Társoldalunk:

Abszurd, hogy mennyit keresnek az F1-es pilóták

2015.06.01. 11:10

Max Mosley, az FIA volt elnöke a költségplafonnal megfogná a versenyzők elszabadult fizetését is. Flavio Briatore közben a szegény csapatoknak adna több pénzt..

Ismét kifejtette az F1 prioritásairól alkotott véleményét Flavio Briatore, a Benetton és a Renault egykori, a sporttól a szingapúri ütközésbotrány miatt eltiltott csapatfőnöke. Az olasz üzletember a Motorsport.com-nak elmondta, továbbra is úgy véli, hogy „az F1-nek a versenyzésről kell szólnia”, és nem csupán a technológiáról. „Úgy vélem, az F1-ben gladiátorokra van szükségünk, küzdelemre és show-ra, egy igazi versenyre. Nem jó, ha amiatt kell aggódnunk, hogy van-e elég üzemanyag az autókban, vagy nincs.”

Briatore mindig is lojális volt Bernie Ecclestone-hoz, azonban most úgy gondolja, hogy „a jogdíjak elosztása helytelen” az F1-es csapatok között, mert „a gazdagoknak adják a pénzt, és nem a szegényeknek. Ennek semmi értelme, ha közös ligában akarnak versenyezni.” Ezzel arra utalt, hogy a kis csapatok továbbra is anyagi problémákkal küzdenek, míg a Stratégiai Munkacsoportot alkotó nagyobb istállók már pusztán az indulás jogán is jelentős összeghez jutnak.

Briatorét a gladiátorok érdeklik, és nem a technológiaForrás: Honda

Az olasz menedzser – aki több egykori és jelenlegi F1-es pilóta pályafutását egyengette – úgy látja, hogy az elmúlt tíz év során túlságosan megnőttek a versenyzés költségei. Briatore azt is kijelentette, hogy szerinte jobb futamokra lenne szükség: „Ahelyett, hogy folyamatosan a gumikopásról és az üzemanyag-fogyasztásról beszélnénk, én azt szeretném, ha a pilóták közötti párharcok adnák a témát. Minél hasonlóbbak az autók, annál jobb lesz a verseny” – jelentette ki.

„Nincs nagy titok. Az F1 meglehetősen egyszerű: jó versenyekre van szükség. Végül is a termék maga a verseny. Maga a márka nagyon erős, de azt hiszem, Bernie-nek vissza kellene vennie az irányítást, és a jövőbe kellene vezetnie az F1-et, mert most elég nagy a káosz” – utalt Briatore ismételten arra, hogy a csapatok egy részét, a jogtulajdonost és az FIA képviselőit is magában foglaló Stratégiai Munkacsoport szerinte nem működik elég hatékonyan.

Abszurd fizetések

Egy másik interjúban megszólalt Briatore korábbi ősellensége, Max Mosley. Ő az FIA elnökeként az utolsó ciklusában megpróbált költségplafont bevezetni, így szabott volna gátat a szinte mértéktelen költekezésnek, s bár a javaslata akko elbukott a csapatok ellenállásán, továbbra is csak ezt tartaná fenntartható megoldásnak.

Mosley most Lewis Hamilton hatalmas összegű, évente 30 millió dollárosra becsült szerződése kapcsán tiltakozott, és említette meg, hogy ha rajta múlna, a költségplafon révén a pilóták fizetéseit is ésszerű keretek közé terelné. „Ez abszurd” – mondta a GQ magazinnak. „Ha a sport diktátora lennék, minden csapatnak ugyanannyi pénzből kellene gazdálkodnia. Abból költhetnének többet a versenyzőre és kevesebbet az autóra, vagy fordítva. Manapság minden pilóta azon aggódik, hogy mennyit keres a többiekhez képest.”

Bár gyakran változik, hogy éppen ki a legjobban fizetett pilóta a mezőnyben, évek óta Hamilton, Fernando Alonso és Sebastian Vettel vezeti a toplistát. A Mercedes versenyzője ezzel már a néhány héttel ezelőtt bejelentett szerződéshosszabbítása előtt is a leggazdagabb brit sportoló volt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!