Vágólapra másolva!
Hamilton viszont úgy véli, meg is nyerhette volna a Szingapúri Nagydíjat, pedig a Mercedes a futamon sem tűnt sokkal gyorsabbnak, mint az időmérőn. Még mindig tanácstalanok.

A Mercedes a Hungaroring után Szingapúrból is mindössze 12 ponttal gazdagabban távozott, Lewis Hamilton ugyanis egy műszaki hiba miatt feladta a küzdelmet, Nico Rosberg pedig csak a 4. helyen ért célba.

Az elmúlt két szezont uraló csapat ezen a hétvégén messze a megszokotton aluli teljesítményt nyújtott, több összeesküvés-elméletet indítva útjára. A Mercedes már az időmérőn sem tudta tartani a lépést a Ferrarikkal meg a Red Bullokkal, és a versenyen sem bizonyult lényegesen erősebbnek. Hamilton – akinek idei első kiesését a turbónyomás csökkenése idézte elő, mert az intercooler és a nyomáskiegyenlítő között elengedett egy fém bilincs – mégis úgy vélte, akár nyerhetett is volna.

Hamilton kiesését egy olcsó alkatrész okozta. Már régóta ugyanilyen bilincset használnak - katt a galériához! Forrás: AFP/Mohd Rasfan

„A verseny nagyon jól alakult. Én úgy éreztem, a legjobbamat nyújtom" – mondta. „Szerintem megvolt a tempóm a győzelemhez. Mindent megtettem érte. A keményebb keverékű gumikon is könnyedén tartottam a lépést az élen a lágyabbakon haladó srácokkal. Amíg a motorom nem veszített az erejéből, nagyon gyors voltam."

Ez a második etapban történt, amelyre a Mercedes a riválisaival ellentétben a keményebb Pirelliket választotta, a hajrára tartogatva a szuperlágyakat. A csapat igazgatója, Toto Wolff azonban elismerte, hogy Sebastian Vettel ekkor szándékosan óvatos tempót diktált, „ezért reálisan kell megítélnünk a teljesítményünket." Hamilton végül azért állt ki, mert úgyis visszaesett az utolsó helyre, de Wolff szerint a fatális műszaki hiba nem veszélyezteti a motorját, ezért rajtbüntetésre nem kell számítania.

Rosberg aggódik

Habár a két héttel ezelőtti Olasz Nagydíjat szintén motorhiba miatt feladó Rosberg most 12 pontot lefaragott a hátrányából Hamiltonhoz képest, még mindig 41-gyel le van maradva tőle, és feltűnően lehangoltnak is tűnt. „Nagyon remélem, hogy ez egy különleges helyzet volt, az autónk egyszerűen nem illett a pályához és a körülményekhez" – mondta. „A baj az, hogy nem igazán értjük, a Red Bull és a Ferrari miért volt ennyivel gyorsabb itt."

Rosberg nem egészen biztos benne, hogy a Mercedes a jövő hétvégi Japán Nagydíjra visszanyeri a formáját. „Nem tudom. A múltunkból adódóan viszonylag magabiztos vagyok" – jelentette ki. „Egyelőre azonban nagyon aggasztó a helyzet, főleg azért, mert nem ismerjük az okát. Úgyhogy ki tudja, a következő versenyen nem marad-e így?"

Magát a Szingapúri Nagydíjat Rosberg „kissé kaotikusnak" nevezte. „A rajtrácsra menet a motorom többször megállt, ezért nem használhattam a megszokott rajtprocedúrát, amit pedig már százszor gyakoroltam" – árulta el a német, aki a startnál kénytelen volt közelharcba bonyolódni Valtteri Bottasszal. „Alkalmazkodnom kellett, de végül minden rendben volt, meg tudtam tartani a pozíciómat."

A Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe rámutatott, hogy a második Safety Car-fázis úgyis keresztülhúzta a csapat számításait, mert túl korán érkezett el, ezért a verseny végén mégis a keményebb gumikat kellett bevetniük.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!