Alonso az időmérő előtt is gyorsabb volt a halvány Mercedeseknél
2014. szeptember 20. 11:47
Fernando Alonso a Szingapúri Nagydíj három szabadedzéséből már a másodikat nyerte meg, amikor szombaton koraeste, az időmérő előtt maximálisan kihasználta a szuperlágy gumik tapadását. Gyors volt a Red Bull-lal Daniel Ricciardo is, míg a Mercedesek meglehetősen kaotikus tréninget zártak a 3. illetve 6. helyen.
A világbajnokság éllovasa, Nico Rosberg 0,189, Lewis Hamilton pedig 0,439 másodperccel maradt le Alonsótól. A brit versenyző egy ijesztő pillanatot is átélt, amikor egy elfékezés után nagyot driftelve kimenekült a bukótérbe, és általában véve sem volt elégedett az autójával. Az edzés elején a motorja is lefulladt egyszer, de a Mercedes nem talált semmilyen problémát, és a csapat főnöke, Toto Wolff magabiztosan azt mondta, a szokásos úton haladnak.
Miközben fokozatosan besötétedett, Ricciardo mindössze 51 ezreddel bizonyult lassabbnak Alonsónál, Sebastian Vettel viszont, aki a többieknél később tette meg az időmérő-szimulációját a szuperlágy gumikon, éppen csak megelőzte Hamiltont. Még Jean-Eric Vergne is beférkőzött elé a Toro Rossóval. Az élmezőnyben Kimi Räikkönen könyvelte el a legnagyobb hátrányt a csapattársához képest, 0,927 másodperccel maradva le Alonsótól.
A Williams erősebbnek, a Force India ugyanakkor gyengébbnek mutatkozott a péntekinél, miután az éjszakai eső lemosta a gumit az aszfaltról, ezért valamelyest megváltoztak a pályaviszonyok. Figyelemre méltó volt a 10. helyen végző Esteban Gutiérrez teljesítménye a Sauberrel, valamint Jules Bianchié, aki alig 2 tizeddel kapott ki a tegnapi balesete miatt új kasztnival versenyző Pastor Maldonadótól.
Az időmérő magyar idő szerint délután 3-kor kezdődik. Az esélylatolgató elemzésünk arról, hogy Szingapúrban legyőzhető-e a Mercedes, itt olvasható.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Szingapúri Nagydíj szombati szabadedzéséről élőben készülő tudósításunkban! Az időeltolódás Magyarországhoz képest 6 óra, a helyszíni idő szerint tehát este 6-kor kezdődik a tréning. Szingapúrban még világos van.
Az első edzésen Fernando Alonso, a másodikon Lewis Hamilton érte el a legjobb időeredményt. A képet azonban torzította, hogy Nico Rosberg a szuperlágy gumikon nem fejezhette be a leggyorsabb körét Pastor Maldonado balesete miatt, Sebastian Vettel pedig este csak 5 kört tett meg, mert az autójában motort kellett cserélni.
A Renault-t meglepte a tegnapi hiba, mert a belsőégésű motor, amely felmondta a szolgálatot Vettel Red Bulljában, még csak az élettartama felénél járt. Most már gyakorlatilag biztos, hogy a címvédőnek muszáj lesz használnia egy hatodik egységet is a szezon folyamán, amiért tíz rajthelyes büntetés jár, de még nem ezen a hévégén. Taktikai alapon fogják eldönteni, hogy melyik pályán szereljék be az autójába a hatodik motort - vélhetően Szocsiban vagy Austinban fogják, ahol van esély az előzésre, ezért nem jelent végzetes hátrányt hátrébbról rajtolni.
Szeszélyes időjárás, veszélyesen közeli korlátok, szinte biztos Safety Car, három kerékcsere: Szingapúrban igencsak fordulatos versenyre van kilátás. Ráadásul pénteken a Mercedes előnye kevésbé volt meggyőző, mint máskor. Az esélylatolgatásunk itt olvasható.
Az autók, a tegnap turbóhibával küszködő Max Chiltonnal az élen, kirobogtak a pályára megtenni az ellenőrző körüket. Az idő hasonló a tegnapihoz: a levegő 28, az aszfalt 35 fokos, a páratartalom 76 százalék.
Ő új kasztnit kapott, miután tegnap megrongálta az előzőt, úgyhogy a Lotus szerelői lényegében teljesen új autót építettek neki. Eddig tizenhárman jártak a pályán - a Mercedesek és a Red Bullok még nem aktivizálták magukat.
Nem kellett rá túl sokáig várni: 1:53.971 alatt teljesítette a Sauberrel, de Sutil, majd Magnussen azonnal megelőzte. A dán ideje 1:51.985.
A hétvége legforróbb témája a rádiózási tilalom, amelyet végül részben 2015-re halasztottak, de vezetéstechnikai tanácsokat már mostantól sem szabad majd adni a versenyzőknek. A részletekről itt írtunk. Már csak Pérez, Hülkenberg és Hamilton nem járt a pályán.
1:51.487-tel repítette az élre a McLarent. Na jó, a repítette túlzás: a tegnapi legjobbtól, az 1:47.490-től ez még messze van.
Az ő ideje 1:50.762. Eddig heten iratkoztak fel a tabellára, természetesen mindenki a keményebb, azaz a lágy keverékű gumikon. A kétféle Pirelli között a vártnál nagyobb volt a különbség tegnap: kb. 2,5 másodperc, ami a stratégiákra is kihatással lesz.
Előbb 1:50.393-mal Vettel, majd 1:49.588-cal ismét Ricciardo vette át a vezetést. Mostanra mindenki megtett legalább egy ellenőrző kört, tizennégy versenyző mértet is. A 3. helyen Vergne áll, aki tegnap is gyors volt.
A rádión arról számolt be, hogy a motorja gyengébb, mint tegnap. Mára új akkumulátort kapott, jelenleg a 7. helyet foglalja el a Lotusszal, miközben Kvjat megelőzte Vergne-t.
Egy érdekes adalék: a Toro Rosso főnöke, Franz Tost tegnap elárulta, hogy nem Austinban, hanem már Szuzukában be akarják vetni a tinédzsert, persze egyelőre csak a péntek délelőtti szabadedzésen. Már benyújtották a kérelmet a szuperlicenszére.
Az első húsz perc után: Ricciardo, Vettel, Vergne, Kvjat, Pérez, Button, Grosjean, Magnussen, Maldonado, Gutiérrez, Sutil. A Mercedesek és a Ferrarik még nem teljesítettek mért kört.
A beidegződésektől nehéz megszabadulni: részidejei összehasonlításáról beszéltek neki a rádión. A Force Indiánál is belekezdtek, hogy "a második szektorban", de aztán gyorsan helyesbítettek: "upsz, ezt nem szabad!" A Twitteren azt írták, "csak ellenőrizni akartuk, hogy Charlie Whiting figyel-e!" Az FIA-nál nyolc ember figyeli folyamatosan a rádiókommunikációt.
1:48.575-tel ugrott az élre, kapásból egy teljes másodpercet verve Ricciardóra. Bottas és Massa felkapaszkodott a 3-4. helyre, megelőzve Räikkönent, aki nemrég szintén feliratkozott a tabellára.
Egyelőre 8 tizeddel lassabb Rosbergnél. Volt pár ijesztő pillanata, az 5-ös kanyarban nagyot driftelt, a célegyenesre pedig túl szélesen fordult rá, messze a kerékvetőn túl, de megúszta.
Fél óra után, még mindig a keményebb gumikon: Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Bottas, Alonso, Massa, Räikkönen, Vettel, Vergne, Kvjat, Gutiérrez, Hülkenberg.
Az utolsó szektorban abszolút legjobb részidőt ért el, de még így is 7 tizedre van az élen álló Rosbergtől, aki most visszatért a bokszba. Nagy a forgalom, 17 autó van a pályán.
Már 14 kört tett meg, míg Kvjat és Button 11-et, Räikkönen, Grosjean és Maldonado pedig 10-et. A legkevesebbet, 4-et, Magnussen. Ricciardo ismét javított az utolsó szektorban, 5 tizedre csökkentve a hátrányát, és Vettel felzárkózott mögé, a 3. helyre. Hamarosan előkerülnek a szuperlágy gumik is.
Nincs kibékülve az autójával, és a hátránya gyanúsan sok: 0,762 másodperces lemaradással csak a 4. helyen áll. A Mercedes most vizsgálja a kocsiját a garázsban, de a Twitteren azt írják, egyelőre úgy tűnik, minden rendben van vele.
A versenyzők lassan visszaszállingóztak a bokszba, készülnek az időmérő-szimulációra. A keményebb keveréken így állnak: Rosberg, Ricciardo, Vettel, Hamilton, Alonso, Bottas, Massa, Räikkönen, Vergne, Kvjat, Button, Sutil, Gutiérrez, Hülkenberg. Maldonado jobbelső fékjével gondok vannak.
Ő az első, aki megkapja a gyorsabb Pirelliket. Mindjárt kiderül, ma is van-e 2,5 másodperc különbség a kétféle keverék között. Már Hülkenberg is a szuperlágy gumikon van kint.
De nem többet: 1:48.575-ről 1:47.488-ra faragja le az idejét, ami nem különösebben fényes. Az első szektorban még 0,113 másodpercet lassult is önmagához képest, és összességében csak 2 ezredet vert Hamilton tegnap esti legjobbjára. Hülkenberg a 2. helyre jött fel.
Ő jobb kört fut: az első két szektorban abszolút legjobb részidőt ért el, 1:47.299-cel átvette a vezetést. Ricciardo is megelőzte Rosberget, de Alonsónál 51 ezreddel lassabb volt.
A Mercedes meglepően halvány: Hamilton 1:47.738-as köridővel lemaradt Alonsótól, Ricciardótól és Rosbergtől is. Elég össze-vissza köre volt, elfékezte magát, és többször majdnem súrolta a falat is. Láthatóan nem érzi magát jól az autójában. Közben Massa, Bottas és Räikkönen az 5-6-7. helyet foglalta el.
Egész hétvégén jó tempót diktált a Toro Rossóval, most a 4. helyet szerezte meg. Gutiérrez is meglepően gyors a Sauberrel, ő jelenleg a 9. helyen áll, Hülkenberg előtt. A Force India ma gyengébbnek tűnik a tegnapinál: Pérez csak 15.
Vettel javított: az utolsó szektorban abszolút legjobb részidőt futva 5. lett. A sorrend így az edzés vége előtt: Alonso, Ricciardo, Rosberg, Vergne, Vettel, Hamilton, Massa, Bottas, Räikkönen, Gutiérrez, Hülkenberg, Magnussen, Button, Kvjat.
A tegnapi első szabadedzés után a harmadikon is ő volt a leggyorsabb: 51 ezreddel megelőzte Ricciardót, míg a Mercedes meglepően gyengén szerepelt. Figyelemreméltó még Bianchi teljesítménye, aki mindössze 2 tizeddel bizonyult lassabbnak Maldonadónál.
Köszönjük a figyelmet, de ne menjenek messzire! Hamarosan jelentkezünk az eredménylistával és az összefoglalóval, 3-kor pedig kezdődik az időmérő. Vajon most verhető a Mercedes?