Vettel és a Ferrari kezdte az élen az előszezont

Események

Forma-1, sebastian Vettel, Ferrari, teszt
Vágólapra másolva!
A Ferrari érte el a legjobb időt az első 2016-os tesztnapon, de a legtöbb kört a Mercedes tette meg: 156-ot. A McLaren felkészülése sokkal jobban indult, mint egy évvel ezelőtt, a Renault-nak viszont gondjai voltak.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül
132 bejegyzés

Maratoni távval kezdte Lewis Hamilton a 2016-os előszezoni teszteket Barcelonában. A Mercedes pilóta 156 kört, vagyis több mint 760 kilométert tett meg az Ezüstnyíllal, ezzel messze felülmúlta az ellenfelek futásteljesítményét. Ráadásul megközelítette a tavalyi első barcelonai tesztnapon elért legjobb köridőt, amelyet Pastor Maldonado ért el a Lotus-Mercedesszel. Hamiltont nem hátráltatta semmi és senki, délután szinte meg sem ált, csak gyűjtötte a kilométereket rendületlenül.

Ennek ékes bizonyítéka, hogy a délután folyamán egyáltalán nem javított az időeredményén, és a közepes keverékűnél lágyabb gumikat sem tettek fel az autójára. A világbajnok programja láthatóan a tapasztalatszerzésre koncentrált, és az előre kitűzött célt teljesítette: a Mercedes minden nap 6-800 kilométert kíván megtenni az Ezüstnyíllal a hátralévő 7 tesztnap során is.

Hamilton és Vettel már az első tesztnapon egymásra talált - katt a galériához! Forrás: DPPI media/Florent Gooden

„A lényeg, hogy ilyen rövid idő alatt is a lehető legnagyobb távot tegyük meg, és lenyűgözően kezdtünk. A csapat hihetetlen munkát végzett, hogy az autó így menjen, és ennyi kört megtegyünk igazi gondok nélkül. Ez az első napon komolyan káprázatos, szorítok, hogy így menjen minden tovább.

– nyilatkozta Hamilton, aki Toto Wolffhoz hasonlóan üdvözölte a Ferrari fejlődését. Sebastian Vettel ugyanis gondoskodott arról, hogy a Mercedes öröme ne legyen felhőtlen: a Ferrari német pilótája sokat váratott magára a délelőtt folyamán – gyaníthatóan nem akartak intermediate abroncsokon próbálkozni a reggel még nedves pályán -, de később 1-1 rövid etap során megközelítette, majd meg is döntötte Hamilton idejét szintén a közepes keverékű gumikkal.

Vettel 1:24.939-es ideje már jobb, mint a tavalyi legjobb eredmény az első barcelonai tesztnap végén,

Maldonado ráadásul akkor a lágy abroncsokat használta.

Vettel és a Ferrari versenyképességéről természetesen nagyon korai ítélkezni, mert bár az élmezőnyben nem trükköztek a különböző gumikeverékekkel, Vettel egyértelműen rövidebb etapokat teljesített, míg Hamilton néha tényleg alig állt meg. Ilyen szélsőséges futásteljesítmények a többiekre sem voltak jellemzők, de

a Red Bull, a Williams, a McLaren és a (tavalyi) Sauber is egy versenytávnál több kilométert tudott megtenni a nap során.

„Úgy tűnik, jó napjuk volt” – mondta Vettel a Mercedesről. „Mi nem tettünk meg annyi kört, de bőven van okunk az örömre” – vélte, és elárulta, hogy „viszonylag elégedett” az autó viselkedésével, az első benyomása „nagyon pozitív” volt. „Akad javítani való, és kevés az időnk” – tette hozzá. „Rengeteg dolgot kell rendbe tennünk, de ez normális egy új autó esetében” – foglalta össze a négyszeres világbajnok, de leszögezte, hogy „az új autónk egyértelműen előrelépést jelent.”

Vettel szerint teszten is jobb elsőnek lenni, mint utolsónak, de nem tartotta fontosnak, hogy ő kezdett az élen - katt a galériához! Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Jens Buettner

A világbajnoki cím két várományosát az üldözők két legjobbja, Daniel Ricciardo és a Red Bull, valamint Valtteri Bottas és a Williams követte. Adrian Newey elmondása szerint

a Red Bullt „apró butaságok” hátráltatták

a délelőtt során, de Ricciardo végül 87 körig és a 3. helyig jutott, Bottas pedig szorosan mögötte zárt, 80 körrel, és kissé kevésbé aktív délutáni munkával. Az 5. helyet a Force India tesztpilótája szerezte meg, de

Alfonso Celis a nap végén lágy gumikkal kozmetikázta az eredményét.

Ennek elsősorban Jenson Button és a McLaren látta a kárát, a nap végén azonban aligha lehetnek bosszúsak a 6. hely láttán. Délelőtt még határozottan rossznak tűnt a wokingiak helyzete, a Sky Sports szerint Eric Boullier „nem elég jónak” minősítette a bemutatkozásukat, de a nap végére összejött náluk is 84 kör, és Button hátránya sem volt olyan arcpirító, mint ahogy a tavalyi teszteken és futamokon. A McLaren egy évvel ezelőtt mindössze 6 kört volt képes megtenni az első tesztnap alatt.

Az új McLaren sokkal bíztatóbban szerepelt, mint elődje bármikor - Kattintásra galéria nyílik! Forrás: DPPI media/Florent Gooden

„Nagy örömmel tértem vissza az eddigi leghosszabbnak tűnő téli szünet után” – nyilatkozta Button. „Annak is nagyon örülök, hogy nem vonultam vissza, mert most rögtön megőrülnék, az biztos. Jó érzés visszatérni az F1 kis világába. Ma elég sok kört megtettem, és általában megbízhatóan és simán ment minden.

– adott hangot optimizmusának.

A Toro Rosso nem bírta végig

Az alsóházban Carlos Sainz és a Toro Rosso következett a 7. helyen. A spanyol fiatal sokáig az 5. helyen szerepelt, de 55 kör után kénytelen volt feladni a napot a délután folyamán, mert a csapat új

sebességváltója kenésével problémák adódtak

így óvintézkedésből a visszavonulás mellett döntöttek. Nem volt ilyen gondja a tavalyi autóval próbálkozó Saubernek, de ők így sem tudták megelőzni a faenzaiakat, akik ezen a héten ugyanúgy a 2015-ös Ferrari motort használják.

Az utolsó pillanatra készült el a Toro Rosso, ezért még a reklámok is hiányoznak róla - katt a galériához! Forrás: DPPI media/Florent Gooden

A szokásosnál nagyobb figyelem hárult az üldözőbolyra is, hiszen a Manor tavaly előtti csődje óta először épített új autót, a Haas csapat története során először tesztelt az F1-es mezőnnyel, a Renault pedig a Lotust megmentve, gyári csapatként tért vissza. Nekik van okuk a csalódottságra, hiszen

Jolyon Palmer autója megbízhatatlan és egyelőre lassú is volt.

A brit pilóta mindössze 37 kört tudott összehozni, és utolsó lett a mezőnyben.

Délelőtt sokat váratott magára a Manor is, de Pascal Wehrlein a nap végére 54 kört teljesített, és a teszt vége felé el tudott mozdulni a biztos utolsó helyről is. A Mercedes tesztpilótája a közepes keverékű gumival már a Force Indiát kezdte támadni, de ők végül a lágy abroncsokra váltottak, és bár Wehrlein is kipróbálta ezt a keveréket, a helyezését nem ez határozta meg. Érdekes csata bontakozhat ki a tavaly újjászülető istálló és az idén bemutatkozó Haas csapat között.

Wehrlein magabiztosan vezetett a Manornál - katt a galériához! Forrás: DPPI media/Florent Gooden

Annál is inkább, mert a Haas küszködik ugyan gyermekbetegségekkel, de sokkal felkészültebbnek tűnik a hat évvel ezelőtt próbálkozó újoncoknál. Romain Grosjean délelőtt a középmezőny végére katapultálta a VF-16-ot, majd nem sokkal az ebéd előtt

320 km/órás sebességnél leszakadt az első szárnya,

így délutánig kénytelen volt a bokszban várakozni. Ez hozta el a nap egyetlen piros zászlós fázisát, így az F1 mezőnye összességében hihetetlenül felkészülten kezdte meg a teszteket.

„Kicsit megkésve vágtunk neki a napnak, de aztán meg tudtunk tenni néhány kört” – mondta Grosjean napközben. „Akadt egy kisebb meghibásodásunk az első szárnnyal, ezt még vizsgáljuk, de biztos vagyok abban, hogy kijavítjuk inkább előbb, mint utóbb.

Rengeteg teendőnk van még, de eddig nagyon örülök annak, amit eddig elértünk” – nyilatkozta a francia pilóta.

A tesztelés Barcelonában csütörtökig folytatódik, az összes napról élőben tudósítunk majd.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!