Noha a Ferrari magához ragadta a marsallbotot a Spanyol Nagydíj utolsó szabadedzésén, az időmérőn Lewis Hamilton diadalmaskodott, aki mindhárom szakaszban a leggyorsabb volt. Mögüle az a két versenyző, Sebastian Vettel és Valtteri Bottas fog rajtolni, akiknek a szerelői emberfeletti teljesítményt nyújtottak az elmúlt valamivel több mint fél napban: Bottasnak péntek éjszaka egy régebbi, négy futamon már használt erőforrást kellett beszerelni több probléma után, Vettel Ferrarijában pedig az utolsó tréningen jelentkezett vízszivárgás, így a szerelőknek lóhalálában kellett menetkész állapotba hozni az autót egy motorcserével.
A világbajnoki éllovas így is majdnem csúnyán megjárta, mert
alighogy pályára hajtott a Q1-ben, arra kérték, hogy térjen vissza a garázsba egy probléma miatt,
de ő visszakérdezett, és némi kapcsolgatást követően folytatni tudta a vezetést. E nélkül lehet, hogy már a Q1-ben kiesik, amivel komoly árat fizetett volna a bajnoki küzdelemben.
Így versenyben maradt, és a Q3-ban feltornázta magát a 2. helyre, miután az első körök után még lassabb volt Hamiltonnál és Bottasnál. A brit pole-jára még veszélyesebb lett volna, ha nem hibázik a sikánnál.
Már sokszor jártam itt, de az utolsó sikán még mindig kifog rajtam
- mondta. - Az első Q3-as körömmel nem voltam teljesen megelégedve, éreztem, hogy van még bennem tartalék. Az utolsó köröm a sikánig nagyon jól alakult."
"Csoda, hogy egyáltalán pályára hajthattam. Szép lett volna a pole, de holnap remélhetőleg legyőzöm (Hamiltont)."
Sűrű az élmezőny, de az üldözőboly talán még sűrűbb
Az első három helyen kicsik voltak a különbségek, Hamilton és a 4. Kimi Räikkönen között 3 tizedmásodperc sem volt. Hamilton "nagyon jónak" nevezte a pole-t érő körét, amit egyébként nem az utolsó kísérletével szerzett meg.
Érdekesség, hogy a sajtószoba helyett ezúttal már szombaton is először a szabadban, a célegyenesben, kihangosítva interjúvolták meg az első három helyezettet.
Ahogy várható volt, a Red Bull foglalta el az 5. és a 6. helyet. Daniel Ricciardo kikapott Max Verstappentől, elmondása szerint valamiért az utolsó szektort nem tudta összerakni. A holland ugyanakkor elégedett volt a csapat fejlesztéseivel, szerinte "hatalmasat" léptek előre velük. "A szezonban eddig most volt a legjobb a balanszom - nyilatkozta. - A megfelelő változtatásokat hajtottuk végre az időmérőre, minden nagyon jól működött."
Fernando Alonso már azzal óriási bravúrt ért el, hogy bejutott a Q3-ba, amire rátett egy lapáttal, hogy elcsente a 7. helyet a többiek orra elől.
Ez egy ajándék. Meglátjuk, holnap mire leszünk képesek
- mondta. - Mindent jól összeraktunk, az autó magabiztossá tett ahhoz, hogy teljes erőből nyomhassam a gázt. Ennek nagyon örülök."
A mezőny ezen részén talán még szorosabb volt a csata, mint az élen: Alonso 1:21.048-cal lett 7., és alig 2 tizeddel bizonyult gyorsabbnak a Q3-ba bejutók maradékánál. Részt vehetett az utolsó felvonásban mindkét Force India, amely a jelek szerint egy körön sokat gyorsult, és talán már nem csupán a morzsák felcsipegetésében kell bizakodnia a futamon.
Az később derül ki, hogy a körülmények vagy a fejlesztések bolygatták meg az erősorrendet, mindenesetre a Q2-ben a 7. Esteban Ocon és a 13. Nico Hülkenberg között sem volt 3 tizednél nagyobb a differencia.
A küzdelem szorosságát érzékelteti, hogy
a Q1-ben öt különböző csapat - a Sauber, a Williams, a Renault, a McLaren és a Toro Rosso egyik - pilótájának húzták le a függönyt;
közülük leginkább talán Lance Stroll és Danyiil Kvjat pironkodhat, amiért ennyivel kikapott a csapattársától. A rangsorban utolsó orosz azonban biztosra vette, hogy az autójával valami hiba volt, mert "vezethetetlennek" találta.
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a Spanyol Nagydíj kvalifikációja, amelyet a Ferrari és a Mercedes szerelői is kimerülten nézhetnek, mivel Bottas autójában többször motort cseréltek péntek óta, Vettelében pedig vízszivárgás miatt kellett ugyanezt megtenni a délelőtti tréning után. A hétvégén elég sok műszaki hiba történt.
Az általában négy órán át tartó műveletet gyorsan végrehajtották az iparkodó szerelők, jár nekik a dicséret. A német a hiba miatt időt vesztett délelőtt, de nem annyit, mint Bottas.
44 Celsius a hőmérséklete, és a 26 fokos levegő sem épp hűvös. Szinte kizárt, hogy valaki mással próbálkozzon az időmérőn, mint a lágy gumikkal.
Vajon megszerzi első pole-ját 2008 óta? Délelőtt ő volt a leggyorsabb, és úgy látszik, a Ferrari összekapta magát péntek óta, amikor a Mercedes uralta a terepet. Lehet, hogy a guminyomás csökkentése segített rajtuk.
Megkezdődött az edzés, de egyelőre senki sem hajtott pályára. Na de most néhányan azért meggondolták magukat, Vettel, Ocon és Vandoorne. Alonso a garázsban beszélget - tegnap borzasztóan indult a hétvégéje, de ma délelőtt tűrhetően szerepelt, 10. lett a McLarennel.
Az is lehet, hogy tesztelésre használja a Q1-et, hogy behozza a motorhiba miatt elvesztegetett időt. Rádión megköszönte a szerelőknek a szenzációs munkát. Először Vandoorne ér körbe, az ideje 1:23.219.
Szólnak neki, hogy térjen vissza a garázsba, ajjaj. Csak egy lassú 1:56-os kör van a neve mellett, szóval ha komolyabb a gond, és nem tudja folytatni, csak a mezőny végéről rajtolhat holnap.
"Charlie 5.0" - diktálták Vettelnek, hogy milyen kapcsolást végezzen el, ami beválik, és a német 1:20.939-cel az élre állt. Nagyot sóhajthat!
1:20.511, 428 ezredet vert Vettelre, aki mögé Bottas és Massa sorolt be. Már mindenki pályára gördült.
Amíg Vettel azóta megoldott problémái okoztak izgalmat, a francia megpördült a 13-as kanyarnál. A 4. helyre Verstappen, az 5.-re Ricciardo jött be, mindjárt kiderül, Räikkönen milyen időt megy.
Az orosz áll a rangsor végén 5 perccel a Q1 vége előtt, Grosjeant, Strollt, Palmert és Magnussent fenyegeti még a kiesés réme.
Hamilton, Vettel, Bottas, Räikkönen, Verstappen, Ricciardo az első hatos. Ami meglepő, hogy a 13. Massának például még ki kell jönnie a pályára, hogy biztosítsa a továbbjutást.
Javított a lágy gumin, érkeznek mások is hasonló céllal. Magnussen a csapattársa mögé, a 8. pozícióba ugrik előre. Alonso és Massa felé fúj most erősebben a kiesés szele.
Biztonságban érzi magát a 9. helyen, az első hatos, valamint a Haasok sem fognak újra próbálkozni.
Neki már nem kell aggódnia, javított. Wehrlein csak keveset tudott, de egyelőre tartja a 15. helyet.
A mezőny vége elég sűrű! Ericsson, Palmer, Stroll, Vandoorne és Kvjat esett ki, vagyis a Sauber, a Renault, a Williams, a McLaren és a Toro Rosso is elveszítette egyik pilótáját az időmérő további részére. Talán Stroll és Kvjat szégyenkezhet leginkább, amiért ennyivel kikapott csapattársától.
Zöldre váltott a lámpa, a finn érkezik először a pályára. A Q1-ben kikapott a Ferrariktól, nyilván nem múlt el nyom nélkül a kihagyott edzésidő. Bottasnak fontos lenne megint megszorongatni Hamiltont, nehogy a Mercedes a csapattársa mögé sorolja a Ferrarival vívott kiélezett bajnoki küzdelemben.
1:20.210-zel állt az élre, Räikkönen 20.6-ot ment. Bottas hibázott az első kísérleténél, az elfékezés hátráltathatja a futam első etapjában is, hiszen elvileg ezzel a gumiszettel fog rajtolni.
90 ezredre csökkentette a különbséget, megelőzte Räikkönent. Másnak még nincs mért köre.
Ők tanyáznak perpillanat a 4-6. helyeken. A Renault-val Hülkenberg szépen ment tegnap délután, a kérdés viszont az, hogy a futamon is tartani tudja-e a jó tempót, mert eddig relatíve erősebbnek tűnt a Renault szombatonként, mint vasárnap.
Vettel elkapta a fonalat, ő is közel férkőzött Hamiltonhoz. A 4. Räikkönennél több mint 3 tizeddel gyorsabb volt. A két Red Bull közben elfoglalta a szokásos 5-6. pozíciót.
1:22.8-as ideje az előtte lévő, 14. Pérezétől is 1 másodperccel elmarad. Grosjean, Massa és Hülkenberg tartózkodik még a búcsúzónában.
Elcsendesült a pálya, mielőtt az utolsó percekben újra kijönnek azok, akiknek nem árt résen lenni. A Mercedes, a Ferrari és a Red Bull megint nyugodtan figyelheti az eseményeket.
Kiszállt az autóból és a garázs végébe sétált. Mindjárt vége a Q2-nek, jönnek az utolsó körök.
Feljött a 8. helyre, Ocon mögé, és úgy néz ki, Alonso is ott lehet a Q3-ban.
Alonso részt vehet a Q3-ban, Magnussen, Sainz, Hülkenberg, Grosjean és Wehrlein viszont nem. Grosjean többször hibázott az utolsó körében.
Eddig főleg az ellenfelek által elhullajtott morzsákat csipegették fel a futamokon, de ezúttal Ocon és Pérez is bejutott az időmérő utolsó felvonásába.
Jelen állás szerint az utolsó rajthelyről fog indulni, és azt mondta, "száz százalékig biztos benne", hogy valami hiba volt a Toro Rossójával. "Vezethetetlen volt" - nyilatkozta a Q1-ben búcsúzó Kvjat.
Amint az előző képen látható, a 7. Ocon és a 13. Hülkenberg között 3 tized sem volt, és bizonyára Grosjean is ott lett volna a mixben, ha nem hibázik a végén.
Majd Hamilton, Vettel és Räikkönen jön mögötte. A Red Bullok szintén pályára hajtottak a Q3-ban.
Legalábbis ők nyerték az első menetet, az eredmények egyelőre: Hamilton 19.149, Bottas 19.390, Räikkönen 19.439, Vettel 19.661.
Fél másodperccel gyorsabb kört futott Ricciardónál, szóval lehet, hogy az ausztrál hibázott.
Ő most fog nekivágni első, egyetlen gyors körének a Q3-ban. A Mercedes pilótái ezúttal is hamarabb érkeznek a pályára, mint a Ferrarik.
No, kardokat elő! Alonso 1:21.048-at futott, Oconnál gyorsabb.
Sem Pérez, sem Massa nem tudta megelőzni, ez óriási bravúr a kétszeres világbajnoktól.
Megtartotta az 1. helyet, Vettel viszont megelőzte Bottast. Räikkönen 4. lett.
Hamilton, Vettel, Bottas, Räikkönen, Verstappen, Ricciardo, Alonso, Pérez, Massa, Ocon a Q3 sorrendje. Köszönjük a figyelmet! Perceken belül közzétesszük az időmérő részletes eredményeit, és hamarosan bővítjük a cikket az összefoglalóval.