Vágólapra másolva!
Hamilton végül behúzta a pole-t, de mindössze 7 ezredmásodpercet vert Rosbergre, és kevesebb mint 2 tizedet Ricciardóra. A Ferrari jól kezdett, de a döntőre elfáradt, sőt Räikkönennek egy hajtáshiba miatt meg is kellett állnia, míg Massa hiába vezetett percekkel az izgalmas időmérő vége előtt.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül28 bejegyzés

Annak ellenére, hogy a Szingapúri Nagydíj időmérő edzésén végül senki nem tudta legyőzni a Mercedeseket, az idény egyik legizgalmasabb kvalifikációját láthatta a közönség. A szabadedzések és az időmérő első két szakasza után egyáltalán tűnt biztosnak, hogy a németek foglalhatják el az első rajtsort, főleg a Ferrari tűnt rájuk veszélyesnek.

Kimi Räikkönen a Q1-ben is megfutotta a legjobb köridőt, Q2-ben viszont a Mercedesek átvették a vezetést. A döntő szakasz az utolsó percig nyitott volt: az első körök után még Felipe Massa állt az élen, majd Daniel Ricciardo vette át a vezetést, végül azonban a két Mercedes mindenkinél gyorsabbnak bizonyult. Először Rosberg hajtott át a célvonalon, és azt hihette, hogy 1:45.688-as köre elég lesz a pole-hoz, másodpercekkel később azonban Hamilton 7 ezredes előnnyel megelőzte a csapattársát.

A brit érthető módon nagyon örült a pole pozíciónak, hiszen az utcai pályán a szokásosnál is értékesebb lehet az első rajtkocka. Elmondta, egyáltalán nem volt benne biztos, hogy Szingapúrban is a Mercedes lesz a leggyorsabb. „A Q1-ben és a Q2-ben futottam néhány jó kört, de láttam, hogy a Ferrarik nagyon közel vannak" – mondta. „Az utolsó körömben ráadásul blokkoltam a kerekeimet az első kanyarban, és időt vesztettem. Azt hiszem, 2 tized is volt a hátrányom, de nem adtam fel, és a kör vége nagyon jól sikerült."

Hamilton 7 ezredes előnye sokat érhet vasárnap Forrás: Daimler

Rosberg láthatóan csalódott volt a pole elvesztése miatt, és a rádióban egy „A francba!" felkiáltással reagált az eredményre. „7 ezred – ez szinte semmi. Ilyenkor az ember visszagondol a körére, és rájön, hány helyen lehetett volna gyorsabb. De Lewis remek munkát végzett, és a második hely is rendben van" – mondta a német, aki a Q2-ben eggyel több mért kört futott, mint a csapattársa, mert nem lehetett teljesen biztos a továbbjutásban. „Az időmérő előtt kicseréltük a fékjeimet, és időbe telt, mire fel tudtam venni a ritmust" – árulta el. „A balansz is más volt, és sokkal alulkormányzottabb volt az autóm, mint délelőtt."

Vettel túlhajtotta

A második sort némi meglepetésre a Red Bull foglalhatja el, Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel is gyorsabb kört futott Fernando Alonsónál. Az ausztrál arra számít, hogy a 3. helyről indulva a versenyen is harcolhat majd a Mercedesekkel. „Az időmérő előtt azt gondoltam, hogy ha 2-3 tized lesz a lemaradásunk, akkor lehet esélyünk" – mondta. „Ennél is kevesebb volt a hátrányom, tehát optimista vagyok."

Vettel saját magára volt mérges az edzés után, úgy érezte, előrébb kellett volna végeznie. „Nem vagyok elégedett az utolsó körömmel. Azt hiszem, túl keményen hajtottam, és nem sikerült rendesen összeraknom a kört" – kesergett. Alonso csak az 5. helyet tudta megszerezni a Ferrarival, ennek ellenére nem tűnt túl csalódottnak. „Ugyanolyan pozícióban végeztünk, mint máskor, de ez az 5. hely mégis különbözik a többitől, mert csak 2-3 tized volt a lemaradásunk" – mondta a Vetteltől 5 ezreddel elmaradó spanyol, aki egy jó stratégiával az élmezőnyben harcolna vasárnap.

Räikkönen pórul járt

Felipe Massa elégedett volt a 6. helyével, hiszen a Williamsnek egyáltalán nem kedvez a szingapúri pálya, ráadásult Valtteri Bottast is sikerült 2 hellyel megelőznie. Közéjük Kimi Räikkönen fért be, aki az edzés utolsó perceiben már nem próbálkozhatott javítással: a második mért köre előtt motorhiba miatt vissza kellett állnia a bokszba. Valószínűleg elektronikai hibája volt, pedig az edzés első két szakaszában nagyon jónak érezte az autóját.

Bejutott a Q3-ba Kevin Magnussen és Danyiil Kvjat is, csapattársaiknak viszont ez nem sikerült. A 11. helyen végző Button elmondta, a továbbjutás esetén sem ment volna sokra az autójával, hiszen egész nap küszködött vele.

A mezőny hátsó felében nem történt nagy meglepetés: a Marussiák és a Caterhamek mellett Adrian Sutil és Pastor Maldonado búcsúzott a Q1 után, Jules Bianchi és Kamui Kobajasi pedig megint óriási előnnyel végeztek csapattársaik előtt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

16:48
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Még negyed óra

Köszöntjük kedves olvasóinkat a Szingapúri Nagydíj időmérő edzéséről élőben készülő tudósításunkban! A helyszínen már teljesen sötét van, a kivilágított utcai pálya szokás szerint lenyűgöző látványt nyújt.

16:51
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Legyőzhető a Mercedes?

Az idény egyik legizgalmasabb időmérője következhet, a szabadedzéseken ugyanis a Mercedes fölénye egyáltalán nem volt akkora, mint más pályákon. A pénteki második edzést még Hamilton nyerte 1 tizedes előnnyel, szombaton viszont Alonso és Ricciardo is megelőzte Rosberget, Hamilton pedig csak a 6. lett.

16:55
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Ericsson autóját még szerelik

Nem biztos, hogy a Caterham elkészül a Q1 végéig, teljesen szétszedték az autót. Állítólag az ERS-szel vannak gondok. A többiek már készülődnek, néhány perc múlva kihajthatnak a pályára.

16:58
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Fontos a pole

Mivel utcai pályáról van szó, a szokásosnál nehezebb lesz előzni, bár a két DRS-zóna idén is segíthet ebben. Eddig hat versenyből négyszer fordult elő, hogy az első rajtkockából induló pilóta nyerte a futamot.

17:03
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Elkezdődött a Q1

Egyelőre 10 versenyző hajtott a pályára. Még mindenki a lágy gumikat használja, de könnyen lehet, hogy az élcsapatok is felteszik majd a szuperlágyakat az első szakaszban. A két keverék között a szokásosnál nagyobb a különbség, a szuperlágyak akár 2 másodperccel is gyorsabbak lehetnek.

17:05
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Rosberg hibázott

A 8-as kanyarnál blokkolta a kerekeit, és a menekülőútra kellett hajtania, de folytatni tudta a körét. A Lotus, a Marussia és a Caterham máris a szuperlágy gumikat használja.

17:07
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Bottas vezet

Megvannak az első mért körök, a Williams egyelőre 1:48.743-as idővel áll az élen. A Mercedesek és a Ferrarik lassú körökkel kezdtek, a két Red Bull pedig még ki sem hajtott a pályára.

17:09
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

A Ferrarik az élen

Alonso 1:48.203-as idővel vezet, Räikkönen 3 tizedes lemaradással a második. Rosberg második köre jobban sikerült, a 4. helyre jött fel Bottas mögé.

17:11
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Már Hamilton a leggyorsabb

4 tizeddel volt gyorsabb Alonsónál, 1:47.847-es idővel vezet. Gutiérrez pedig feljött a második helyre egy 1:47.9-es idővel, természetesen a szuperlágy gumikkal.

17:12
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Gondok a Lotusnál

Grosjean azt kiabálja a rádión, hogy a fékjei nem működtek rendesen, Maldonado pedig elhagyta a pályát a 7-es kanyarban. A francia ennek ellenére feljött a 7. helyre, de ő is a szuperlágy gumikat használja.

17:14
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Kijöttek a Red Bullok

Rögtön a szuperlágy gumikon kezdik meg a körözést, valószínűleg csak egy mért kört terveznek. Közben Rosberg is a gyorsabb gumikra váltott, egyelőre csak a 6. helyen áll.

17:17
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Megint a Ferrarik vezetnek

A szuperlágy gumikon is gyorsak. Ezúttal Räikkönen van előrébb, 1:46.685-ös idővel vezet, Alonso 2 tizedes lemaradással követi őt. A Marussiákon és a Caterhameken kívül Sutil és Maldonado áll kiesőhelyen, de Massa is aggódhat, csak a 16. pozícióban van.

17:21
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Vége a Q1-nek

Kiesett Sutil, Maldonado, Bianchi, Kobajasi, Chilton és Ericsson. A továbbjutók közül az első tíz helyezett sorrendje: Räikkönen, Alonso, Hamilton, Button, Bottas, Rosberg, Hülkenberg, Vergne, Vettel, Ricciardo.

17:25
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Mindenki használta a szuperlágy gumikat

Ezen a pályán senki nem mert kockáztatni, túl nagy volt a két keverék közötti különbség. Sutil közben arra panaszkodik, hogy a motorerővel voltak gondjai a Q1-ben, ezért nem tudott jobb kört futni.

17:28
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

A Q2 következik

Már zöldre is váltott a lámpa, a Ferrarik, a Williamsek és a Force Indiák ki is hajtottak a pályára. Ebben a szakaszban már kétség sem férhet hozzá, hogy mindenki a szuperlágy gumikat fogja használni.

17:31
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Alonso az élen

Megint a Ferrarik kezdtek a legjobban. Most a spanyol volt gyorsabb, 1:46.328-as idejével mindössze 3 századot adott Räikkönennek. Ricciardo a 3., Rosberg a 4.

17:33
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Már Hamilton vezet

A Mercedes megmutatta, hogy továbbra is számolni kell velük, Hamilton 1:46.287-es idővel állt az élre. Mindössze 41 ezred az előnye, tényleg nagy csatára van kilátás a pole pozícióért.

17:35
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Elcsendesült a pálya

Kvjat és Pérez kivételével mindenki a bokszban van, készülnek az utolsó körökre. A jelenlegi állás alapján kieső lenne Hülkenberg, Massa, Bottas, Pérez, Gutiérrez, Grosjean.

17:39
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Négyen nyugodtak

Hamilton, Alonso, Räikkönen és Ricciardo nem hajtott ki a pályára, ők úgy érzik, hogy az első 4 helyen biztonságban vannak. A Williamsek közben kikerültek a kiesőzónából, de Bottas még aggódhat, csak a 8. helyen áll.

17:42
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Rosberg az élen

Mindhárom szektorban abszolút legjobb időt futott, és 4 tizedes előnnyel, 1:45.825-ös idővel átvette a vezetést. Már lengetik a kockás zászlót, de többen még nem fejezték be a körüket.

17:44
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Vége a Q2-nek

A továbbjutók sorrendje: Rosberg, Hamilton, Alonso, Räikkönen, Massa, Ricciardo, Vettel, Bottas, Magnussen, Kvjat. A kiesők: Button, Vergne, Hülkenberg, Gutiérrez, Pérez, Grosjean.

17:48
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Grosjean ideges

Keményen kritizálta a Renault motorját a csapatrádión. A francia az utolsó helyen végzett a Q2-ben, és a 15. hely is 3 tizedre volt tőle.

17:50
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Jön a döntő szakasz

Elkezdődött a Q3, minden versenyző kihajtott a pályára. 12 percük van arra, hogy minél előkelőbb rajtpozíciót szerezzenek.

17:55
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Massa kezdett az élen

Némi meglepetésre nem egy Mercedes vagy egy Ferrari áll az élen az első körök után, hanem Massa a Williamsszel. Az ideje 1:46.007, ennél Rosberg jobbat futott a Q2-ben. Massához Ricciardo tudott a legközelebb kerülni, a további sorrend: Alonso, Räikkönen, Bottas, Hamilton, Rosberg, Vettel, Kvjat, Magnussen.

17:57
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Üres a pálya

4 perc van hátra, az autókat a bokszba készítik fel az utolsó körökre. Most rendkívül szoros az állás, a 6. helyen álló Rosberg hátránya 275 ezred Massához képest.

18:00
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Räikkönen edzésének vége

Motorproblémája van, a csapat szólt neki, hogy hozza vissza az autóját a bokszba. Hatalmas balszerencse, itt lett volna a legnagyobb esélye egy jó rajthelyre. A többiek már megkezdték az utolsó köreiket.

18:04
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Hamiltoné a pole

Végül mégsem történt meglepetés: Hamilton 1:45.681-es idővel megszerezte az első rajtkockát, hajszálnyi, 7 ezredes előnnyel Rosberg előtt. A Red Bullok Ricciardo-Vettel sorrendben a második sort foglalhatják el, Alonso pedig csak az 5. helyen végzett. Mögötte a sorrend: Massa, Räikkönen, Bottas, Magnussen, Kvjat.

18:07
szeptember 20, 2014
Vágólapra másolva!

Rosberg mérges

"A francba" - kiabálta a csapatrádióba, amikor közölték vele, hogy Hamilton 7 ezreddel gyorsabb volt nála. Ez az apró különbség nagyon sokat jelenthet a holnapi versenyen. Alonso is csalódott lehet, ő Vettel mögött 5 ezreddel maradt le a második sorról.

Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk az eredménylistával és a szöveges összefoglalóval.