Hamilton nyert, ekkora Ferrari-Mercedes csatát még nem láttunk
2017. május 14. 13:30
Az utóbbi évek egyik legragyogóbb párharcát hozta a győzelemért a Ferrari és a Mercedes között a stratégiailag és a pályán is drámai, előzésekkel, koccanásokkal, kiesésekkel fűszerezett Spanyol Nagydíj. Végül, karrierje során 55. alkalommal, Lewis Hamilton állhatott fel a dobogó tetejére, miután 29 körön át életben tartotta a lágy gumijait, a Ferrari viszont eltaktikázta magát, ráadásul Sebastian Vettel időt vesztett Valtteri Bottas mögött és egy Virtuális Safety Car-fázissal is.
Az idei világbajnokság vasárnap gyakorlatilag kétszereplősre szűkült,
Kimi Räikkönen ugyanis már a rajtnál ütközve, Bottas pedig 39 kör után, motorhibával kiesett a 3. helyről. Míg Hamilton 6 pontra faragta le a hátrányát Vettelhez képest, az ő lemaradásuk 55 illetve 35 pontra nőtt a csapattársukhoz képest, ezért akkor is fogynak az esélyeik, ha még hátra van 14 verseny. A Mercedes főnöke, Toto Wolff azonban a leintés után azt ígérte, egyelőre nem kárhoztatják a másodhegedűs szerepére Bottast, aki legutóbb, Szocsiban nyerni tudott. „Még soha nem hoztunk ilyen döntést ennyire korán – mondta Wolff.
Úgy dolgozunk tovább, ahogy eddig, aztán meglátjuk, hogy alakul a következő pár verseny."
Räikkönen sorsa akkor teljesedett be, amikor az első kanyarban kívülről majdnem sikerült kifékeznie Bottast, aki azonban megcsúszott a rázókövön, és nekilökte a Ferrarit a még szélesebb íven forduló Max Verstappen Red Bulljának. Räikkönen és Bottas autója végzetesen megsérül, míg Bottas folytatni tudta a küzdelmet. „Én voltam belül. Kimi kívülről támadott, úgyhogy megpróbáltam nagy tempót vinni a kanyarba. Nem szándékosan ütköztünk, kár érte, pláne, hogy az ő versenyük ott véget is ért" – mondta bűnbánóan Bottas.
Verstappen közvetlenül senkit nem hibáztatott a baleset miatt, amely szerinte egyszerűen csak balszerencsés volt. „Kívülről próbálkoztam, és ha Valtteri nem koccan neki Kiminek, el is fértünk volna, így azonban nekem lökte az autóját" – magyarázta.
Az incidensnek ugyanakkor volt jó oldala is, mert megágyazott az év egyik legcukibb jelenetének. A tévében is mutattak a lelátón egy ferraris ruhában lévő kisfiút, a francia Thomast, aki az anyukája ölében ülve elpityeredett Räikkönen kiesését látva. Szem nem maradt szárazon, amikor a Ferrari később bevitte Thomast a paddockba, és a finn versenyző vigasztalásul maga adta rá a baseball-sapkáját, nyilván feledhetetlen perceket szerezve kis rajongójának.
Érdekes módon a pálya poros oldaláról induló piros autók jobban lőttek ki a piros lámpák kialvása után, mint a Mercedesek. Vettelnek – talán az új, Mercedes által ihletett kuplungkar segítségével is – simán sikerült lerajtolnia Hamiltont, bár mindketten úgy érezték, egy kicsit kipörögtek a kerekeik.
Utána úgy tűnt, a Ferrarinak még mindig jobb a versenytempója: Vettel alig 3 kör alatt 2,7 másodpercre növelte az előnyét.
Ám mint utóbb kiderült, ez csak egy kiélezett macska-egér harc nyitánya volt. Hamilton eleinte arra panaszkodott a rádión, hogy nehezen tudja tartani a lépést a vetélytársával, és a különbség hosszú körökön át csak 1-2 tizeddel ingadozott közöttük. A gyors kanyarokkal tűzdelt barcelonai pálya az új autókkal rendesen megizzasztotta a pilótákat, Hamilton hallhatóan lihegve vette a levegőt a rádiós beszélgetések során, amire a korábbi években nem igazán akadt példa. „Ez kemény verseny volt – ismerte el a brit, miután a díjátadó ceremónia előtt kimerülten roskadt le egy székre az öltözőben. – A nyakam rendben van, de majdnem 2 kilót fogytam a futam alatt..."
Hamilton nem hiába izzadt. Bár az élcsapatok első kerékcseréjét csak a 20. kör tájékára várták, mivel Vettel előnye alig 2 másodperc volt, a Ferrari már a 14. körben behívta őt a bokszba. A Mercedest irányító Toto Wolff elárulta, hogy ha a riválisuk nem vállalja be ezt a lépést, akkor bevállalták volna ők. „Tudták, hogy eléjük vághatunk, mert közel tudtunk maradni hozzájuk – mutatott rá. – Ha ők nem teszik meg, megtettük volna mi."
Így viszont a Mercedes még várt 8 kört, aztán a második etapra a közepes keverékű gumikat adta Hamiltonnak, míg a Ferrari egyelőre maradt a lágyaknál.
Ez már előrejelezte, hogy a párharcuk a hajrában fog eldőlni, amikor Vettel lesz kénytelen használni a közepes Pirelliket, Hamilton pedig a körönként kb. 2 másodperccel gyorsabb lágyakon próbálhat meg vadászni rá.
Az első kerékcseréje után Vettel nem teketóriázott, gyorsan megelőzte a 3. helyen még régi gumikon autózó Daniel Ricciardót, és az újakon körönként 1,5-2 másodpercet vert Hamiltonra, aki átmenetileg megörökölte tőle a vezetést. Ám pont a 22. körben, amikor az ellenfele is beállt a bokszba, Vettel fennakadt Bottas Mercedesén. Ez döntő pillanat volt, mert kb. 4 másodpercet vesztett az időközben új gumikra váltó Hamiltonhoz képest, mire sikerült elmennie a lassabb Mercedes mellett.
Az előzés azonban a verseny, sőt az egész szezon egyik legszebb pillanata volt:
Vettel a célegyenesben, egy hirtelen mozdulattal átverte Bottast, aztán egy agresszív mozdulattal bevágott mellé az első kanyar előtt, visszaszerezve a vezetést a 25. körben.
Mivel ő a lágy, Hamilton pedig a közepes gumikon volt, Vettel újra elkezdett meglépni. A Mercedes hiába sürgette a versenyzőjét a rádión, hogy csökkentenie kellene a különbséget, ez Hamiltonnak nem sikerült, olyannyira, hogy a 34. körben már 8,6 másodpercre rúgott a hátránya. „Az első etapban közel tudtam maradni Sebhez, de a másodikban, a közepeseken küszködtem vele" – ismerte el.
Ekkor azonban kapóra jött neki egy Safety Car-fázis, amelyet azért rendeltek el, mert Stoffel Vandoorne védekezés közben nekiment Felipe Massának (amúgy begyűjtve egy 3 helyes büntetést a Monacói Nagydíjra). Hamilton így kisebb időveszteséggel cserélhetett másodszor kereket, megszabadulva a közepes Pirelliktől. A Ferrari gyorsan reagált, és a következő körben behívta a bokszba Vettelt, mivel azonban ő még nem használta a keményebb keveréket, muszáj volt arra váltania.
Ez eleve hátrányos helyzetbe hozta őt, de meglepve tapasztalta, hogy a VSC miatt hirtelen elvesztett a 8 másodperces előnye is: a még hideg gumikon centikkel Hamilton mellé hajtott ki a bokszból.
A Mercedes ásza természetesen habozás nélkül lecsapott a lehetőségre, de Vettel keményen védekezett belül, és a két autó egy pillanatra összeért.
„Úgy éreztem, odaértem mellé, csak elfogyott előlem a pálya – mondta Hamilton, aki leszorult a rázókőre. – Nem baj, a versenyzésnek ilyennek kell lennie, ezen nem szabad változtatni."
A sportfelügyelők, ahogy a többi esetben, az enyhébb ítélkezés jegyében egyik felet sem büntették meg, de a két világbajnoki rivális a sajtótájékoztatón – igaz, vigyorogva – kicsit beszólt egymásnak a koccanás miatt.
Vettel egyelőre elöl maradt, az ugyanolyan állapotú használt gumikon azonban vesztett helyzetben volt, és Hamilton 7 körrel később, a DRS segítségével átvette tőle a vezetést. A Ferrari azt remélte, a lágy gumik nem fogják bírni az autóján a leintésig, így Vettel a finisben visszatámadhatja őt, de csalódniuk kellett: Hamilton ezúttal életben tudta tartani a Pirelliket, olyannyira, hogy a 64. körben futotta meg velük a leggyorsabb kört.
Vettel az utolsó percekben elkezdett visszazárkózni a Mercedeshez, csakhogy megint vesztett 1,5 másodpercet Massa lekörözésével, és végül 3,5-tel világbajnoki riválisa mögött szelte át a célvonalat. Később tagadta, hogy a Ferrari eltaktikázta magát.
Lehet így nézni, de szerintem a stratégiánk jó volt
– jelentette ki. – Lewis mögöttünk haladt, ezért neki nem volt vesztenivalója, nyugodtan megpróbálkozhatott valami mással. A végén nem használódtak el a gumijai, pedig azt vártuk."
Hamilton, aki 2:2-re egyenlített ki Vettellel az idei győzelmek számát tekintve, méltatta a vetélytársát. „Ez kimerítő verseny volt, és ő fantasztikusan vezetett. Megtiszteltetés egy ilyen csodálatos ellenféllel küzdeni – mondta, míg Vettel később kissé visszafogottabban megjegyezte, hogy „nem vagyunk a legjobb barátok, a karakterünk is nagyon eltérő, de összeköt minket a versenyzés szeretete."
Bár a Mercedes barcelonai fejlesztései körül a hétvégén óriási volt a felhajtás, és a jelek szerint be is váltak, javítva a W08 gumikezelési tulajdonságain, a Ferrari így sem tűnt lassabbnak a versenyen. Toto Wolff szerint a tanulság az, hogy „egy egész szezonon át tartó fegyverkezési verseny vár ránk. Mi most elég nagy lépést tettünk előre, hiszen közelről tudtuk követni Sebastian autóját, ami eddig a gyenge pontunknak számított."
Míg az élen Vettel és Hamilton parádés párharcot folytatott a győzelemért, Daniel Ricciardo megszerezte idei első dobogós helyezését, ehhez azonban Räikkönen, Bottas és valószínűleg Verstappen kiesésére is szüksége volt.
A Red Bull nagy dirrel-durral beharangozott fejlesztései ellenére 76 másodperccel Hamilton mögött ért célba,
azaz körönként több mint egy másodperccel bizonyult lassabbnak nála.
A Red Bull előnye a konstruktőri tabellán ráadásul 19 pontra csökkent a Force Indiával szemben, amely Sergio Pérez és Esteban Ocon 4-5. helyének köszönhetően csak a Mercedesnél szerzett kevesebb pontot Barcelonában. Pérez zsinórban a 15. alkalommal végzett a legjobb tíz között, alig 1 ponttal van Verstappen mögött, és az idén még Ocon sem maradt pont nélkül. „Folyamatosan, minden versenyen maximálisan kihasználjuk a lehetőségeinket, kimaradunk a balhékból, és az autónk is megbízhatóan megy" – magyarázta a Force India sikerének titkát a francia.
A Toro Rosso szintén dupla pontszerzést könyvelhetett el vasárnap. Danyiil Kvjat 9. helye különösen nagy bravúr annak fényében, hogy az utolsó előtti helyről rajtolt; úgy sikerült javítania 10 pozíciót, hogy a startnál használt közepes gumikat már az 1. kör végén lecserélte, és a táv maradékát két szett lágy Pirellivel tette meg.
A Williams viszont betlizett, ezért visszaesett a konstruktőri 6. helyre,
miután Lance Stroll végig lassú volt, Felipe Massa pedig a rajtot követően összekoccant Fernando Alonsóval, közben defektet kapott, és a bokszban még az orrkúpját is ki kellett cserélni, ráadásul a sérült darabot alig tudták leszedni az autójáról.
Alonso esélyei is ekkor szálltak el a 7. hely megtartására, és végül 2 kör hátrányban csak 12. lett, mégsem volt túl csalódott. „Ez a hétvége összességében pozitív volt számunkra, eljutottunk a célig. Remélhetőleg nagy lépést tettünk előre a megbízhatóság terén, és a tegnapi köröm is jól sikerült – emlékeztetett. – Holnap reggel 9-kor már Indianapolisban kell lennem, úgyhogy most elég bonyolult lesz a logisztika!"
A Spanyol Nagydíj egyik legkiemelkedőbb teljesítménye azonban minden bizonnyal Pascal Wehrleiné volt, aki a 7. helyen ért célba, megszerezve a Sauber idei első pontjait, csak kapott egy 5 másodperces büntetést, mert a bóját balról kerülve hajtott be a bokszba, így a 8. helyen rangsorolták. A titka az volt, hogy – a mezőnyből egyedüliként – egyetlen kerékcserével fejezte be a futamot, csak féltávnál cserélve le a lágy gumikat.
„Ez nagyszerű verseny volt, nem is lehetnék boldogabb – mondta. – A stratégiánk nagyszerűen működött, és a végén nagyon igyekeznem kellett, hogy az 5 másodperces büntetésemmel együtt is (Carlos) Sainz előtt maradjak.
Ez nem sikerült, de minden egyes körben úgy kellett vezetnem, mintha ez az időmérő lenne."
Így már a McLaren az egyetlen csapat, amely pont nélkül áll. Nekik épp a következő versenyen, a lóerőkre kevésbé érzékeny Monacóban kínálkozik a legjobb esélyük egy jó eredményre, Alonsót azonban nélkülözniük kell majd, mert ő inkább az Indy 500-on áll rajthoz, és Jenson Button ugrik be a helyére.
Köszöntjük kedves Olvasóinkat! Felhő alig van az égen, az időjárás nem fog bekavarni a versenybe. No de a gumik, azok már annál inkább...
A Pirelli sportigazgatója, Mario Isola szerint az előrejelzésük alapján a háromkiállásos stratégia lenne a leggyorsabb üres pályán, amelyben csak egy kurta etap jutna a közepes keveréknek. Csakhogy 20 autó próbál jól helyezkedni, így lehet, hogy a néhány másodperccel lassabb kétkiállásos haditervet választhatják a legtöbben. "Ezen a pályán nem könnyű előzni, ezért sok csapat valószínűleg 25 körös etapokat megy a lágy keveréken, összesen 50 kört, vagy legalábbis amennyit csak lehet, mielőtt egy rövid utolsó etapot teljesít a közepesekkel" - mondta. Barcelonában "szokatlanul nagy" a különbség a lágy és a közepes gumikeverék között, mintegy 2 másodperc.
Apropó előzések: az eredeti hosszához képest 100 méterrel megnyújtották a DRS zónát a célegyenesben, hátha így könnyebb lesz ott előzni. Az előző futamon szinte nem is volt pozíciócsere a pályán, ezért lépett az FIA.
Néhány perce megnyitották a pályát, a versenyzők kijöttek, hogy felálljanak a helyükre, illetve elvégezzenek néhány próbarajtot a bokszutca végén. A futam 14 órakor kezdődik.
Egy örömteli hír: néhány napja hazaengedték a kórházból a 87 éves Stirling Mosst, aki öt hónapot töltött ott egy súlyos betegség miatt. Moss az 1950-es években versenyzett, és leginkább Fangio klasszisán múlt, hogy sohasem lett világbajnok - ugyanakkor négyszer (ráadásul egymást követő években!) végzett ezüstérmesként az összetettben.
A rajtrácsot itt tekinthetik meg. A szombatihoz képest annyit változott a felállás, hogy Vandoorne autójába beszerelték az idei ötödik akkumulátort és vezérlőelektronikát, ami 2*5 rajthelyes büntetést jelent neki. Ennyit persze nem csúszik hátra a 19. helyről, vagyis csak Kvjattal szemben veszít egy pozíciót. Csapattársa, Alonso ugyanakkor szenzációs teljesítménnyel a 7. helyre repítette a McLarent tegnap.
Hamilton különösnek érzi, hogy az itt bevetett tucatnyi fejlesztés dacára továbbra is csak nüanszok döntenek a két csapat között. Az időmérőn mindössze 51 ezreddel verte Vettelt, és a 4. Räikkönen hátránya sem haladta meg a 3 tizedmásodpercet. Egyikőjük sem rakott össze tökéletes kört a Q3-ban, a finn különösen haragudott magára a hibák miatt.
A holland bő fél másodperccel kapott ki Hamiltontól, és azt mondta, az alaposan átvarrt RB13 idén még nem volt ennyire jó. Ricciardo ellenben kétszer ekkora hátrányt szedett össze, ő főként az utolsó, lassú kanyarokkal tűzdelt utolsó szektorban szenvedett.
Ismét feltűnt a rajtrácson a sportág korábbi ura. Mika Häkkinent is láthatjuk, aki épp egy jótékonysági bicikliversenyen volt akkor, amikor Szocsiban Bottas megszerezte pályafutása első győzelmét az F1-ben. A Mercedes finn pilótája a 3. helyről indul ma, és tegnap azt mondta, kínlódott az autó hátuljával.
A helyszínről tekinti meg a versenyt az FIA elnöke is, aki épp tegnap jelentette be, hogy elvállalna egy harmadik ciklust is a szövetség élén. Egyelőre nincs kihívója. Most játszották le a spanyol himnuszt, a prominensek egymás mellé állva, két négyes sorban tisztelegtek a győzelmi trófea előtt a vörös szőnyegen.
7 perccel a felvezető kör kezdete előtt 24 Celsius fok a levegő, 44 az aszfalt hőmérséklete.
Persze mikor nem az? De itt tényleg nehéz előzni, ezért kulcsfontosságú, hogy a ferrarisok és a mercedesesek hogy rugaszkodnak el. Bottas Hamilton szélárnyékában veszélyes lehet a picit porosabb belső ívről induló Vettelre.
Elindult a mezőny, a táv 66 kör lesz. Palmer, Kvjat és Vandoorne rajtol a közepes gumin, a többiek a lágyat választották.
A rajt optimalizálását segíti a Ferrari új kormánya az átalakított kuplungkarokkal, de ezt egyelőre csak Vettel használja. Visszaért a mezőny a célegyenesbe...
Vettel megelőzte Hamiltont, Bottas maradt a 3. helyen.
A finn balelső kereke tropára ment, nem tudja folytatni. Verstappen még bekocogott a bokszba, s bár nem szállt ki az autóból, úgy tűnik, ő is feladja. Massa autója is megsérült.
Őket Ricciardo, Pérez, Ocon, Hülkenberg, Magnussen, Sainz, Grosjean követi. Alonso 11., több helyet vesztett.
Verstappen és Räikkönen tavaly több incidensbe belekeveredett, de a sportfelügyelők most egyiküket sem büntetik, mivel tulajdonképp Bottas pöccintette rá a Ferrarit a Red Bullra. Majd megbeszélhetik egymással.
A dán pilóta egyelőre őrzi a 8. helyet, Sainz hiába próbálkozott az első kanyaroknál az előzéssel.
A 3. Bottas pedig már alaposan, 8 másodperccel lemaradt. Lehet, hogy a Mercedes is károsodott az első kanyaros ütközésben, de ne feledjük, Bottas tegnap szenvedett az autó hátuljával.
Massa a 18. helyre esett vissza a bokszkiállása után, és a 13. Strollt most a sauberes Ericsson támadja. Räikkönen most ballag vissza a garázsba, nincs szerencséje idén.
Vettel, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Pérez, Ocon, Hülkenberg, Magnussen, Sainz, Grosjean. Ricciardo hátránya már 12 másodperc fölötti Vettelhez viszonyítva, ez durva. A Force India viszont egyelőre megint szenzációs.
1:25.806, kicsit növelte előnyét Hamiltonnal szemben. A különbség 2,5 másodperc körüli még mindig.
Magnussen a belső ívre húzódik a célegyenes végén, Sainznak kívülről nincs sok esélye.
Nem meglepetés, de most már az időmérő monitoron is ez jelenik meg. Räikkönen egykedvűen battyog a paddockban, a sportfelügyelők pedig bejelentették, hogy a Massa-Alonso koccanást sem szankcionálják.
Egy tized ide, egy tized oda, most 2,3 másodperc közöttük a differencia a német javára. Bottas már több mint 10 másodperccel leszakadt a Ferraritól, ez alighanem két szereplős csata lesz a győzelemért.
Mindkét McLaren és Stroll is abszolválta első kerékcseréjét. A kör végén érkezik Magnussen és Sainz is.
Centikkel tért vissza Magnussen mögé-mellé, és a bokszutca kijáratánál majdnem ütköztek. Sainz jobb híján a fű felé kormányzott, de még mindig nem tudta megelőzni a Haast. Vizsgálják az esetet. Vettel bejött kerékcserére, természetesen maradt a lágy gumiknál.
Csak rövid időre csúszott vissza a 4. helyre, a frisebb abroncsokon simán elhúzott Ricciardo mellett a célegyenesben. Vajon a Mercedes megoldja két kiállással? Vettel valószínűleg háromszor lesz hivatalos a bokszba.
A 6. helyről tért be. Csapattársa, Pérez 5., megint szép pontmennyiség néz ki a Force Indiának.
Vettel szórja a leggyorsabb köröket, de egyre valószínűbb, hogy neki háromszor kell kiállnia a bokszba. Ez érdekes lesz! Tavaly Verstappennek a kétkiállásos taktika ért aranyat.
Persze amiatt, hogy ők még nem voltak kint a bokszban. Pardon, ez nem sokáig tartott, mivel Ericsson közben kijött friss gumikért, szóval jelenleg a sorrend: Hamilton, Bottas, Vettel, Ricciardo, Grosjean, Wehrlein, Pérez, Ocon, Hülkenberg, Magnussen.
Sainz és Magnussen is megúszta az előző incidenst a bokszutcában. Gyanítjuk, ők nem érzik úgy, hogy a másik ártatlan volt.
Bejött a depóba, és nem a lágy, hanem a közepes gumikat kapta meg a második etapra. A 3. helyen folytatja, Vettel közben 1,2 másodpercre utolérte Bottast.
Azaz a közepes típuson. Vettel már támadási közelségben van Bottas mögött, de minél tovább vacakol, annál többet fog veszíteni Hamiltonnal szemben. Bottas kaparhatja ki a gesztenyét a csapattársának.
A célegyenes végi kanyarkombinációban próbált jobban helyezkedni a belül védekező Bottasnál, de megcsúszott kicsit. Az időmérőn 4-5 km/ó-val gyorsabb volt a Mercedeseknél.
Szabad előtte a pálya, miután megelőzte Bottast a célegyenesben. A finn hiába védekezett, a féktávon már nem volt esélye a kopottabb gumikon.
Vettel 3,8 másodperccel vezet Hamilton előtt, akit elengedett Bottas. Ricciardo magányosan 4., őt a Force Indiák követik. Bottas végre beállhatott a bokszba.
A mezőnyből egyedüliként még nem járt kerékcserén, és pont most futotta meg mai legjobb körét. Bottas Hamiltonhoz hasonlóan a közepes keveréken halad egyébként.
Már csak 14., vajon most is jön egy kínos megjegyzés a Hondának? Vandoorne a 16. helyen halad.
Legalábbis ennyit vert rá az előző körben, az előnye 6,1 szekundum. Bottast 22,3 másodpercre leszakította, a 2. hely miatt valószínűleg nem kell aggódnia.
Egy hajszállal gyorsabb volt Vettelnél az imént a keményebb gumikon. Égnek a vonalak a rádióján, folyamatosan tájékoztatják, bíztatják.
A közepes keverékkel folytatja, most járunk féltávnál. Vettel az élen 7,7 másodpercre növelte az előnyét.
Összefoglalva, hogy mi történt 34 kör alatt: Vettel lerajtolta Hamiltont, ők ketten azonban eltérő stratégián vannak. A német úgy vezet közel 8 másodperccel a brit előtt, hogy a Mercedes a közepes gumikon megy, és lehet, hogy a Ferrari összesen háromszor fog kiállni a bokszba. Bottas simán tartja a 3. helyet, miután a rajtnál Räikkönen és Verstappen összeütközött. Más kieső egyelőre nincs.
A célegyenes végén ráhúzta a McLarent Massa autójára, de ő járt pórul, a kavicságyban ragadt - jó, hogy pont az előbb írtuk, hogy eddig csak ketten estek ki. VSC-fázis lépett érvénybe.
A jobb első kereke hajlott be, de ez is elég volt a fiatal belga búcsújához. Massának ez volt a második ütközése ma, ártatlan volt ebben is.
Visszavált a lágy keverékre, a virtuális Safety Car-fázisnak közben vége. Vettel 9 másodperccel ment Hamilton előtt, mielőtt üldözője kiállt a bokszba.
Vettel, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Pérez, Ocon, Hülkenberg, Wehrlein, Sainz, Magnussen a pontszerző helyeken. A Ferrari is kihívta Vettelt, és közepes abroncsokat adnak neki, tehát ő is kétszer áll ki ma.
A VSC-fázissal sokat nyert Hamilton, de nem tudott beférni a Ferrari elé. A német keményen védte a pozíciót a bokszból kijövet, Hamilton csak a bukótérben tudott elfordulni.
Bármily hihetetlen, Vettel és Hamilton eddig viszonylag kevésszer csapott össze a pályán a Forma-1-ben, de most lesz ereszd el a hajam! Most fordult a kocka, Hamilton köröz a puhább gumikon.
Félreállt a pályáról, oltani is kell a Mercedest. Ricciardo lép fel a 3. helyre.
A 2011-es futamon hasonló volt a helyzet, akkor Vettel kivédekezte Hamilton támadását. De vajon kibírják Hamilton lágy gumijai a végéig ezzel a tempóval?
Hamilton a Ferrari sarkában lohol, de igazán komoly előzési kísérletbe nem tudott belevágni az utóbbi percekben. A lekörözésekre viszont oda kell figyelnie Vettelnek.
Az élen folyó csata közben emlékezzünk meg a többiekről: Ricciardo 3., Pérez 4., Ocon 5., Hülkenberg 6., Wehrlein 7., Sainz 8., Magnussen 9., Grosjean 10. Szóval Sainz megelőzte Magnussent.
Elszáguldott a Ferrari mellett a célegyenesben, átvette a vezetést!
Hamilton kedvét viszont beárnyékolhatja, hogy úgy érzi, fogynak a hátsó abroncsai. Nagyon hosszú lesz ez az etapja, ha nem jön ki többször kerékcserére. Emlékeztetőül: ő a lágy, Vettel a közepes keveréken van.
Rossz oldalról kerülte meg a bóját a bokszutcába hajtva, ezért 5 másodperces időbüntetést kap. Most a 7. hely az övé, de valószínűleg hátrébb fog csúszni a figyelmetlenség miatt.
1,5 másodperccel követi az élen álló Hamiltont, akivel mindjárt lekörözik az 5. Ocont. Még 18 kör van a célig.
Építhetnek arra, hogy a lágy gumik nem bírják a strapát a Mercedesen, talán ezért tartanak egy kis távolságot tőle. A futam végén aztán ráereszthetik Vettelt Hamiltonra, amikor már minden mindegy lesz.
Szép lenne tőle, ha az utolsó helyről indulva pontot szerezne, Grosjeant lökte hátrébb.
Az operatőr kiszúrt egy kisfiút, aki a lelátón sírva fakadt Räikkönen kiesése után, most pedig megmutatták, hogy a Ferrari motorhome-jában a finn adott neki egy sapkát. Ezt jól elintézték, megható volt!
Vettel jobban leszakadt tőle. Ricciardo, Pérez, Ocon, Hülkenberg, Wehrlein, Sainz, Magnussen, Kvjat áll még pontszerző helyen.
Lassan kifut a Ferrari az időből, ha azt próbálnák bejátszani, hogy Vettellel fussanak még egy hatalmas sprintet a lágy gumikon. Amúgy már csak az első három helyezett van körön belül, durva a szakadék...
Korábban Magnussent követte sokáig, most a Saubert próbálja megelőzni. Wehrlein azonban 5 másodperces büntetést fog kapni, így tulajdonképp valójában már előtte jár a Toro Rosso.
9 körrel a vége előtt Hamilton ennyire növelte az előnyét a Ferrarival szemben. Úgy néz ki, ezt a taktikai játszmát a Mercedes nyeri.
2,8 másodpercre csökkentette a hátrányát, ám a részsikert dobhatta is ki az ablakon, mert Massa csúnyán feltartotta a lekörözésénél.
A 13. helyre léphet előre, ha meg tudná előzni a Williamst - ezt meg is oldja a célegyenesben. Ettől függetlenül a verseny visszarántotta a McLarent a földre az időmérő katarzisa után.
4 másodperc az előnye. Sajnos sosem tudjuk meg, mi lett volna, ha a Ferrari kihívja Vettelt egy harmadik kerékcserére. Még 4 kör a célig.
A finn a táv kétharmada előtt esett ki műszaki hiba folytán, így Ricciardóé lehet a 3. hely.
Defektje van, a balhátsó gumi adta meg magát. Így kiszorul a pontszerzők közül, Kvjat és Grosjean is nyert egy-egy helyet. Kiderült a visszajátszásból, hogy Kvjattal csatázott Magnussen, amikor összeért a két autó, ennek következménye a defekt.
Hamilton a győzelmével gyakorlatilag megfelezte 13 pontos hátrányát a pontversenyben Vettel mögött. Ricciardo dobogóra állhat.
Pérez 4., Ocon 5. lett, nagyszerűen beváltak a fejlesztéseik. Hülkenberg, Wehrlein, Sainz, Kvjat, Grosjean a további sorrend.