A Mercedes alaposan átszabta az autóját az Osztrák Nagydíjra: az oldaldoboz új formavilágot és lapokat kapott, tovább módosítottak a tükrökön aerodinamikai célból, változtattak a szárnyon. Mindez a múlt hétvégén bevetett motorral együtt meghozta az eredményt a ranglistán, a két pilóta mindkét edzésen az első két helyen zárt.
Hamilton a jelek szerint elkapta a fonalat, összhangba került a autóval, és ilyenkor roppant nehéz megállítani. Vajon ezen a hétvégén is így lesz? Toto Wolff szerint nem eszik olyan forrón a kását. "Az előző néhány hétvége során a péntek kevés jelzést adott az események további alakulására nézve – figyelmeztetett a Mercedes csapatfőnöke. – Az osztrák pálya eddig kegyes volt hozzánk, nagy teljesítményre van szükség a hegyen felfelé, de látható, hogy manapság már az a realitás, hogy három csapat is képes versenyeket nyerni."
Csak századok választanak el minket és ez kétségtelenül így is marad.
A délutáni edzésen Hamilton előnye 176 ezred volt Valtteri Bottas és 236 Sebastian Vettel előtt egy viszonylag rövid pályán a legjobb köridők alapján. A versenyszimulációkon azért szerencsére jobban összetorlódott a Ferrari és a Mercedes.
A hosszú etapokból az alábbi tanulságokat lehet levonni:
Tényleg csak századmásodpercek választották el őket.
A Mercedes mérnöke, Andy Shovlin szerint egyébként "a hosszú etapon Lewisnak nem feküdt az ultralágy abroncs."
A legjobb eredmény (1:08.021) a finné volt, a német azonban 7-tel több kört húzott le. A lassulása a 15.-től kezdődött, de a hétvége további részében melegebb idő várható, ez befolyásolni fogja a gumik viselkedését. Bottas például attól tart, hogy a bal hátsó gumik hólyagosodhatnak a terheléstől, mint tavaly.
Ez alapján tehát nem kell nagyon aggódnia, az egy mért körös tempóján kellene javítani.
"Szerintem egész jó volt ma az autó, és péntekről szombatra általában nagyot lépünk előre" – nyilatkozta.
vagyis Vettelnél és a Mercedesnél 0,6, illetve kb. 1 másodperccel volt lassabb.
Daniel Ricciardo az ultralágyakon gyakorlatilag ugyanilyen átlagot mutatott fel. A tempóhátrányban közrejátszhat, hogy a Renault motorja nem annyira izmos, mint a Ferrarié és a Mercedesé, és ez megjelenik az emelkedőkön.