Vágólapra másolva!
A Williams váratlanul mutatott pár képet az új FW38-ról, amely ránézésre egyértelműen tavalyi elődjére épül. A reneszánszát élő csapat a stabilitásra építve szeretné folytatni a menetelését.

A Williams pénteken nyilvánosságra hozott két képet az új FW38-ról, ezzel ők lettek az első F1-es csapat, amely bemutatta 2016-os modelljét. A Ferrari majd délután 2-kor, egy internetes közvetítés keretében fogja leleplezni az autóját, a McLaren pedig vasárnap, mielőtt jövő hétfőn megkezdődik a kétszer négy napos előszezoni tesztelés Barcelonában.

A Williams FW38 Forrás: Williams

Az FW38 ránézésre egyértelműen az elődjére épül. A pilótafülke oldalfala a szabálymódosításoknak megfelelően magasabb lett a korábbinál, és átformálták az oldaldobozokat, valamint az oldalsó légbeömlőket is, az orr-rész viszont nagyon hasonló maradt a tavalyihoz - igaz, az ausztráliai idénynyitóra várhatóan megváltozik majd.

A reneszánszát élő Williams, amely az elmúlt két évben a legnagyobb csapatokhoz képest szerény költségvetése ellenére 3. lett a konstruktőri összetettben, eleve a stabilitásra épít: sem a versenyzői, sem a technikai stábja nem változott.

Szerintük ez a lerövidített előszezonban különösen jól jön majd.

Az istálló alapítója, Frank Williams elismerte, hogy a dobogót megtartani „önmagában is nagy kihívás lesz, de eltökéltek vagyunk, hogy előrelépjünk, mert számunkra csak a győzelem elég jó." Lánya, a csapatfőnöki teendőket megbízottként ellátó Claire hozzátette, hogy úgy vélik, az FW37 erősségeire építve, de a gyenge pontjait száműzve sokat fejlődtek a télen.

Az autó eleje Forrás: Williams

„A szokásosnál hamarabb kezdtük tervezni az autót, az extra fejlesztési idő remélhetőleg a segítségünkre lesz" – mondta. „A ma bemutatott változat semmiképpen nem a végtermék. Már Melbourne-re is tartogatunk fejlesztéseket, és a szezon folyamán végig elő fogunk állni újításokkal."

A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds elárulta, hogy

az FW38 tervezésével kapcsolatos első egyeztetések már az FW37 bemutatkozása előtt, 2015 januárjában megtörténtek.

Ott állították össze azt a „bevásárlólistát", amelyen szerepelt, hogy az idei autónak miben kell jobbnak lennie a tavalyinál.

„Az FW37 meglehetősen hatékony autó volt, ezért azokra a területekre koncentráltunk, ahol anélkül fejlődhettünk, hogy elveszítjük a pozitív tulajdonságait" – magyarázta Symonds. „Nem titok, hogy

ezért megpróbáltuk kideríteni ennek az okait, és végül olyan módosításokat végeztünk, amelyek remélhetőleg javítani fognak a helyzeten."

Az FW37-tel Valtteri Bottas és Felipe Massa 2015-ben összesen négy dobogós helyet szerzett, s bár a Williams a Red Bullt megelőzte a konstruktőri világbajnokságban, a még nagyobbat előrelépő Ferraritól vereséget szenvedett.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!