Visszatért a Red Bull a Renault „B” specifikációjú erőforrásához a hétvégére, ezért a pilótáik automatikusan rajtbüntetést kapnak. Ugyanígy jártak el a Honda motorokat használó Toro Rossónál is, így az anyaistálló versenyzői az utolsó előtti sorból indulhatnak majd. Öröm az ürömben számukra, hogy Max Verstappen a vártnál jobban kezdte a hétvégét, és a 3. lett a második szabadedzésen.
„Az autó rögtön jól működött, a hosszabb etapok is jól mentek, alapvetően elégedettségre ad okot az autó teljesítménye, csupán a gumikat kell jobban kiismerjük, hogy tervezhessünk a versenyre – összegzett. – Jó dolog a Ferrarival küzdeni, úgyhogy egyelőre nem panaszkodhatunk. Nem tudom, mi lesz az időmérős stratégiánk, de valószínűleg nem teljesítjük az egész edzést.”
Valtteri Bottashoz hasonlóan Verstappen is arra számít, hogy a Ferrari szombatra felgyorsul majd, ezért szoros eredményre számít az időmérőn, bár ez az ő szempontjukból ezen a hétvégén ez nem igazán számít. Úgy vélte, ha valahol, akkor az Orosz Nagydíjon nem olyan vészes számukra rajtbüntetéssel kezdeni, mert itt egyébként sem valószínű, hogy a győzelemre hajthatnának.
Mókás lesz a mezőny végéről indulni. Persze, sohasem könnyű másokat megelőzni, de majd meglátjuk, meddig jutunk.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak úgy vélte, a rajtbüntetés ellenére a Verstappen és Daniel Ricciardo odaérhet az 5-6. helyre, és az ausztrál versenyző is jónak tartotta a pénteki szereplésüket. Ricciardo méltatta a hétvégén ezúttal használható hiperlágy gumikat, szerinte sokkal jobb tapadást biztosítanak.
„Akadt némi forgalom a délutáni hosszabb etapokon, ami ízelítőt adott, hogy mi lesz a helyzet a futamon – mondta a 4. helyezett. – Nem itt a legkönnyebb előzni, de azért sikerült, szerintem a verseny eléggé szórakoztató lesz. Örülök, hogy tapasztalok némi gumikopást, mert ha simán egykiállásos lesz a verseny, akkor eléggé kiszámíthatónak ígérkezik, de
remélem, hogy két kiállással izgalmasabb lesz.”
Ricciardo rámutatott, hogy a Red Bull szempontjából nincs sok értelme teljesíteni az időmérőt, de a harmadik szabadedzés után majd eldöntik, hogy mihez kezdenek. Az utolsó gyakorlási lehetőség alkalmával még egy hosszabb etapot terveznek majd, hogy a versenyre biztosan felkészültek legyenek. „Oroszország sohasem volt az egyik legerősebb pályánk, de most akadnak bíztató jelek.”