A Ferrari állítja, nem vár büntetés Vettelre és Räikkönenre

Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Orosz Nagydíj
3085958 04/28/2017 Ferrari team mechanics prepare Kimi Raikkonen's car for the second practice session at the 2017 Formula 1 VTB Russian Grand Prix. Vladimir Astapkovich/Sputnik
Vágólapra másolva!
A Ferrari a szezon negyedik futama előtt már három turbót beépített az autóiba, így csak egy bontatlan alkatrészük maradt. A csapat szerint minden rendben, de a taktikájuk később visszaüthet.

Nincs itt semmi látnivaló: alapvetően ezt üzente a közvéleménynek Luigi Fraboni, Ferrari motorok üzemeltetéséért felelős vezető, amikor az FIA pénteki sajtótájékoztatóján az újságírók arról érdeklődtek, hogy miként befolyásolja a Scuderia helyzetét, hogy meglepetésre már a szezon negyedik versenyhétvégéjén beépítették az autóikba a harmadik turbófeltöltőt.

Ez váratlan fejlemény, mivel a csapatok az egész szezon során összesen négy ilyen elemet használhatnak fel, utána először 10, majd egyenként 5 rajthelyes büntetést kapnak új alkatrész beépítése miatt. A szabály azt nem határozza meg, hogy egy alkatrészt meddig kell használni, és megengedi azt is, hogy korábbi elemet visszarakjanak az autóba.

A Ferrari az éjszaka túlórázott is, ezt szezononként csak kétszer tehetik meg Forrás: Sputnik/Vladimir Astapkovich

Ha viszont egy adott alkatrészt már beszereltek, annak műszaki paramétereit már nem lehet megváltoztatni vagyis egy márciusban bevetett turbót később már nem lehet fejleszteni, csak új összetevőt használni. A jelenlegi állás szerint a Ferrarinak büntetlenül már csak egy ilyen fejlesztési lehetősége van, míg a Mercedesnek például három.

A Ferrarinál ennek ellenére nem aggódnak, és Fraboni meg is tudta indokolni, hogy a sűrű turbócseréknek mi volt az oka.

„Még az első néhány versenynél tartunk. Úgy fogalmaznék, hogy kisebb gondjaink akadtak, ezeket elemeztük, és csupán elővigyázatosságból cseréltünk motorokat és turbókat, mert a szezon stratégiai jelentőségű részében járunk, és nem akarunk hibákat elkövetni. Most úgy látjuk, hogy az erőforrás elemeinek négy példányával eljutunk a szezon végéig.”

A zsetonrendszer eltörlésével az idén szinte korlátlanná vált a motorfejlesztés az F1-ben, de a felhasználható elemek száma 5-ről 4-re csökkent a versenyek számának mérséklődése miatt. Ez azt jelenti, hogy a gyártók praktikusan akkor vetnek be új specifikációjú alkatrészeket, amikor egyébként is lejár az elemek átlagosan ötfutamos élettartama,

a Ferrarinál viszont három helyett csak egy ilyen lehetőség nyílik.

„Nos, nyilvánvaló, hogy egy (turbónk) maradt, majd azt fejlesztjük, amennyire csak tudjuk, de stratégiai okokból számunkra most az volt a legfontosabb, amit meg is tettünk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!