Vágólapra másolva!
A McLaren versenyigazgatója elégedett az új autó teljesítményével és nem nyugtalanítják az MCL33 sorozatos meghibásodásai a teszteken. Fernando Alonso szerint a legfontosabb kérdésekre így is megkapták a választ.

Idén már a Renault motorjaival próbál visszatérni az élmezőnybe a McLaren, de a tesztelésük eddig aggasztóan hasonlít a hondás években tapasztaltakhoz: az előszezon hat eltelt napjából csak kettőn nem szaladtak bele semmilyen probléma sem, amiből az egyik a gyakorlásra alkalmatlan múlt szerda volt.

Bár az új motor egyelőre jól muzsikál, a csapat az előző héten hibás kerékanya és meglazult csavar, ezen a héten bedöglő akkumulátor és olajszivárgás miatt vesztett értékes órákat a felkészülésből. Eric Boullier elismerte, hogy ez kihat a programjukra. „Mindig van egy ütemtervünk, és amikor időt vesztünk, módosítunk rajta. Felállítunk egy fontossági sorrendet, hogy mit vizsgáljunk és mit ne" – nyilatkozta.

Alonso már a teszt első napján kellemetlen meglepetésel találta szemben magát: elgurult a jobb hátsó kerékanya Forrás: CrowdSpark/(c) copyright crowdspark.com/Javier Martínez De La Puente

A wokingiak versenyigazgatója ugyanakkor nem érzi vészesnek a helyzetet.

„Az autó lerobbant, igen, de ez csak tesztelés, vannak kisebb gondjaink, amiket meg kell oldanunk. Ez a folyamat része. Tudjuk, hogy urai vagyunk a helyzetnek. Ez egy új együttműködés a Renault-val, teljesen új az autó [hajtásláncának] elrendezése is. Ez csak tesztelés, adjanak nekünk időt és minden rendben lesz" – mondta. Optimizmusát arra alapozhatja, hogy ezúttal házon belül is kezelhetik a gondokat, nem a motorszállítójuktól függ a sorsuk.

Szerdán, a tesztsorozat hatodik napján motort kellett cserélni Alonso McLarenjében Forrás: LAT Images/Steven Tee

Szerinte nem az autó szűkre szabott hátsó része felelős a problémákért, az olajszivárgásnak például ehhez biztos nincs köze. Szerdán új hűtőrések jelentek meg az MCL33 motorborításán, amit Boullier „elsősegély" megoldásnak nevezett, amíg áttervezik a hűtési rendszert, bár azt sem tartja kizártnak, hogy ennél az opciónál maradnak. A rendszeresen visszatérő égésnyomok miatt sem nyugtalan.

Amikor megy, Boullier szerint az MCL33 hozza azokat a teljesítményértékeket, amiket előirányoztak – a szélcsatornás fejlesztések gyakorlati megvalósulásával már tavaly sem álltak hadilábon.

„Eddig az összes kitűzött célt teljesítettük [az autóval], a pályán is – jelentette ki. – Nem tudom, ez mely csapatok megelőzésére lesz elég, szerintem amúgy is mindenki bújkál kicsit. Az autónk azonban jónak néz ki a pályán."

Alonso: A lényeget kipipáltuk a hiba előtt

Szerdán egy elrepedt vezeték okozta az olajszivárgást, és a javítás és motorcsere miatt Fernando Alonso délután alig tudott vezetni, így végül 57 fordulóval zárta a napot – voltak, akik ennél közel háromszor ennyit mentek. Főnökéhez hasonlóan azonban azt mondta, az efféle akadályok „részei a tesztelésnek, és remélem, ilyesmi nem ismétlődik meg velünk Melbourne-ben az első tíz körben."

Alonso sem bosszankodik Forrás: CrowdSpark/(c) copyright crowdspark.com/Javier Martínez De La Puente

„Szerettem volna kicsit több kört megtenni. 50 körnél hosszabb programot terveztünk, de így is rájöttünk néhány dologra – tette hozzá.

„Utána már csak hosszú etapokat futottunk volna konkrét információ szüksége nélkül. A kimaradt körök miatt így nem bosszankodok. Az utolsó [pénteki] tesztanapomon valószínűleg szükségünk lesz még pár fordulóra, hosszabb etapokra, hogy ellenőrizzünk néhány dolgot, de az alapvető kérdések közül az összesre választ kaptunk."