Nagy port kavart, hogy az idei F1-es szezon során először, tiltott rádióüzenet forgalmazása miatt Nico Rosberget 10 másodperces időbüntetéssel sújtották, így pontokat vesztett a Brit Nagydíj után. Több csapat is a szabály felülvizsgálatát sürgette, főleg azért, mert az Osztrák Nagydíjon balesethez is vezetett a tiltás, mivel Sergio Pérezt nem figyelmeztethették a hamarosan bekövetkező fékhibára.
A Magyar Nagydíj előtt az FIA változtatott az előírásokon, de az eddig is vitatható szabályok még bonyolultabbak lettek, azonban valószínűleg elérik azt, hogy a csapatok csak akkor és annyit segítsék a versenyzőiket, amennyiben az tényleg műszaki hiba elhárításához szükséges. A szövetség továbbra is azt várja, hogy a versenyzők önállóan, külső segítség nélkül vezessék az autóikat.
A legfontosabb változás, hogy a Magyar Nagydíjtól a csapatok kötelesek behívni a bokszutcába az autót, ha a versenyzőt műszaki hibáról tájékoztatják, és ezt a pilóta nem bírálhatja felül. Az egyelőre nem világos, hogy a pilóta köteles-e megállni, mert a korábbi előírásokat módosítva már nem csak a garázsban lehet büntetlenül kommunikálni, hanem a bokszutcában haladó versenyzővel is szabad.
Ha tehát egy versenyzőt kihív a csapata, bármit mondhatnak neki, miközben a pilóta végig hajt a bokszutcán, így gyakorlatilag önként vállalnak egy áthajtásos büntetést a segítségnyújtásért cserében. Rosberg silverstone-i példájából okulva az FIA mostantól azt is meghatározza, hogy csak akkor lehet a versenyzőt az alapértelmezett beállítások kiválasztására utasítani, ha egy szenzor, aktuátor vagy vezérlő meghibásodik, de ezt a fedélzeti szoftver nem érzékeli, és nem kezeli.
A csapat felelőssége lesz, hogy meggyőzze az FIA technikai küldöttjét arról, hogy ez volt a helyzet, és az új beállítások kiválasztása révén nem javult az autó teljesítménye a hiba előtti állapothoz képest (lást a Technikai szabályzat 8.2.4-es pontját).”
A szövetség azt is közölte a csapatokkal, hogy a továbbiakban csak a karosszéria sérüléseire hívhatják fel a versenyző figyelmét, míg korábban bármilyen alkatrész hibájáról szólhattak nekik.
A rádiózás mellett Spielbergben és Silverstone-ban nagy vitát kavart a pályaelhagyás kérdése is. A Red Bull Ringen durva kerékvetőket helyeztek el, amelyek több esetben futóműhibát is okoztak, a Brit Nagydíj helyszínén pedig törölték a köridőket, ha a sportfelügyelők úgy ítélték meg, hogy a versenyző előnyt szerzett a pálya kiszélesítésével.
Ez a Hungaroringen is gondot okozhat, különösen a 4-es („Mansell”) és a 11-es kanyarban, ahol az újraaszfaltozás miatt a többi kanyarhoz hasonlóan kicserélték a rázóköveket, de a bukótér egy szintbe került velük, így a versenyzők simán áthajthatnak rajtuk. A 6-os és 7-es kanyarban „Abu-Dzabi stílusú” kerékvetőket helyeztek el.
Az FIA bejelentette, hogy első alkalommal fogják műszerekkel figyelni a pálya határait.
„A pálya szélétől 1,6 méterre jeladókat helyeztünk el, amelyek figyelmeztetni fognak minket, ha egy autó e két pont egyikén mind a négy kerekével elhagyja a pályát” – írta a csapatoknak Charlie Whiting versenyigazgató a 4-es és a 11-es kanyarokkal kapcsolatban.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!