Amikor a McLaren tavaly bejelentette, hogy Renault motorra váltanak, rögtön sejteni lehetett, hogy legalább a gyári Renault-csapat szintjére felnőhetnek, még ha a mércének tekintett Red Bull utolérése elsőre nem is reális elvárás. Ez a teszteredmények alapján még várat magára, de Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója így is lesz elég ellenfelük.
„Mi is próbáljuk megtippelni, hogy hol tartunk. Ezt a gumik helyzete, a hőmérsékletek, a motor üzemmódok és az üzemanyagszint miatt idén igen bonyolult [kiszámítani], ez összetettebb lett, mint valaha volt. Nekem úgy tűnik, hogy a Haas és a Renault szépen fejlődött, az élen pedig a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull között dől majd el minden. A mezőny egyre szorosabb, szerintem mi a középmezőny elejébe tartozunk” – idézte a francia szakembert a Racefans.net.
Noha a közvélemény elsősorban a három élcsapat küzdelmére kíváncsi igazán, a megbízhatóság terén meglepetést okozott a Honda szereplése és a Haas is produkált néhány ígéretes etapot. Csapatfőnökük, Günther Steiner nem lát okot arra, hogy az amerikai istálló ne lehetne a 4. legjobb alakulat és hosszabb távra azt a célt tűzte ki, hogy fél másodpercen belülre kerüljenek a Ferrarihoz.
Tavaly a nyolcadik helyen zártunk, de a hatodikért is küzdöttünk. Mindössze 8 pont kellett volna, ez nem nagyszerű, de nem is katasztrófa. Tartottuk a lépést a többiekkel, de az ember néha nyer, néha veszít”
– összegezte a tavalyi helyzetet a Racer.com-nak. „Most már nincsenek gyenge csapatok. Elég nagy most a küzdelem, hosszú idő óta ez lesz az egyik leginkább kiélezett szezon az F1-ben. Az első három csapatot vegyük ki a képből, ők külön kategóriában vannak, de a többiek nagyon együtt mozognak. Az év végén az nem fog segíteni, ha valaki jó formában van, de nincs elég pontja.”
A küzdelemnek érdekes árnyalatot ad, hogy a csapatok teljesen más módszerekkel jutnak el oda, ahol tartanak. A Haas bevallottan együttműködik a Ferrarival, a teljes hajtásláncot készen kapják és a karosszériaelemek terén is vannak átfedések. A McLaren teljesen önállóan dolgozik, de a Renault-tól vásárolják a motort, míg a franciák gyári csapattal, saját motorral dolgoznak a fejlődésen.
A megbízhatóság fontos tényező lehet, hiszen a Ferrari abban bízik, hogy három motorral, büntetés nélkül teljesítik majd a szezont, míg a Renault inkább négyre számít.
Ráadásul, a McLaren barcelonai lerobbanásai mellett a gyári istállónál is gondot okozott az autó túlmelegedése. „Ha megnézzük az autót és összehasonlítjuk a tavalyival, láthatjuk, hogy még tovább mentünk az alkatrészek összezsúfolása terén. Ez még nehezebbé teszi az autó hőáramlásainak kezelését – nyilatkozta Bob Bell, a Renault technikai igazgatója az Autosportnak. – Pokolian igyekeztünk, hogy a lehető legjobb aerodinamikai teljesítményt nyerjük ki az autóból, de ez fejtörést okozott a hőmérsékletek terén.”