Vágólapra másolva!
Az RS16 a csapat jogelődjének utolsó modelljére épül. A franciák bíznak benne, hogy a motorjukkal is sikerül előrelépniük.

A Renault 2010 után az idén ismét gyári csapatot indít a Forma-1-ben, a Lotus felvásárlására azonban csak a múlt év végén szánták rá magukat, így új autójuk, az RS16 jórészt tavaly zajló fejlesztésében még alig tudtak részt venni.

Az idei modell ezért az E23-ra épül,

amellyel a Lotus 6. lett a 2015-ös konstruktőri összetettben, csak lóhalálában át kellett alakítani a Renault motorjához, mivel eredetileg a Mercedeséhez készült.

Jolyon Palmer az RS16-tal Barcelonában Forrás: DPPI media/Florent Gooden

„A jelentős változások a kasztni hátulját érintették, különösen a hűtésrendszer elrendezését" – magyarázta a csapat technikai igazgatója, Nick Chester.

Tavalyról elég jó alapjaink voltak, az akkori koncepcióinkat gondoltuk tovább a fő irányelvek módosítása nélkül."

„Aerodinamikai oldalon például megtartottuk azokat a jellemzőket, amelyek stabil platformot biztosítottak a versenyzők számára, de növeltük a leszorítóerőt, hogy jobb legyen a tapadás."

Mint Chester más technikai igazgatókhoz hasonlóan elmondta,

az evolúciós szemlélet a szinte változatlan szabályok miatt is indokolt volt.

Habár a pilótafülke falát meg kellett magasítani és erősíteni, és a megkerülőszeleptől külön kipufogóágat kellett hátravezetni, ezek nem jelentős módosítások. A Renault a velük egyforma motort használó Red Bull-lal ellentétben érdekes módon nem két, hanem csak egy csövet vezetett ki a megkerülőszelep felől.

A Renault gyenge pontja azonban az elmúlt két évben a motor volt. Ezt ők sem tagadják, de úgy vélik, a télen komoly lépést tettek előre, a próbapadon elvégzett tesztek ígéretesek voltak. „A kasztnihoz hasonlóan a hajtásláncunkkal is a tavaly megkezdett munkát folytattuk, csak bizonyos ötleteket továbbgondoltunk" – mondta a Renault motorprogramját irányító Rémi Taffin.

hogy a megbízhatóság csorbítása nélkül javítsuk a teljesítményt."

Taffin hozzátette, hogy bár a Renault hajtásláncának integrálása a Mercedesé helyére ilyen rövid idő alatt komoly kihívást jelentett, az autó már az első beindításnál is gond nélkül működött, ami nem volt magától értetődő.

A Renault teljesen új pilótapárossal indul a világbajnokságban: Jolyon Palmer újonc, Kevin Magnussen pedig két évvel ezelőtt egyetlen szezont húzott le a McLarennél. Az RS16-ot hétfőn Palmer kezdte tesztelni Barcelonában, az élő tudósításunk itt olvasható.

A korábban bemutatott autók:

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!