjobb időt. Vettel egy próbarajttal érkezett meg a pályára.
A féktávokon jelentkezik ez a probléma, jelentette rádión. Hamilton visszatért a pályára a szuperlágy gumin, most jobban feltankolták.
Az 1-es kanyarnál csúszott le az ívről, szép nagy füstcsík kíséretében. Alonsónak és Verstappennek továbbra sincs nyoma, ezzel hátrányba kerülhetnek az időmérőre.
Az edzés feléhez közeledve: Rosberg, Ricciardo, Hamilton, Räikkönen, Bottas, Massa, Vettel, Button, Sainz, Gutiérrez.
A 4-es és a 12-es kanyar kijáratánál is szélesen fordult a francia pilóta, aki tegnap a fékek blokkolására panaszkodott. Az időmérőn zéró toleranciát alkalmaznak a 4-es és a 11-es kanyarban szélesen forduló versenyzőkkel szemben, törölni fogják ezeket az időket.
1:21.379-et futott, 3,5 tizeddel lassabb a 2. Ricciardónál. A váltója viszont nem működik rendesen, nincsenek szinkronban a fokozatok.
Tegnap nem voltak elégedettek a szuperlágy gumikkal, most viszont jól állnak: Bottas 6., Massa 7., mindketten megelőzik Vettelt. Rob Smedley úgy vélte, a három élcsapat mögötti bolyban ők a leggyorsabbak.
A Ferrari-motoros autók többségébe új turbót és MGU-H-t szereltek mára. A Red Bullok gyorsultak, Ricciardo 2, Verstappen 5 tizeden belül került Rosberghez képest.
Räikkönen 21.143-ra, Vettel 21.185-re javít, a 4. és 5. helyet foglalják el így.
A finn tovább javított, Ricciardo és Verstappen közé beékelődve 3. A mezőny nagy része most a garázsban csücsül.
Hamarosan jöhet a roham az időmérő-szimulációk során. A végsebesség-listán a Mercedes-motor jóvoltából a Manorok állnak az élen.
Rosberg, Ricciardo, Räikkönen, Verstappen, Vettel, Hamilton, Bottas, Masas, Palmer, Alonso. A 9. Palmer neve itt az érdekesség.
1:20.261-nél jár, már gyorsabb, mint tegnap volt. Pénteken 1:20.435-tel bizonyult a legjobbnak.
Pérez és Hülkenberg előrébb ugrik a 20-21. helyről, de csak a 9., illetve a 15.-re képesek. Tegnap úgy tűnt, hogy a gumikezeléssel nem állnak a helyzet magaslatán.
Ez igen, valamit talált a holland, aki az edzés első felében nem tudott vezetni. A Ferrarinál Maurizio Arrivabene és Jock Clear tüzetesen szemléli az adatokat.
A brit a 4. helyen áll, fél másodperces hátránnyal Rosberg mögött. Verstappen idejére azt írták az F1.com online közvetítésében, hogy "Game on!" Reméljük, tényleg megszorongatják a Mercedest a hétvége tétre menő részében.
A 7. helyre jött fel, Vettel mögé. Verstappennel, Bottasszal és Grosjeannal együtt neki is véget ért már az edzés, a felsoroltak kiszálltak az autóból.
Érdekes taktika, szóval ezért nem javított az idején az utóbbi percekben. Hamilton kiszáguldott a Mansell bukóterébe, onnan jött vissza.
Az időmérő 14 órakor kezdődik, meglátjuk, hogy Verstappen akkor is tud-e tapadni Rosbergre. Emlékeztetőül: a mostani edzésen 2 ezredre megközelítette a németet. Mögöttük Ricciardo, Hamilton, Räikkönen, Vettel, Alonso, Bottas, Pérez és Palmer végzett. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval.