hirdetés

Ránézésre alig változott az új F1-es Mercedes

2016.02.21. 10:52

De a címvédők technikai igazgatója, Paddy Lowe szerint „apró forradalmi” újítások sokaságát tartalmazza. Az elmúlt két évet uraló csapat vasárnap az első rendes képeket is nyilvánosságra hozta a W07-ről.

Miután Silverstone-ban már pénteken bejáratta, a Mercedes vasárnap kiadta az első nagy felbontású fotókat is 2016-os versenyautójáról.

A W07 ránézésre alig különbözik elődjétől,

a mindkét világbajnokságot megnyerő, tizenhatszoros nagydíjgyőztes W06-tól: más lett a felső és az oldalsó levegőbeömlő nyílások formája, az új biztonsági szabályokhoz igazodva megmagasították a pilótafülkéje peremét, illetve a kipufogó megkerülőszelep felőli ágát két külön csőben vezették ki az elsődleges cső alatt.

A Mercedes W07

Forrás: Mercedes

Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója elismerte, hogy a mostani stabil szabályrendszer mellett nehezebb nagy lépéseket tenni előre, mintha jelentősen átírták volna a szabálykönyvet, ezért

csak „apró forradalmi" változtatások sokaságát hajtották végre a tavalyi autón.

„A rendkívül sikeres 2015 után az volt számunkra a legfontosabb, hogy beazonosítsuk, és megpróbáljuk megerősíteni a leggyengébb pontjainkat" – magyarázta Lowe. „Akadt pár verseny, amely nekünk sem ment simán – különösen a szingapúri –, ezért számos területen kellett fejlődnünk 2016-ra. Mindent optimalizálni szerettünk volna."

„Például foglalkozhattunk egy újfajta beépítéssel, vagy egy másféle futómű-koncepcióval. Míg tehát az autónk külsőre nagyon hasonlít az elődjéhez, ahogy az egy stabil szabályrendszer mellett szükségszerű is,

a bőre alatt rengeteg apró forradalmi változás van,

amelyek együtt adják ki az új szezonra elvégzett fejlesztéseinket."

Az autó szemből

Forrás: Mercedes

Lowe kiemelte, hogy a legnagyobb szerkezeti változás a kasztnit érintette, mert „a pilótafülke körüli védelmi zónát 20 mm-rel meg kellett emelnünk, és az oldalirányú törésteszteken az eddigi 15 helyett 50 kN-os terhelésnek kell ellenállnia."

A tavalyi 12 helyett az idén csak 8 tesztnapot rendeznek az előszezonban, ráadásul mindet egy pályán, Barcelonában. Lowe szerint ugyanakkor a csapatok számára nem ez jelenti a fő nehézséget, hanem az, hogy

a második tesztciklus után alig két héttel következik a melbourne-i idénynyitó.

„Emiatt kevesebb időnk van frissíteni az autó specifikációját a bemutatásakor látotthoz képest" – mutatott rá. „A lehetőségek nagyon korlátozottak, ami az idénynyitó előtt leszűkíti az elvégezhető fejlesztések körét."

A motor is fejlődött

A Mercedes természetesen a már eddig is az etalonnak számító motorját is fejlesztette a télen. A programjukat irányító Andy Cowell elárulta, hogy ebben nagy segítségükre volt a tavalyi Olasz Nagydíjtól bevetett kísérleti specifikáció, amely kifejezetten a 2016-os módosításokat alapozta meg. Bár akkor a cég erőforrásai nem tették lehetővé, hogy az ügyfeleiknek is leszállítsák az új változatot, Cowell azt ígérte, mostantól minden partnerük – beleértve az újat, a Manort is – ugyanazt fogja megkapni, mint a gyári csapat.

Kiemelte azt is, hogy a hibrid hajtásláncuk erősebb, mint a Mercedes összes korábbi F1-es motorja volt.  

„47%-os hatásfokkal működik, és a teljesítménye történelmi magasságokban szárnyal, miközben a belső égésű motor mindössze 100 kg/ó-s üzemanyag-átfolyási sebességgel üzemelhet" – jelentette ki Cowell.

A W07 oldalról

Forrás: Mercedes

„A régivágású szívómotorok legnagyobb hatásfoka a V8-as korszakban 29% volt, ekkora teljesítményt pedig utoljára 2005-ben a V10-esektől láttunk, amelyek azonban 194 kg/ó-s átfolyási sebességgel működtek. Ugyanakkora teljesítmény mellett megfelezni az üzemanyag mennyiségét brutális eredmény."

Habár tekintettel arra, hogy az idén húsznál több (konkrétan huszonegy) nagydíjat rendeznek, a szabályok szerint

a tavalyi négy helyett öt darab hajtásláncot használhatnak majd el a versenyzők a szezon folyamán,

ez Cowell szerint nem jelent akkora könnyítést, mint hinnénk.

A Mercedes F1-es motorja

Forrás: Mercedes

„Elsőre úgy tűnhet, az egyes motoroknak emiatt kevesebb versenyt kell kibírniuk, ezért csökken a részegységek elvárt élettartama" – magyarázta.

Az igazság azonban az, hogy a megbízhatósági célszámaink nem változtak.

Továbbra is arra törekszünk, hogy minden hajtáslánc legalább öt versenyt tudjon teljesíteni, vagyis autónként legfeljebb négy darabra legyen szükség az idény során."

Mint Cowell kifejtette, ezt az indokolja, hogy így marad egy biztonsági tartalék a műszaki hibák esetére, tehát egyszer büntetés nélkül tudják átlépni a saját motorkeretüket.

Videó arról, ahogy Rosberg bejáratja a W07-et:

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

    Ajánlat
    Ajánlat
    Ajánlat
    hirdetés
    hirdetés
    hirdetés