Vágólapra másolva!
A régi időket idézve piros-fehérre festették az SF16-H-t, amely tartalmilag is jelentősen megváltozott az elődjéhez képest.

A Williams után a Ferrari is pénteken mutatta be 2016-os versenyautóját, amelyet az SF16-H névre kereszteltek. Az új modellt a régi időket felidéző piros-fehér festéssel látták el, már ránézésre is jelentősen különbözik az elődjétől, az SF15-T-től. Az elmúlt két évben használt, szokatlannak számító

vonórudas első futóművet a várakozásoknak megfelelően nyomórudas rendszerűre cserélték,

módosították az orrkúp profilját, keskenyebbé tették az oldaldobozokat, valamint szűkebbre húzták az autó farát is.

A Ferrari SF16-H Forrás: Ferrari

„Az elnökünk minden eszközt megadott ahhoz, hogy nagyszerű autót építsünk" – mondta a csapat főnöke, Maurizio Arrivabene az interneten élőben közvetített bemutatón. „Mindannyiunknak egyetlen célja van. Az ellenfeleiket tiszteljük, elismerjük az érdemeiket, különösen azokét, akik megnyerték a vb-t, de elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy minél jobbak legyünk."

Arrivabene egy rajongói kérdésre válaszolva azt felelte, a Ferrari erőssége a csapatmunka. A maranellói istálló tavaly három nagydíjat megnyerve 2. lett a konstruktőri összetettben, de a Mercedest a világbajnoki küzdelemben nem sikerült megszorongatnia.

Az SF16-H eleje Forrás: Ferrari

Mindannyiunk számára nagy felelősség a Ferrarinak dolgozni" – jelentette ki Arrivabene. „Folyamatosan 120%-ot kell beleadnunk, hogy méltósággal képviselhessük a Ferrarit."

Vasárnap járatják be

Sebastian Vettel „gyönyörűnek" nevezte az SF16-H-t, de figyelmeztetett, hogy amíg nem próbálják ki a pályán, addig nem alkothat róla közvetlen benyomást.

A Ferrari vasárnapra lefoglalta a barcelonai Circuit de Catalunyát,

egy filmforgatási nap keretében akkor kerítenek sort az autó bejáratására.

A főszervező, Simone Resta az új orrkúpot mutatja Forrás: Ferrari

„Szerintem sok területen fejlődtünk, amikor tavaly nagyjából ilyenkor csatlakoztam a csapathoz, éppen rengeteg személyi változás történt. Most könnyebb telünk volt, így az idén még erősebbek lehetünk" – vélte Vettel. „Tavaly fantasztikus évünk volt, innen már csak egy lépést kell megtennünk, de pont az a lépés legnehezebb."

A német versenyző csapattársa, Kimi Räikkönen szintén türelemre intett.

de még egyetlen kört sem teljesítettünk ezzel az autóval" – figyelmeztetett, és hozzátette, hogy amióta Arrivabene a csapatfőnök, pozitívan változott meg a légkör a Ferrarinál. „Sebastiannal jól megvagyunk, még ha le is akarjuk győzni egymást. Kellemes együtt dolgozni ezzel a két sráccal" – mondta Räikkönen.

Az SF16-H Forrás: Ferrari

James Allison, a Ferrari technikai igazgatója „izgalmas napnak" nevezte a mait, elárulva, hogy

ők is csak most látták először az SF16-H-t.

„CAD-képeken, a próbapadokon, a szélcsatornában már láttuk, de így készen még nem. Nagyon büszkék vagyunk rá" – jelentette ki. „Majdnem egy ember ezerévnyi munkaóráját fektettük ebbe az autóba. Bizakodóak vagyunk."

A hírek szerint a Ferrari motorja is sokkal erősebb lett a tavalyinál, átlépték vele a 900 lóerőt.

A hajtáslánc fejlesztését irányító Mattia Binotto azt mondta, az egész egység méretét igyekeztek csökkenteni, miközben javítottak az égési folyamaton, a levegőbevitelen és a turbó működésén. „Nagyon fontos és innovatív technikai döntéseket hoztunk meg" – állította.

Az autó felülnézetből Forrás: Ferrari

A hivatalos tesztelés, amelyen az összes csapat részt vesz, jövő hétfőn kezdődik Barcelonában, de a Williams és a Mercedes már ma bejáratja az autóját az angliai Silverstone-ban.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!