hirdetés

Vettel és a Ferrari kezdte az élen az előszezont

2016.02.22., 08:48
rendezés

A Ferrari érte el a legjobb időt az első 2016-os tesztnapon, de a legtöbb kört a Mercedes tette meg: 156-ot. A McLaren felkészülése sokkal jobban indult, mint egy évvel ezelőtt, a Renault-nak viszont gondjai voltak.

Maratoni távval kezdte Lewis Hamilton a 2016-os előszezoni teszteket Barcelonában. A Mercedes pilóta 156 kört, vagyis több mint 760 kilométert tett meg az Ezüstnyíllal, ezzel messze felülmúlta az ellenfelek futásteljesítményét. Ráadásul megközelítette a tavalyi első barcelonai tesztnapon elért legjobb köridőt, amelyet Pastor Maldonado ért el a Lotus-Mercedesszel. Hamiltont nem hátráltatta semmi és senki, délután szinte meg sem ált, csak gyűjtötte a kilométereket rendületlenül.

Ennek ékes bizonyítéka, hogy a délután folyamán egyáltalán nem javított az időeredményén, és a közepes keverékűnél lágyabb gumikat sem tettek fel az autójára. A világbajnok programja láthatóan a tapasztalatszerzésre koncentrált, és az előre kitűzött célt teljesítette: a Mercedes minden nap 6-800 kilométert kíván megtenni az Ezüstnyíllal a hátralévő 7 tesztnap során is.

Hamilton és Vettel már az első tesztnapon egymásra talált - katt a galériához!

Forrás: DPPI media/Florent Gooden

„A lényeg, hogy ilyen rövid idő alatt is a lehető legnagyobb távot tegyük meg, és lenyűgözően kezdtünk. A csapat hihetetlen munkát végzett, hogy az autó így menjen, és ennyi kört megtegyünk igazi gondok nélkül. Ez az első napon komolyan káprázatos, szorítok, hogy így menjen minden tovább.

A gumik kicsit más érzetet keltenek, ezek megértésén még dolgozni fogunk”

– nyilatkozta Hamilton, aki Toto Wolffhoz hasonlóan üdvözölte a Ferrari fejlődését. Sebastian Vettel ugyanis gondoskodott arról, hogy a Mercedes öröme ne legyen felhőtlen: a Ferrari német pilótája sokat váratott magára a délelőtt folyamán – gyaníthatóan nem akartak intermediate abroncsokon próbálkozni a reggel még nedves pályán -, de később 1-1 rövid etap során megközelítette, majd meg is döntötte Hamilton idejét szintén a közepes keverékű gumikkal.

Vettel 1:24.939-es ideje már jobb, mint a tavalyi legjobb eredmény az első barcelonai tesztnap végén,

Maldonado ráadásul akkor a lágy abroncsokat használta.

Vettel és a Ferrari versenyképességéről természetesen nagyon korai ítélkezni, mert bár az élmezőnyben nem trükköztek a különböző gumikeverékekkel, Vettel egyértelműen rövidebb etapokat teljesített, míg Hamilton néha tényleg alig állt meg. Ilyen szélsőséges futásteljesítmények a többiekre sem voltak jellemzők, de

a Red Bull, a Williams, a McLaren és a (tavalyi) Sauber is egy versenytávnál több kilométert tudott megtenni a nap során.

„Úgy tűnik, jó napjuk volt” – mondta Vettel a Mercedesről. „Mi nem tettünk meg annyi kört, de bőven van okunk az örömre” – vélte, és elárulta, hogy „viszonylag elégedett” az autó viselkedésével, az első benyomása „nagyon pozitív” volt. „Akad javítani való, és kevés az időnk” – tette hozzá. „Rengeteg dolgot kell rendbe tennünk, de ez normális egy új autó esetében” – foglalta össze a négyszeres világbajnok, de leszögezte, hogy „az új autónk egyértelműen előrelépést jelent.”

Vettel szerint teszten is jobb elsőnek lenni, mint utolsónak, de nem tartotta fontosnak, hogy ő kezdett az élen - katt a galériához!

Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Jens Buettner

A világbajnoki cím két várományosát az üldözők két legjobbja, Daniel Ricciardo és a Red Bull, valamint Valtteri Bottas és a Williams követte. Adrian Newey elmondása szerint

a Red Bullt „apró butaságok” hátráltatták

a délelőtt során, de Ricciardo végül 87 körig és a 3. helyig jutott, Bottas pedig szorosan mögötte zárt, 80 körrel, és kissé kevésbé aktív délutáni munkával. Az 5. helyet a Force India tesztpilótája szerezte meg, de

Alfonso Celis a nap végén lágy gumikkal kozmetikázta az eredményét.

Ennek elsősorban Jenson Button és a McLaren látta a kárát, a nap végén azonban aligha lehetnek bosszúsak a 6. hely láttán. Délelőtt még határozottan rossznak tűnt a wokingiak helyzete, a Sky Sports szerint Eric Boullier „nem elég jónak” minősítette a bemutatkozásukat, de a nap végére összejött náluk is 84 kör, és Button hátránya sem volt olyan arcpirító, mint ahogy a tavalyi teszteken és futamokon. A McLaren egy évvel ezelőtt mindössze 6 kört volt képes megtenni az első tesztnap alatt.

Az új McLaren sokkal bíztatóbban szerepelt, mint elődje bármikor - Kattintásra galéria nyílik!

Forrás: DPPI media/Florent Gooden

„Nagy örömmel tértem vissza az eddigi leghosszabbnak tűnő téli szünet után” – nyilatkozta Button. „Annak is nagyon örülök, hogy nem vonultam vissza, mert most rögtön megőrülnék, az biztos. Jó érzés visszatérni az F1 kis világába. Ma elég sok kört megtettem, és általában megbízhatóan és simán ment minden.

Akadnak részletek, amelyeknek még időt kell adnunk, hogy biztosan rendben legyenek, de sokminden már most is gördülékenyebben megy”

– adott hangot optimizmusának.

A Toro Rosso nem bírta végig

Az alsóházban Carlos Sainz és a Toro Rosso következett a 7. helyen. A spanyol fiatal sokáig az 5. helyen szerepelt, de 55 kör után kénytelen volt feladni a napot a délután folyamán, mert a csapat új

sebességváltója kenésével problémák adódtak

így óvintézkedésből a visszavonulás mellett döntöttek. Nem volt ilyen gondja a tavalyi autóval próbálkozó Saubernek, de ők így sem tudták megelőzni a faenzaiakat, akik ezen a héten ugyanúgy a 2015-ös Ferrari motort használják.

Az utolsó pillanatra készült el a Toro Rosso, ezért még a reklámok is hiányoznak róla - katt a galériához!

Forrás: DPPI media/Florent Gooden

A szokásosnál nagyobb figyelem hárult az üldözőbolyra is, hiszen a Manor tavaly előtti csődje óta először épített új autót, a Haas csapat története során először tesztelt az F1-es mezőnnyel, a Renault pedig a Lotust megmentve, gyári csapatként tért vissza. Nekik van okuk a csalódottságra, hiszen Jolyon Palmer autója megbízhatatlan és egyelőre lassú is volt. A brit pilóta mindössze 37 kört tudott összehozni, és utolsó lett a mezőnyben.

Délelőtt sokat váratott magára a Manor is, de Pascal Wehrlein a nap végére 54 kört teljesített, és a teszt vége felé el tudott mozdulni a biztos utolsó helyről is. A Mercedes tesztpilótája a közepes keverékű gumival már a Force Indiát kezdte támadni, de ők végül a lágy abroncsokra váltottak, és bár Wehrlein is kipróbálta ezt a keveréket, a helyezését nem ez határozta meg. Érdekes csata bontakozhat ki a tavaly újjászülető istálló és az idén bemutatkozó Haas csapat között.

Wehrlein magabiztosan vezetett a Manornál - katt a galériához!

Forrás: DPPI media/Florent Gooden

Annál is inkább, mert a Haas küszködik ugyan gyermekbetegségekkel, de sokkal felkészültebbnek tűnik a hat évvel ezelőtt próbálkozó újoncoknál. Romain Grosjean délelőtt a középmezőny végére katapultálta a VF-16-ot, majd nem sokkal az ebéd előtt

320 km/órás sebességnél leszakadt az első szárnya,

így délutánig kénytelen volt a bokszban várakozni. Ez hozta el a nap egyetlen piros zászlós fázisát, így az F1 mezőnye összességében hihetetlenül felkészülten kezdte meg a teszteket.

„Kicsit megkésve vágtunk neki a napnak, de aztán meg tudtunk tenni néhány kört” – mondta Grosjean napközben. „Akadt egy kisebb meghibásodásunk az első szárnnyal, ezt még vizsgáljuk, de biztos vagyok abban, hogy kijavítjuk inkább előbb, mint utóbb. Az autó jónak tűnik, és ez fontos. Rengeteg teendőnk van még, de eddig nagyon örülök annak, amit eddig elértünk” – nyilatkozta a francia pilóta.

A tesztelés Barcelonában csütörtökig folytatódik, az összes napról élőben tudósítunk majd.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Origo
18:06

Véget ért az első tesztnap

A Renault kivételével alapvetően mindegyik csapat elégedett lehet, de a legszélesebb vigyor alighanem a Mercedes szerelőinek arcára ül ki.

1. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:24.939 (69 kör)
2. Hamilton (Mercedes W07), 1:25.409 (156 kör)
3. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:26.044 (87 kör)
4. Bottas (Williams FW38), 1:26.091 (80 kör)
5. Celis (Force India VJM09), 1:26.298 (58 kör)
6.
Button (McLaren MP4-31), 1:26.735 (84 kör)
7. Sainz (Toro Rosso STR11), 1:27.180 (55 kör)
8. Ericsson (Sauber C34), 1:27.555 (88 kör)
9. Wehrlein (Manor MRT05), 1:28.292 (54 kör)
10. Grosjean (Haas VF-16), 1:28.399 (31 kör)
11. Palmer (Renault RS16), 1:39.356 (37 kör)

Origo
17:57

Celis lenyomta Buttont

A mexikói fiatal lágy gumikon 1:26.298-ra javította az idejét, ezzel feljött az 5. helyre. Korábban Button is kipróbálta a lágy keveréket, de a Force India pilótája gyorsabbnak bizonyult. Három perc van hátra, a McLaren megpróbálja visszaszerezni a pozíciót, és kiküldték a 2009-es bajnokot.

Origo
17:49

Máshogy szól a Ferrari és a Honda motorja

...de mindkettő erőteljesebb a tavalyi hanghatásoknál.

Origo
17:45

Hamilton 150 körön túl

Már több, mint 2,5 versenytávot teljesített az Ezüstnyíl. Meglepő, de elődje is egy laza 695 kilométeres nappal kezdett, ezért a W07 Hybrid megbízhatósága igazából nem is szokatlan.

Közben Button lágy gumikkal javított az idején, de még mindig 6 tizedre van a közepes gumival futó Bottas mögött.

Origo
17:41

Nagy csata a sereghajtók között

A Manor, a Haas és a Renault ma biztosan nem éri el a teljes versenytávot, de érdekes kérdés, hogy vajon melyik istálló teszi meg ma a legkevesebb kilométert. Most a Haas és a Renault egyaránt 28-28 körnél tart. Átszervezés ide vagy oda, az enstone-iak nem ünnepelhetnék a napot, amikor egy teljesen új csapat is jobban szerepel náluk.

Origo
17:36

A McLarennél kezdhetnek megnyugodni

Bár a délelőtt során akadtak gondjaik, Jenson Button 25 perccel a nap vége előtt már 76 körnél jár, és az 5. legjobb köridő is bíztató eredmény a tavalyi vesszőfutás után. Megtalálták a fényt az alagút végén?

Origo
17:30

Celis elkezdte a promóciós körök teljesítését

Feltették a lágy gumikat a Force Indiára, és az újonc Alfonso Celis rögtön fel is jött a 6. helyre, és hátránya már csak 2 másodperc Vettel mögött. A fiatal mexikói 1:27.030-at futott, ezzel megelőzte Sainzot, Ericssont, Wehrleint, Grosjeant és a pályára megint kilátogató Palmert.

Origo
17:27

Nem nagyon álcázzák magukat a Williams kémei

Aszfalt mintázatú nadrágot, és kavicságy-mintás felsőt persze nem vártunk, de a Williams fotósai láthatóan meg sem próbálták leplezni, hogy a konkurencia trükkjeit próbálják lencsevégre kapni.

Origo
17:23

Vettel változtatott sisakjának fő motívumán

Tavaly a német nemzeti lobogó színei díszítették a sisakját, ebből maradt is egy kevés, de a fejvédő tetején másik motívum kapott helyet.

Origo
17:21

Button átvette az 5. helyet

A McLaren-Honda brit pilótája 1:26.680-ra javított a lágy abronccsal, ezzel megelőzte Carlos Sainzot. Jolyon Palmer közben visszatért a bokszba, nem futott mért kört, Romain Grosjean viszont ismét előmerészkedett a Haas autójával, ami délelőtt az egyetlen piros zászlót okozta.

Origo
17:17

Élénkül a forgalom

Ricciardo, Bottas, Button és Palmer is kihajtott a pályára, ez különösen a Renault számára jó hír, mivel az ebédidő óta alig tudták elhagyni a bokszot. Palmer ezért vissza is csúszott az utolsó helyre.

Origo
17:11

Wehrlein levadászt a Haast és a Force Indiát

A német fiatal a 8. helyre ugrott előre Jenson Button mögé, 1:28.292-es ideje már csak 3,3 másodperccel marad el Sebastian Vettel eredményétől. A Manor ezzel megelőzte a Haas és a Force India autóját.

Azt egyelőre nem tudni, hogy Wehrlein milyen gumikon érte el az idejét, de most lágy abroncsokat kapott az autójára, így várhatóan tovább fog javítani. Ma ő az első, aki ezzel próbálkozik.

Origo
17:08

Vettel újabb hosszú etapot teljesített

A német pilóta tempója a közepes keverékű gumikon nem tűnt kiemelkedőnek, és annyira következetes sem volt, mint Hamilton, aki zsinórban négy kört is tudott 1 tizedmásodperces eltérésen belül futni.

Vettel körei: 1:30.0, 1:29.6, 1:30.0, 1:29.8, 1:29.9, 1:29.6, 1:30.0

Origo
17:04

Most kezdődik a hajrá - A sorrend a 7. óra után

A teszt 7. óráját hosszú etapok jellemezték, alig történt változás a sorrendben, de most ismét körözni kezdtek olyan versenyzők is, akik eddig a bokszban várakoztak. Kezdődik a hajrá!

1. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:24.939 (66 kör)
2. Hamilton (Mercedes W07), 1:25.409 (137 kör)
3. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:26.044 (65 kör)
4. Bottas (Williams FW38), 1:26.091 (52 kör)
5. Sainz (Toro Rosso STR11), 1:27.180 (55 kör)
6. Ericsson (Sauber C34), 1:27.555 (73 kör)
7. Button (McLaren MP4-31), 1:27.691 (65 kör)
8. Grosjean (Haas VF-16), 1:28.399 (20 kör)
9. Celis (Force India VJM09), 1:29.406 (40 kör)
10. Wehrlein (Manor MRT05), 1:29.591 (31 kör)
11. Palmer (Renault RS16), 1:31.351 (21 kör)

Origo
16:58

Ericsson gyorsul a tavalyi Sauberrel

A svéd pilóta feljött a 6. helyre, 1:27.555-re faragva legjobb idejét. Bár az eredmények természetesen nem reprezentatívak, a kipróbált technika még a tavalyi Ferrari motorral is jól működik a svájciaknál.

Origo
16:54

Megint Vettelé és Hamiltoné a pálya

A Ferrari pilótája 59. körénél tart, a Mercedes versenyzője a 134-nél. A többiek közben a bokszban ücsörögnek, pedig ma már csak bő egy óra van hátra, és ezen kívül csak hét tesztnap. Ráadásul, akad még teendője bőven a csapatoknak.

Origo
16:40

Ennyi volt mára Sainznak

Műszaki gondok merültek fel a Toro Rossónál, ezért a spanyol pilóta várhatóan nem tér vissza a pályára. Az 5. helyen áll, 55 kört tett meg a mai nap során.

Origo
16:37

Vettel és Hamilton gyűjti a kilométereket

Javítani egyikük sem tud, így a sorrendjük változatlan, mindössze a körök száma nő a nevük mellett. Vettel 57, Hamilton 124 körnél jár, amikor a német visszatér a bokszba.

Eközben Alfonso Celis is kihajt a pályára, hogy gyarapítsa körei számát, és nem sokkal később Pascal Wehrlein is követi a Manor volánja mögött.

Origo
16:23

Hamilton is visszatér a pályára

Nincs megállás a Mercedesnél, a világbajnoki címvédő megkezdte 116. körét is. Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo is a pályán van, így a három élen álló pilóta köröz ezekben a pillanatokban.

Origo
16:21

Mindenkit lenyűgöz a Mercedes kezdése

Lehet, hogy a Ferrari egyelőre gyorsabb, de Lewis Hamilton 115 köre az első tesztnapon a sajtó, és a közösségi média felhasználóit is lenyűgözte. A brit pilóta több, mint kétszer annyit vezetett ma, mint Sebastian Vettel, aki pont most hajtott ki ismét a pályára a Ferrarival.

Origo
16:14

Eközben Spanyolország másik végén...

...a Mercedes egy másik új versenyautót is tesztelni kezdett, ami nem más, mint a DTM-be szánt Mercedes-AMG C-Coupé. Az Audi és a BMW autóihoz hasonlóan ez is látható lesz szeptemberben a Hungaroringen, a Német Túraautó Bajnokság magyarországi fordulóján.

Origo
16:11

Új képek a galériában

Frissítettük a barcelonai képválogatásunkat, íme:

Katt a galériához!

Forrás: DPPI media/Florent Gooden
Origo
16:10

A Manor már a Force India nyomban jár

Pascal Wehrlein (a képeken a kék autóban) tovább ízlelgeti a Manort, és üldözőbe vette a szintén Mercedes motort használó Force Indiát. A német pilóta 1:29.824-re faragta az idejét, és már csak 4 tizedmásodpercre van Alfonso Celistől.

Origo
16:03

Wehrlein elmozdult az utolsó helyről

A Manor pilótája 1:30.771-re javította legjobb köridejét, és átvette a 10. helyet Jolyon Palmertől, aki a délután során nem végzett értékelhető munkát. Pascal Wehrlein 5,8 másodpercre van a listavezető Sebastian Vetteltől.

Origo
16:01

Hamilton rendíthetetlenül rója a köröket - Sorrend a 6. óra végén

A világbajnoki címvédő már kétszer annyi kört ment, mint a 2. legszorgalmasabb pilóta, Marcus Ericsson. Lewis Hamilton délután maratoni etapokat teljesített, és meg sem kísérelte eddig, hogy megelőzze a listavezető Sebastian Vettelt, de még két óra hátra van a mai tesztből.

1. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:24.939 (50 kör)
2. Hamilton (Mercedes W07), 1:25.409 (114 kör)
3. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:26.044 (52 kör)
4. Bottas (Williams FW38), 1:26.091 (49 kör)
5. Sainz (Toro Rosso STR11), 1:27.180 (55 kör)
6. Button (McLaren MP4-31), 1:27.691 (48 kör)
7. Ericsson (Sauber C34), 1:28.122 (57 kör)
8. Grosjean (Haas VF-16), 1:28.399 (13 kör)
9. Celis (Force India VJM09), 1:29.406 (30 kör)
10. Palmer (Renault RS16), 1:31.351 (20 kör)
11. Wehrlein (Manor MRT05), 1:31.862 (16 kör)

Origo
15:56

Bezárt a bazár a Toro Rossónál

A csapat lehúzta a rolót, illetve a garázsajtót, a spanyol pilóta egy ideig várhatóan nem lép újra pályára. Sainz eddig 55 kört tett meg, és az 5. helyen áll.

Origo
15:49

Kellemes idő lett Barcelonában

A katalán pálya aszfaltja 28 fokos hőmérsékletre emelkedett, a levegő pedig 20 fokos lett délutánra. A munka zavartalan, mindössze az ebédidő előtt volt egy rövid piros zászlós szakasz, azóta a csapatok megállás nélkül dolgozhatnak. Ez leginkább Lewis Hamiltonra igaz, mivel a világbajnok már 106 körnél tart, lassan kétszer annyit megy, mint bárki más. Közben a Pirellinél a hátország is elfoglalt.

Origo
15:45

A Hondánál bonyolultabban senki sem fejlesztett még motort

Ted Kravitz, a Sky Sports riportere az alábbi értesüléseket osztotta meg:

"A Button és Alonso autójába beszerelt erőforrás ezen a teszten gyakorlatilag a 2016-os motor első változata, amelybe bekerült minden olyan változás, amiről a Honda tudta, hogy szükséges. Érkezik egy második változat is a jövő heti tesztre, és a kettő összehasonlítása után a tapasztalatokat kombinálják egy harmadik verzióba, amivel Melbourne-ben versenyezni fognak. Szóval, ha most a helyzet nem rózsás a McLaren számára, nem kell aggódni, érkeznek még jobb alkatrészek is."

Origo
15:40

Hamilton 100 körnél jár

Még majdnem 2,5 óra hátra van a mai tesztnapból, de az Ezüstnyíl már százszor körbeért a barcelonai pályán. Ha ehhez hozzáadjuk a Williams eddigi 47 körét, a Force India 27 körét, és a Manor 15 körét, együttesen 189 kört kapunk, és várhatóan még mindegyik istálló megmutatja magát ma. Hamilton például rendületlenül rója a köröket.

Origo
15:35

Rajongók üzentek a csapatoknak a lelátóról

Nincs nagy tömeg a lelátókon, hiszen munkanap van, de néhány szurkoló így is megjelent, és molinókat, zászlókat is vittek magukkal. Egy pár üzent is a csapatoknak, szerintük nem gyorsabb autókra, tankolásokra és jobb aerodinamikára van szükség, hanem jobb versenyekre, és a kis csapatok támogatására.

Origo
15:33

Mozgásban az új Renault

Nem ment még túl sokat, mindössze 15 kört tett meg, de az egyik alkalommal elkapták a kamerák Jolyon Palmert, aki az idén már versenyzőként is bemutatkozhat az F1-ben.

Origo
15:24

A Mercedes új orrkúpot kap

A W07-es orrkúpja gyanúsan hasonlít a tavalyi változatra, és a hasonlóság nem véletlen. Az Auto Motor und Sport információja szerint szerdán egy teljesen új, "innovatív" fejlesztés kerül majd fel az Ezüstnyílra, ami nem hasonlít majd az aktuális változatra.

A német lap azt is megtudta, hogy a Haas holnapra átalakítja az első szárny felfogatását, hogy elkerüljék a mai műszai hibát.

Origo
15:18

Button és Ricciardo araszol a pályán

Az Autosport szerint mindketten 1:30-31-es köröket futnak, de gyűjtik a kilométereket, és ez is fontos lehet, hiszen még csak 37-38 körnél járnak. Vettel 50-nél, Hamilton 93-nál tart.

Origo
15:16

Wehrlein már csak fél másodpercre a Renault-tól

A Manor pilótája már több kört teljesített a Haasnál, és 1:31.862-es ideje már csak fél másodperccel lassabb a megbízhatósággal küszködő Renault és Jolyon Palmer eredményétől. Sebastian Vetteltől viszont még mindig 6,9 másodpercre vannak, ami körülbelül ég és föld távolsága.

Origo
15:14

Wehrlein nagyot lépett előre

A német pilóta 1:32.677-tel még így is utolsó, de majdnem 1 másodpercet faragott eddigi eredményéből. Közben Button is pályára lépett a McLarennel, eddigi 35 körét próbálja gyarapítani a délután során.

Origo
15:10

Elromlott a Renault

A Sky Sports szerint néhány perccel ezelőtt a Renault szerelői kénytelenek voltak letakarva visszatolni az autót a garázsba. Nehéz kezdés az enstone-iaknak, egyelőre csak 18 körnél tartanak, miközben Hamilton már 93-nál jár a Mercedesszel. Jó hír viszont, hogy a Manor ismét előkerült, Pascal Wehrlein közben már a 12. körét is elérte, de a McLarenés a Haas továbbra is a bokszban áll.

Origo
15:08

A Renault bízik az előrelépésben

Habár csak arra maradt idejük, hogy a tavalyi Lotus továbbfejlesztett változatába beszereljék a saját hajtásláncukat, szerintük azzal is előreléptek a télen. Ezt mondták az RS16-ról.

Jolyon Palmer az RS16-tal

Forrás: DPPI media/Florent Gooden
Origo
15:05

Hamilton következetesen köröz

Hosszabb etapot kezdett a címvédő a közepes keverékű gumikon, és sorozatban hozta az 1:28-as köröket:

1:28.1, 1:28.3, 1:28.5, 1:28.2, 1:28.2, 1:28.1, 1:28.4, 1:28.6, 1:28.5, 1:28.6

Origo
15:01

Még mindig Vettel áll az élen - Sorrend az 5. óra után

Vettel a Ferrari SF16-H-val

Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Jens Buettner

Hosszabb etapokkal kezdtek a versenyzők - akik egyáltalán ebéd óta megjelentek -, így az idők nem sokat változtak az elmúlt két óra során, továbbra is Vettel áll az élen.

1. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:24.939 (48 kör)
2. Hamilton (Mercedes W07), 1:25.409 (87 kör)
3. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:26.044 (32 kör)
4. Bottas (Williams FW38), 1:26.091 (43 kör)
5. Sainz (Toro Rosso STR11), 1:27.180 (50 kör)
6. Button (McLaren MP4-31), 1:27.691 (35 kör)
7. Ericsson (Sauber C34), 1:28.165 (41 kör)
8. Grosjean (Haas VF-16), 1:28.399 (13 kör)
9. Celis (Force India VJM09), 1:29.406 (24 kör)
10. Palmer (Renault RS16), 1:31.351 (16 kör)
11. Wehrlein (Manor MRT05), 1:33.455 (8 kör)

Origo
14:51

Hamarosan jönnie kellene a McLarennek

Egyelőre viszont Alfonso Celis az, aki csatlakozik a délután is vezetők táborához. A Force India 23 köre igen szerény, de még bő három óra a rendelkezésükre áll a mai nap során.

Origo
14:49

A király is figyelte a fiát

A kétszeres rali világbajnok és Dakar-győztes Carlos Sainz is a helyszínre látogatott, hogy fia munkáját nyomon kövesse. A spanyol veterán a pálya szélén figyelte, ahogy Sainz Jr. eddig 50 kört megtesz.

Origo
14:43

Ricciardo és Hamilton is visszatért

A Mercedes pilótája a 74. körében jár, Ricciardo a 28-ban átvette a 3. helyet Valtteri Bottastól 1:26.044-gyel. A Red Bull az idén könnyebben kezdi a tesztelést, mint tavaly a megbízhatóság és a tempó tekintetében is. Persze, mindig le kell szögeznünk, hogy még csak a tesztelés elején járunk.

Origo
14:39

Vettel ideje még izgalmasabb

...ha figyelembe vesszük, hogy Pastor Maldonado tavaly a lágy gumikon érte el az első napi legjobb idejét Barcelonában, Sebastian Vettel viszont a közepes keverékeken futott, mutatott rá az egykori F1-es pilóta, Karun Chandhok a Twitteren. Vettel azóta visszatért a bokszba, most Sainz próbálgatja a jelöletlen Pirelli gumikat.

Origo
14:36

Gyerekbetegségekkel küzd a Renault

Jolyon Palmer az Autosport kédésére egyelőre nem tudta értékelni a Renault továbbfejlesztett erőforrását, mert a délelőtt során az autó ügyes-bajos dolgai hátráltatták, így egyelőre csak 15 kört tett meg.

Marcus Ericsson is kilátogatott a pályára a tavalyi Sauberrel.

Origo
14:34

Vettel már a 41. körét tapossa

Most ő és a 43. körnél járó Carlos Sainz van csak a pályán. Hosszabb etapokkal kezdik a délutánt, mivel tiszta a pálya, senki és semmi sem zavarja őket. Rájuk is fér a kilométerek gyűjtése, mert Lewis Hamilton 71-nél jár, de ő most a bokszban várakozik.

Origo
14:31

A Haas a NASCAR-ban használt színeit hozta az F1-be

Korábban arról is pletykáltak, hogy sárga lehet az amerikai istálló autója, de az ezüst, fekete és piros kombinációjánál maradtak. Korábban így nézett ki az oválpályákon futó autójuk is.

Origo
14:26

Hamilton bejött, Vettel pályára lépett

Világbajnokok váltják egymást, Lewis Hamilton egy ötkörös etap végén a bokszba hajtott, Sebastian Vettel viszont pályára lépett, hogy eddigi 36 köréhez újabbakat adjon. Vajon, tud gyorsulni a Ferrari pilótája?

Origo
14:22

Hamilton is megkezdte a délutáni munkát

A brit pilóta újabb három kört tett meg, így továbbra is ő a legszorgalmasabb a mai nap során. 69. körét teljesíti, és Vettel mögött a 2. helyen áll, egyelőre nem tudott javítani. Sainz is pályára lépett.

Origo
14:20

Ismét él a videós közvetítés

Simon az ebéd után visszatért kisfiával a lelátóra, és folytatja a teszt közvetítését mobiltelefonja segítségével a Periscope-on.

Origo
14:16

Grosjeant nem törte meg a délelőtti baleset

Leszakadt az első vezetőszárnya, de a francia pilóta így is remekül érzi magát a Haas új autójában. Egyelőre a 8. helyen tartózkodik, és ma már aligha fog javítani, mert korlátozzák a csúcssebességét.

Origo
14:14

Ricciardo az első délutáni próbálkozó

Rögtön javított is az eredményén, de az 1:25.463 továbbra is csak a 4. helyre elég. Az ausztrál pilóta 22 körnél jár, a mai csúcstartó eddig Hamilton 66 körrel, ami pont egy versenytávnak felel meg.

Origo
14:11

Vajon miért ilyen gyászos az idei mezőny megjelenése?

Szokatlanul egyhangú lett az idei F1-es mezőny színösszeállítása, és az éjszakai versenyek számának növekedésén kívül nehéz erre magyarázatot találni. Sötét alapon valóban jól látszanak a világos feliratok, de ez elég ahhoz, hogy a fél mezőny fekete és szürke autókkal álljon ki?

Mercedes: ezüst, fekete
Ferrari: vörös (a korábbiaknál jóval több fehérrel)
Williams: fehér
Red Bull: (sötét) kék
Force India: fekete (ezüst)
Renault: fekete (sárga)
Toro Rosso: (sötét) kék
Sauber: kék-sárga
Manor: kék-piros
Haas: ezüst, fekete (piros)

Origo
14:02

Indul a délutáni félidő

Az Autosport szerint több csapatnál is ebédelhetnek még, mert nincs tolongás a bokszutca kijáratánál. A csapatok reggel sem kapkodtak, de ez akkor az alacsonyabb hőmérséklet és a nedves pálya miatt érthető volt.

Origo
14:00

Egyre kellemesebb az idő Barcelonában

A levegő hőmérséklete 15 fokra, a pályáé 25 fokra emelkedett az ebédszünet végére. Az évszaknak megfelelő, ideális az időjárás a teszteléshez.

Origo
13:58

Nem boldogok a McLarennél

Rachel Brookes, a Sky Sports riportere nemrég megkérdezte Eric Boullier-t, a McLaren versenyigazgatóját, hogy mi az első benyomásuk az új autóról. A francia azt mondta, "nem elég jók" a tapasztalataik, miután a délelőtt folyamán különböző műszaki hibákkal bajlódtak.

Origo
13:50

A kis csapatok szívesen merítenek ihletet

Vasárnap nagy érdeklődéssel várta az F1-es közvélemény a Haas csapat autójának érkezését. A VF-16 első ránézésre nem lett a Ferrari SF16-H másolata, de közelebbről megnézve akadnak teljesen egyforma részletek a két autón.

A Manor közben a vizuális arculat terén fordult a múlt felé. Korábban már bemutattuk, hogy az autó fényezése erősen hasonlít az 1983-as Spirit-Hondára, és a tervezők versenyzői overall terén is voltak restek korábban bevált példákat alkalmazni.

Origo
13:43

A Haas korlátozza a csúcssebességét

Az Auto Motor und Sport információi szerint Grosjean 320 km/órás sebességnél vesztette ez az első szárnyát, a helyszínen készült képek alapján pont a terelőlap, és a felfogatás összeillesztésénél. A csapat elővigyázatosságból korlátozza az autó csúcssebességét a délután folyamán.

Origo
13:37

Ennyire bátor lenne a Mercedes?

Míg a Ferrari rögtön elbarikádozza az SF16-H-t, a Mercedes közszemlére tett egy autót, ami a fényezése alapján nagyon hasonlít az ideire. Elképzelhető viszont, hogy egy átfestett tavalyi modellt használnak a közönség elkápráztatására, ez nem teljesen nyilvánvaló a Twitterre felkerült fénykép alapján.

Origo
13:31

Eközben az USA-ban...

Európai idő szerint tegnap éjjel rendezték a híres Daytona 500-at, ennek apropóján a Forbes összeszedte a NASCAR versenyzők fizetési rangsorát, amelynek élén Dale Earnhardt Jr. áll évi 23,5 millió dollárra. Earnhardt ezzel az F1-es rangsor 4. helyére érne oda.

Ennél érdekesebb viszont, hogy a Stewart-Haas Racing színeiben versenyző Danica Patrick a 7. helyet tudta megcsípni a NASCAR-os fizetési listában 13,4 millió dolláros bevétellel.Tekintve, hogy a Haas egyik pilótája Romain Grosjean tavaly 4 millió eurót kereshetett a Lotusnál, érthető, hogy az amerikai hölgy miért nem akar egy sereghajtó F1-es csapatnál versenyezni, főleg, ha oda is neki kellene szponzori pénzeket hozni.

Origo
13:22

Eszelős, hogy mennyi ideig készül egy F1-es autó

Az új SF16-H bemutatása kapcsán a Ferrari készített egy infografikát. A triviális részletek felsorolásától most eltekintünk, de figyelemre méltó, hogy

  • 250 ezer munkaóra szükséges az autó legyártásához (ez összeadva több, mint 28 év!)
  • 15 ország 30 beszállítója készített alkatrészeket az új modellhez
  • 20 ezer négyzetméter szénszálas, méhsejt készült a kompozit elemekhez
  • 1500 órát töltött az új autó modellje a szélcsatornában
  • 20 ezer különböző alkatrészből áll össze az erőforrás, a sebességváltó és a karosszéria
  • 100 különböző fémötvözetet használtak fel
  • 700 fő dolgozott a Ferrarinál az autón, és még legalább ennyien az ellátási láncban
Origo
13:13

Sorrend félidőben

Bár a privát csapatok még nem tettek meg túl sok kört, alapvetően jól szerepel a mezőny az első idei tesztnapon. Mindössze egy műszaki hiba miatt kellett elővenni a piros zászlót, amikor Romain Grosjean autójának első szárnya megadta magát. A Mercedes egyelőre sokkal több kört tett meg az ellenfeleknél, gyorsak is, a Ferrari viszont egy körön előttük jár, de ez fél nap után még nem jelent semmit.

1. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:24.939 (36 kör)
2. Hamilton (Mercedes W07), 1:25.409 (66 kör)
3. Bottas (Williams FW38), 1:26.091 (43 kör)
4. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:26.704 (20 kör)
5. Sainz (Toro Rosso STR11), 1:27.180 (35 kör)
6. Button (McLaren MP4-31), 1:27.691 (35 kör)
7. Ericsson (Sauber C34), 1:28.165 (36 kör)
8. Grosjean (Haas VF-16), 1:28.399 (13 kör)
9. Celis (Force India VJM09), 1:29.406 (21 kör)
10. Palmer (Renault RS16), 1:31.351 (15 kör)
11. Wehrlein (Manor MRT05), 1:33.455 (8 kör)

Origo
12:58

Hamilton még nem siet

Ez az érzése a pálya szélén álló Ben Andersonnak, az Autosport tudósítójának. Úgy véli, a Mercedes továbbra is magabiztosan közlekedik a pályán, és a hangja is letisztult, ellenben a McLaren-Hondával, ami a 3-as kanyarból kihajtva még szépen szól, de fordulaton, a kanyarközépnél érezhetően durva hangja van.

Origo
12:52

Magához tért a Manor is

Pascal Wehrlein is futott egy tapogatózó, de már mért kört, így már mindenkinek van valamilyen ideje. A Manor-Mercedes pilótája egyelőre 5 körnél tart, ez messze a legkevesebb a mai nap során.

Origo
12:49

Romániában készült Vettel abroncsa

Az Autosport információ szerint a Vettel autóján korábban kipróbált, jelöletlen gumi valójában közepes keverékű, és a specifikációja megegyezik a jelölt gumikkal. A szerepe csupán annyi, hogy a Pirelli a romániai gyárát is felkészíti F1-es abroncsok előállítására, így szomszédaink is beugorhatnak, ha a törökországi üzemben valami probléma merülne fel. A Pirelli minden csapatnak felajánlotta a gumikat, de nem kötelező azokat kipróbálni. Ezúttal a közepes keverék van soron, de később várhatóan más abroncsok is előkerülnek.

Origo
12:44

Fél nap sem kellett, és megdőlt a tavalyi idő

Vettel már gyorsabb, mint a tavalyi első barcelonai tesztnapon futott legjobb idő. Ráadásul tavaly már több tesztnapon túl volt a mezőny Jerezben. A Ferrari áttörte az 1:25-ös határt, és 1:24.939-cel Vettel már 0,47 másodperccel vezet Hamilton előtt.

Origo
12:41

Ricciardo előrébb a házi versenyben

A Red Bull pilótája sokáig a bokszban rostokolt, de nemrég 1:26.704-gyel feljött a 4. helyre, és pont a Toro Rosso pilótáját, Carlos Sainzot előzte meg. Apró lépésekkel Alfonso Celis is faragott az idején, de továbbra is csak a 9. helyen áll.

Origo
12:37

Nem egyforma a Renault és a Red Bull kipufogója

A Renault korábban azt ígérte, hogy a gyári istálló, és a TAG Heuer néven szintén a franciák motorjait használó Red Bull azonos specifikációjú erőforrást kap, de az Autosport technikai szakírója, Craig Scarborough szerint a Renault ma egy, a Red Bull pedig két kipufogócsővel ellátott erőforrással lépett pályára. A szabályok szerint ez kifejezetten nem eredményezhet különbséget a teljesítmény terén, de nyilván nem véletlen, hogy a franciák egyszerre két változatot futtatnak.

Origo
12:34

Tudósítónk lehűti a kedélyeket

Mészáros Sándor, az F+1 blog szerzője a helyszínen tartózkodik, és nem ért egyet a videók alapján levont következtetésünkkel.

Origo
12:31

Ismét szabad a pálya, Hamilton már útnak indult

A brit pilóta 49. körét kezdi meg, elképzelhető, hogy délelőtt már túllépi a versenytávot, ami 66 kör és 307 km-es táv. A Mercedes 6-800 km-t szeretne megtenni minden nap.

Origo
12:28

Grosjean szárnya a vétkes

Az elem valószínűleg megadta magát. Nem lenne meglepő, ha pont az új Haas csapat egyik alkatrésze fáradt volna el, remélhetőleg nem valami alapvető konstrukciós hibáról van szó.

Origo
12:24

Törmelékkel teli a célegyenes

Azt egyelőre nem tudni, hogy melyik autóról törtek le darabok, több tudósító is azt gondolja, hogy Sainz Toro Rossója sérült meg, de az biztos, hogy Grosjean első szárny nélkül ért vissza a bokszba.

Origo
12:21

Piros zászló: Grosjean szárnyaszegetten halad

Az Autosport tudósítója szerint Grosjean valahol elhagyta az autójának első szárnyát. Kérdés, hogy a vadonatúj Haas csapatnak vajon van-e tartalék alkatrésze. Ez tavaly még a rutinos Red Bullnak is gondot okozott, Danyiil Kvjat kénytelen volt fél napi a terelőlap nélkül közlekedni, mert nem volt kéznél másik alkatrész.

Origo
12:12

Vettel ismét az élen

Visszatért a pályára, és átvette a vezetést Sebastian Vettel. A német pilóta 1:25.206-ot futott, ezzel már kevesebb, mint 2 tizedmásodpercre van a tavalyi legjobb időtől, amit Pastor Maldonado futott egy Lotus-Mercedesszel.

Közben elképzelhető, hogy gondok akadtak a Manornál, mert a Sky Sports riportere, Rachel Brookes szerint Pascal Wehrlein csak igen lassan tudott visszavánszorogni a bokszba, és onnan egyelőre vissza sem tért, ma még csak 2 kört tett meg.

Origo
12:11

Képgaléria a tesztről

Már benne vannak az első akciófotók, folyamatosan frissíteni fogjuk:

Katt a képre a galériához!

Forrás: AFP/Jose Jordan
Origo
12:06

Ilyet is csak az F1-ben látni...

...írja az alábbi tweet bejegyzője, és valószínűleg igaza van. Ékes bizonyíték, hogy a csapatok mennyire odafigyelnek a részletekre, még a teszteken is.

Origo
12:02

Hamilton már félszáz kör felé jár - Sorrend a 3. óra után

Vettel egy rövid ideig vezetett, de Hamilton ismét az élre állt. Mindegyik csapat kipróbálta már az autóját, és Wehrlein kivételével mindenki mért kört is futott már. Az állás a 3. óra végén.

1. Hamilton (Mercedes W07), 1:25.409 (48 kör)
2. 
Vettel (Ferrari SF16-H), 1:25.921 (20 kör)
3. Bottas (Williams FW38), 1:26.091 (23 kör)
4. Sainz (Toro Rosso STR11), 1:27.924 (26 kör)
5. Ericsson (Sauber C34), 1:28.165 (19 kör)
6. Grosjean (Haas VF-16), 1:28.399 (9 kör)
7. Button (McLaren MP4-31), 1:28.493 (11 kör)
8. Celis (Force India VJM09), 1:31.155 (10 kör)
9. Palmer (Renault RS16), 1:31.351 (13 kör)
10. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:37.610 (14 kör)
11. Wehrlein (Manor MRT05), idő nélkül (2 kör)

Origo
11:56

Bottas lopakodik Vettel mögött

Valtteri Bottas szép csendben megérkezett Sebastian Vettel mögé a köridő és a körszám tekintetében is. A finn pilóta 1:26.091-gyel a 3. helyen áll, bő 1 tizeddel a Ferrari mögött, és 20. körében jár, pont annyinál, amennyit Vettel is megtett. Közben a Force India pilótája, Alfonso Celis is feliratkozott az időlistára: a mexikói pilóta a 8. a VJM09-cel.

Origo
11:53

A lényeg a részletekben rejlik

Bár az idén alapvetően nem változott az F1-es autók formaterve, hiszen szabályváltozás sem történt, az apró részletek terén a csapatok az idén is komoly erőfeszítéseket tettek. Íme egy közeli Hamilton autójáról, elég csak megnézni, hogy az oldaldoboz tetején lévő légterelő vagy a tükrök mellett függőleges elemek milyen gondos munka eredményei.

Origo
11:50

Vettel jelöletlen gumit tesztel

Az Autosport szerint Vettel most egy jelölés nélküli gumiszettel autózik, ezek általában kísérleti fejlesztések, és a Pirelli általában a csapatnak sem mondja meg, hogy éppen milyen keverékű gumival autóznak éppen. Ez annyiból meglepő lenne, hogy a Pirelli decemberben és januárban is önálló tesztnapokat szervezett, amelyeken a Ferrari is részt vett.

Origo
11:46

Élő kép a barcelonai tesztről

A pálya szélén álló Simon élőben is közvetíti a pályán zajló eseményeket mobiltelefonja segítségével, itt lehet nézni a történéseket.

Origo
11:42

Minden új a Manor autójában

Csak a tűzoltókészüléket tartották meg a tavalyiból, de a Pinocchio-orr nem túl pofás. A Mercedes motor segítségével el akarnak mozdulni a rajtrács végéről. Az MRT05-ről bővebben itt írtunk.

Az MRT05

Forrás: Manor
Origo
11:39

Bottas és Button is javítani tudott

A Williams pilótája Hamiltonhoz hasonlóan a közepes keverékű Pirelliket kapta meg, ezzel feljött 1:26.763-mal a 3. helyre Vettel mögé. Button 1:28.493-ra gyorsult, de továbbra is csak a 6. helyen áll, 3 másodperc hátránnyal.

Origo
11:37

Még több motorhang a pálya széléről

Egy brit szurkoló, Simon a helyszínen is figyelemmel kíséri a tesztet, készített is egy telefonos videót az elhaladó autókról. A hang tényleg sokat javult tavaly óta.

A videót ide kattintva lehet megnézni és meghallgatni.

Origo
11:32

Grosjean is feliratkozott a listára

A francia pilóta 1:29.310-zel kezdett, jelenleg a 7. helyen áll, a hátránya majdnem 4 másodperc a listavezető Hamilton mögött. Íme az indulás előtti pillanatok.

Origo
11:30

Nem indult könnyen a McLaren napja

Button az első két óra során csupán 1-1 kört tett meg, mivel a McLaren a gázpedál, és egy szenzor hibája miatt kénytelen volt a bokszban vesztegelni.

Origo
11:28

Hamilton már a tavalyi időt ostromolja

A Mercedes pilótája 1:25.409-cel visszavette a vezetést Vetteltől, és egészen elképesztő módon 3 és fél órával a tesztelés kezdete, és 33 kör után már kevesebb, mint 4 tizedmásodpercre van a tavalyi első barcelonai tesztnap végi legjobb időtől. Tavaly viszont akkor már egy hetet lehúztak Jerezben.

Origo
11:25

A Mercedes napi 2-3 versenytávot akar

Az Auto Motor und Sport értesülése szerint a Mercedes úgy tervezi, napi 6-800 kilométert tesznek meg a teszteken, ez 2-3 versenytávnak felel meg. A tavalyi Spanyol Nagydíj 66 körös volt, ez 307,104 kilométernek felelt meg, mivel a pálya hossza 4,655 kilométer. Hamiltonnak és Rosbergnek tehát átlagosan 129-172 kör között kellene futnia naponta. A brit pilóta ma már 32-nél jár.

Origo
11:20

Már csak hárman nem futottak mért kört

Nem meglepetés, hogy a Manor, a Force India és a Haas csapat egyelőre csak ellenőrző köröket tett meg, az viszont igen, hogy a jelenlegi 4. helyezett Marcus Ericsson is csak 7 kört töltött eddig a pályán, pedig a tavalyi autójukkal vesznek részt a teszten.

Miközben a Force Indiánál az újonc Celis kap lehetőséget, a Le Mans-i 24 órás tavalyi győztese, Nico Hülkenberg jobb híján interjúkat ad.

Origo
11:16

Button újra munkához látott

Nem siették el a kezdést a McLarennél: az első két óra során 1-1 kört tettek csak meg, de Button má összesen négynél jár. A brit pilóta első mért köre 1:28.734, ezzel az 5. helyre jön fel 2,5 másodperccel Vettel mögé.

Origo
11:13

Tényleg öblösebb lett az F1-es autók hangja

Ez már egy felvezető kör alapján is érezhető. Persze, a V10-es motorokkal kapcsolatos nosztalgiát vagy a '80-as évek végi turbómotorok kedves emlékeit nem hozza vissza, de akik eddig a versenyautós érzést hiányolták a hibrid erőforrások hallatán, most elégedettebbek lehetnek.

Origo
11:11

Így indult útjára Wehrlein az új Manorral

A német pilóta első méterei a Manor F1-es versenyzőjeként Barcelonában.

Origo
11:08

Egy igazi VIP ünnepli ma születésnapját

A korábbi háromszoros világbajnok, a Ferrari és a McLaren egykori pilótája, a Mercedes F1-es csapatának ügyvezetői jogkör nélküli elnöke, Niki Lauda ma 67 esztendős.

(Laudát ismerve nem lesz nagy buli.)

Origo
11:05

Vettel a közepes keverékű gumit használta

A német pilóta már nem az intermediate gumikon autózott, ennek is köszönhető, hogy az élre ugrott. Az idén félrevezetők lehetnek az idők, hiszen a csapatok szinte teljesen szabad kezet kaptak a gumiválasztás terén, a későbbiekben nagy szerepet kaphat a gyorsan elkopó, de valószínűleg nagyon gyors ultralágy abroncs is.

Origo
11:02

Vettel hirtelen az élre ugrott - Sorrend a 2. óra végén

Miközben Hamilton szorgalmasan rótta a köröket, és már 28-nál jár, Vettel nagyrészt a bokszban várakozott, és csak a 2. óra végén kezdett körözni. Rögtön tempós körökkel kezdett, és már lőtávolba került a tavalyi időkhöz képest is.

1. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:26.187 (11 kör)
2. Hamilton (Mercedes W07), 1:27.012 (28 kör)
3. Sainz (Toro Rosso STR11), 1:27.924 (17 kör)
4. Palmer (Renault RS16), 1:33.389 (11 kör)
5. Bottas (Williams FW38), 1:35.719 (7 kör)
6. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:37.610 (14 kör)
7. Button (McLaren MP4-31), idő nélkül (2 kör)
8. Ericsson (Sauber C34), idő nélkül (1 kör)
9. Wehrlein (Manor MRT05), idő nélkül (1 kör)
10. Celis (Force India VJM09), idő nélkül (1 kör)
11. Grosjean (Haas VF-16), idő nélkül (1 kör)

Origo
10:56

Verstappen nyugalomra int

A Toro Rosso matricák nélküli autóját látva a veterán F1-es szakblogger, Joe Saward spekulálni kezdett, hogy esetleg valami titkos oka van a reklámok mellőzésének. Max Verstappen viszont gyorsan lehűtötte a kedélyeket a Twitteren, és közölte, hogy "nincs miért aggódni haver." A csapat szerint egyszerűen nem volt idejük dekorálni az autót.

Origo
10:51

Nem túl eredeti a Manor fényezése

Új arculatot kapott a Manor új autója, amelyen láthatóan még annyi szponzori felirat sincs, mint tavaly volt. Kínos részlet továbbá, hogy az autót szinte pont ugyanolyanra festették, mint az 1983-as Spirit-Hondát.

Origo
10:48

A Force India is megmutatta magát

Pályára lépett a VJM09 az újonc Alfonso Celis vezetésével. Ő csak ideiglenesen kapott lehetőséget, a csapat két versenyzője továbbra is Sergio Pérez és Nico Hülkenberg.

Origo
10:46

Hamilton rákapcsolt

Némi szünet után a bajnoki címvédő visszatért a pályára, és 1:27.012-re javította az aktuális legjobb időt. Mögötte Sainz, Palmer, Bottas és Ricciardo következik. Vettel még mindig csak 6 körnél jár.

Origo
10:26

Íme a Manor álomautója!

Pascal Wehrlein megtette első körét az új Manor-Mercedesszel, ennek apropóján a csapat megjelenítette az első fotót az általuk szerényen csak "álomautónak" nevezett MRT05-ről.

Origo
10:24

Még bő 10 másodpercet kell faragniuk

Mivel a csapatok kissé álmosan kezdték a hétfőt, idézzük fel mi történt itt egy évvel ezelőtt! Barcelonában tavaly 1:25.011-gyel Pastor Maldonado kezdte az élen az itteni teszteket a Lotus-Mercedesszel. Az összehasonlítás annyiban csalóka, hogy ekkor már Jerezben túl volt egy teszten a mezőny, de az idei évben oda már nem utaztak el a csapatok, csak a két barcelonai tesztsorozat maradt.

Origo
10:20

Sainz a 3. helyen

Még mindig a körülmények javulására várhatnak a csapatok, továbbra sem szórják a köröket. Ricciardo futott egy hosszabb etapot, így már ő is 14-szer fordult, de továbba is Hamilton a csúcstartó 17-tel. Sainz feljött a 3. helyre 1:38.574-gyel.

Origo
10:15

Egy nagy rivális is szorít a Haasnak

Az USA egyik leghíresebb versenyistállója, a Penske is üdvözletét küldte a ma debütáló Haas csapatnak, és sok sikert kívántak az F1-es kalandhoz. Ez azért is kiemelt jelentőségű, mert a Penske volt az eddigi utolsó győztes amerikai csapat az F1-ben.

Origo
10:15

Tavalyi autóját fejlesztette tovább a Force India

Mivel jövőre változik a szabályrendszer, nem lett volna érdemes a nulláról kezdeniük a tervezést. Bemutatkozott a VJM09.

Íme a VJM09, amely a VJM08 B-specifikációjára épül

Forrás: Sahara Force India/Sahara Force India/James Moy Photography
Origo
10:12

Ismerkedjünk a Haas új autójával

Hat éve nem indult teljesen új csapat az F1-ben, utoljára 2010-ben fordult elő, hogy az FIA új csapatnak adott indulási jogot. Az akkor csatlakozók közül már csak a Manor van talpon, remélhetőleg a Haas megveti majd a lábát a sportágban.

Origo
10:10

A Renault még a tavalyi orrkúpot használja

Az Auto Motor und Sport szerint az idei fejlesztés a délután folyamán érkezhet meg Barcelonába, addig Palmer autójára a régit szerelték fel. Vettel is kilátogatott a pályára, 4. körénél jár.

Origo
10:08

Bottas ugrott az élre

Belehúzott a Williams versenyzője, 1:35.719-re javított, és átvette a vezetést. Közben Palmer is futott egy tapogatózó kört, egyelőre az 5. helyen áll, és megtette első körét a Haas F1-es autója is. Így fest Romain Grosjean munkahelye:

Origo
10:05

Eltelt az első óra a barcelonai teszten

Egyelőre csak Hamilton húzott bele, ő már 17 körnél jár, de az iramot Ricciardo diktálja. Íme az állás az első óra után:

1. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:38.188 (9 kör)
2. Hamilton (Mercedes W07), 1:41.154 (17 kör)
3. Sainz (Toro Rosso STR11), 1:44.385 (5 kör)
4. Bottas (Williams FW38), idő nélkül (4 kör)
5. Palmer (Renault RS16), idő nélkül (5 kör)
6. Vettel (Ferrari SF16-H), idő nélkül (1 kör)
7. Button (McLaren MP4-31), idő nélkül (1 kör)
8. Ericsson (Sauber C34), idő nélkül (0 kör)
9. Celis (Force India VJM09), idő nélkül (0 kör)
10. Grosjean (Haas VF-16), idő nélkül (0 kör)
11. Wehrlein (Manor MRT05), idő nélkül (0 kör)

Origo
09:59

Zuhanni kezd a brit GDP

A Sky Sports büszkén osztja meg az olvasók tweetjeit, többen is azt írják, hogy ezen a héten nem fognak dolgozni, hanem a monitorra tapadva figyelik a teszt eseményeit. Mi nem bíztatjuk erre Önöket, de nagyon örülünk, ha velünk tartanak!

Origo
09:54

Rengeteg a sötét autó

A Twitteren már tegnap sokan panaszkodtak, mert nem igazán lehet elmondani az idei autókról, hogy sokszínűek lennének. A sötét színválasztás persze előnyös, hiszen nehezebb kivenni az új autók részleteit, de nem ez volt az elsődleges szempont. Abban azért lehet bízni, hogy a Renault színösszeállítása Melboune-ben ettől eltérő lesz...

Origo
09:50

Beindították a Manort is

Lehet, hogy a brit istálló a hazai időzónájuk szerint dolgozik, hiszen csaknem egy órával a teszt kezdete után bőgött fel először a Mercedes motor az új autójuk hátuljában.

Origo
09:48

Button egyelőre nem tér vissza a pályára

Nem sok jót jelent, ha a versenyző egy tesztnapon nem az autójában ül, hanem a garázs előtt beszélget.

Origo
09:46

Palmer váltotta Hamiltont a pályán

A Mercedes pilótáját visszahívták a bokszba, pont akkor, amikor a csapat szerint kezdett kialakulni egy száraz ív a pályán. Palmer közben kihajtott a bokszutcából, és érkezett egy új kép a mérőműszerekről teleaggatott Ferrariról, ami még mindig csak egy körnél tart.

Origo
09:41

Hamilton gyűjti a köröket, Ricciardo gyorsul

A brit pilóta már 11 körnél jár, közben Ricciardo is csatlakozott hozzá a pályán. A fotósok pedig egyre több képet készítenek a tesztautókról.

Origo
09:37

Hamilton ma is halmozza a köröket

A korábbi szezonok tesztjein megszokottá vált, hogy a Mercedes már rögtön a tesztek elején óriási napi körszám megtételére képes. A különbségek most még nem jelentősek, de ha így megy tovább, azok lesznek: Hamilton már 9 körnél jár, míg Vettel például csak egynél.

Origo
09:33

Íme még egy fotó a Toro Rossóról

Az olaszok bikája eddig három körnél jár Sainz vezetésével, egyelőre 1:45.399-nél tart. Az autóban a tavalyi Ferrari motor kapott helyet.

Origo
09:31

Hamilton faragott az idején

A világbajnoki címvédő újabb mért kört teljesített, 1:41.154-re javított. Most csak ő autózik a pályán, a többiek a bokszban várakoznak. Hamilton már 6 körnél jár, Ricciardo négynél, Bottas háromnál, a többiek egynél vagy egynél sem.

Origo
09:30

Ricciardóé az első mért kör!

A Red Bull ausztrál pilótája, Daniel Ricciardo tette meg a barcelonai tesztsorozat első mért körét. Ricciardo 1:40.746-ot futott, utána Hamilton következik 1:42.322-vel.

Origo
09:26

Vettel autóját is alaposan felszerelték

A Ferrari is mérésekkel kezdte a mai tesztnapot, majd alaposan elbarikádozták az SF16-H-t, miután Vettel visszatért a pályáról. Ez bevett gyakorlat a csapatoknál, és a Ferrarinál különösen, néhány éve a McLaren szerelői mégis mindent megtettek, hogy belessenek a színfalak mögé.

Origo
09:24

Kicsit hangosabb lehet az idén a mezőny

A szabályok megengedték, hogy a csapatok változtassanak a kipufogórendszerek kialakításán, így a tavalyig jellemző, "tompított" motorzaj az idén kicsit elszabadulhat. A helyszíni beszámolók szerint a Renault erőforrásnak "gyönyörű" hangja van. Egyelőre a Williams-Mercedest sikerült elcsípni:

Origo
09:20

Eddig Bottas a legszorgalmasabb

Egyelőre nem születtek meg a 2016-os autók első mért körei, de nincs sok idő késlekedni, hiszen a maival együtt összesen 8 tesztnap áll a csapatok rendelkezésére az Ausztrál Nagydíj előtt.

Bottas tette meg eddig a legtöbb, 3 kört a pályán. A Williams szerint rendszerellenőrzés, és aerodinamikai mérések teszik ki a mai feladatokat, a finn pilóta ennek megfelelően műszerekkel felszerelve hajtott ki a bokszból.

Origo
09:16

Vettel is kilátogatott a pályára

A tegnapi bejáratás után ismét pályán a Ferrari SF16-H, Sebastian Vettel vezetésével! Íme egy fotó még tegnapról.

Origo
09:14

Győzelmekre hajt az idén a Red Bull

A ma reggel képeken megmutatott RB12-vel Adrian Newey szerint megtanulták a tavalyi leckéket, az autójuk az adatok szerint ismét erős lesz. Bővebben itt írtunk arról, hogy mit várnak az idén.

Origo
09:13

Hatalmas púp a McLaren orrán

A stúdiófotókon nem látszott, de a McLaren orrán, szokatlan módon egy nagy, domború felület is látható, egyelőre nem tudni, hogy csak a tesztkörülmények miatt, vagy egy újszerű megoldás leleplezésének vagyunk tanúi. Jenson Button közben kihajtott a bokszból.

Origo
09:07

Részlet a meztelen Toro Rossóról

Az olasz istálló egyelőre nem tartott hivatalos bemutatót, mert az előző szezon végén eldöntött motorcsere miatt annyira sietniük kellett az új autójuk elkészítésével, hogy egyszerűen nem volt idejük rendesen lefényezni azt. Ezen a héten egyszerű, kék festéssel lépnek pályára. A volánnál ma Carlos Sainz foglal helyet.

 

Origo
09:04

Hamilton hagyta el elsőként a bokszutcát

A világbajnoki címvédő ráadásul kint maradt még egy körre is, Ricciardo, Sainz és Palmer visszatért a bokszba.

Origo
09:01

Zöld lámpa!

A 2016-os előszezon ezzel elkezdődött! Ricciardo, Hamilton, Palmer és Sainz máris a pályán!

Origo
08:58

Percek múlva véget ér a várakozás

A helyszíni beszámolók szerint a pálya már motorzajtól hangos, nemsokára pályára is lépnek a pilóták - a Sauber kivételével - új autóikkal. Ha a Pirelli gumitesztjeit nem számítjuk, november vége óta tartó szünet törik meg végre.

Origo
08:54

Hamilton és Vettel is autóba ül ma

Ma a világbajnoki cím két esélyese, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is pályára lép a Mercedes és a Ferrari színeiben. A többiek között három újonc is munkába áll.

Mercedes: Lewis Hamilton
Ferrari: Sebastian Vettel
Williams: Valtteri Bottas
Red Bull: Daniel Ricciardo
Force India: Alfonso Celis
Renault: Jolyon Palmer**
Toro Rosso: Carlos Sainz
Sauber: Marcus Ericsson*
McLaren: Jenson Button
Manor: Pascal Wehrlein**
Haas: Romain Grosjean

*: A tavalyi autó módosított változatával tesztelnek
**: Versenyzőként az idén fog bemutatkozni

Origo
08:51

Az időjárás ráijesztett a csapatokra

Az évszaknak megfelelő időjárás fogadta a csapatokat Barcelonában, a levegő 8, a pálya 11 fokos, de nem sokkal ezelőtt még esett az eső, így az aszfalt kissé még nedves. Az előrejelzések szerint ma, és a további tesztnapok során sem volt várható komolyabb eső.

Origo
08:48

A korábban bemutatott autók

Itt egy kép a Red Bullról:

A Red Bull RB12

Forrás: Red Bull

Az elmúlt napokban leleplezett autókat pedig itt lehet megnézni:

Origo
08:47

Már több autót kitoltak a garázs elé

Reggel fél 8-kor a Red Bull RB12 mutatkozott be pár stúdióképen (korábban csak az új festésüket láthattuk), aztán a Force India VJM09-et mutatták be egy rövid fotózás erejéig, legutóbb pedig a Renault RS16 gördült ki a nyilvánosság elé.

Origo
08:45

Jó reggelt!

Köszöntjük kedves olvasóinkat a Forma-1 2016-os előszezonjának első tesztnapjáról élőben készülő tudósításunkban! Az idén a csapatoknak csak nyolc nap lesz a felkészülésre a pályán, február 22-től 25-ig, majd március 1-től 4-ig, aztán két hét, és már jön is a melbourne-i idénynyitó.

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok:

    Ajánlat
    Ajánlat
    Ajánlat
    hirdetés
    hirdetés
    hirdetés