Vágólapra másolva!
A Ferrari egy teljes másodperccel kikapott a bakui időmérőn, még a Red Bull is alig tudták megelőzni. Vettel elismeri, hogy a délelőtti motorhibája nem segített, de nem keres kifogásokat.

Bahrein után az idén másodszor egyik Ferrari sem tudta beverekedni magát az első rajtsorba az Azeri Nagydíj időmérőjén, amelyen a Mercedes óriási előnnyel szerezte meg a pole pozíciót: Lewis Hamilton 1,1 másodpercet vert a 3. helyezett Kimi Räikkönenre is, a mögötte végző Sebastian Vettelre pedig még többet. Csak az utolsó pillanatban sikerült megelőzniük Max Verstappent, aki a Red Bull-lal a bakui pálya gyors harmadik szektorát leszámítva mindenhol jobb részidőt ért el náluk.

A versenyzők legjobb részideje a bakui időmérőn Forrás: FIA

Räikkönen, aki még csak a második alkalommal győzte le csapattársát az időmérőn – ez legutóbb Monacóban sikerült neki –, úgy vélte,

a Ferrari lemaradása egyszerűen abból adódott, hogy nem tudták rendesen munkára fogni a gumikat.

„Nehéz volt bekapcsolni őket. Minden alkalommal kínlódtunk, amikor kimentünk a pályára – mondta. – A Mercedesen kicsit jobban működtek, de szerencsére az utolsó szettem valamivel biztatóbb érzést adott. Azt könnyebb volt bemelegíteni, bár még mindig nem tökéletes."

„Akinek sikerül rendesen bekapcsolnia a gumikat, kapásból sokkal gyorsabb lett. A Mercedestől messze vagyunk, ez azonban nagyrészt a gumihasználaton múlik."

Räikkönen hozzátette, hogy a versenyen várhatóan nem lesz ilyen gondjuk.

Vettel: A 3. hely volt a maximum

A Ferrari az egyenesben feltűnően kis végsebességet ért el: Vettel és Räikkönen 322 km/ó-val csak 12-13. lett a listán, igaz, annak az első két helyén a maranellóiak idei illetve tavalyi motorját használó Kevin Magnussen és Marcus Ericsson végzett. Hogy az FIA új direktívája ártott-e nekik, amelyben a hétvégétől még szigorúbban tiltják az olajégetést a motorban, nem világos.

Mindenestre a Ferrari nemcsak a Meredeshez, hanem a többi csapathoz képest is lelassult az eddigi versenyekhez viszonyítva.

Vettelt ugyanakkor hátráltatta az is, hogy a délelőtti utolsó szabadedzésen mindössze 7 kört tudott megtenni hidraulikaszivárgás miatt. Mivel ennek a forrását a csapatnak nem sikerült biztosan beazonosítania, az időmérő előtt lóhalálában kicserélték a motorját, egy régebbit szerelve vissza az autójába.

Vettel Ferrarijában motort kellett cserélni az időmérő előtt - katt a galériához! Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Az eredmény rendben van, de nem vagyok egészen elégedett – ismerte el Vettel, aki az idén még csak másodszor szorult ki az első rajtsorból. – Ami délelőtt történt, nyilván nem segített, ez azonban nem lehet kifogás. Így is elég kört teljesítünk."

„A végén egyedül voltam, nem kaptam szélárnyékot az utolsó szektor hosszú egyenesében, de ahogy már említettem, nem vagyok a kifogások híve. Vezethettem volna jobban, bár valószínűleg akkor is a 3. hely lett volna a maximum."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!