Utálom a csapatutasításokat, mert tartozunk a rajongóknak azzal, hogy versenyzünk, de azt nem akarjuk, hogy minden versenyen összeütközzenek a csapattársak.”
Az Auto Motor und Sport tudósítója, Andreas Haupt szerint Niki Lauda, a Mercedes-csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke azt mondta, „nem fordulhat elő, hogy még a verseny előtt eldöntjük, hogy ki fog nyerni”. Lauda azonban Rosberg nyakába varrta az eseményeket, mert szerinte „ha tudom, hogy a fékjeim már nem működnek rendesen, akkor nem küzdök olyan keményen, ahogy ő tette. Az én nézőpontom szerint Nico a hibás.”
Rosberg természetesen másként gondolja, és hihetetlennek nevezte, hogy elvesztette a győzelmet az utolsó körben.
„Csatáztunk egymással, kissé küzdöttem a fékjeimmel, mert túlmelegedtek, és a gumik is kezdtek elkopni, ez Lewisnak esélyt teremtett” – mondta. „Ugyanakkor biztos voltam abban, hogy tudok még védekezni, és célba tudom vezetni az autót. Az enyém volt a belső ív, egy erős pozíció, és kissé túl mélyen vettem a kanyart, de ez teljesen rendben van, mert én diktálok. Nagyon meglepett, hogy Lewis rám fordult, és balesetet okozott.”
Hamilton úgy látta, hogy Rosberg – valószínűleg a fékhiba miatt – hibázott az 1-es kanyarban, ez nyitott utat számára az utolsó körben.
„Bőven hagytam neki helyet a belső íven, és szerintem blokkoltak a kerekei, és az autómnak ütközött. Úgy tudom, gondjai voltak a fékjeivel. Azért vagyok itt, hogy nyerjek, ennyi” – mondta a dobogón, miközben a célegyenesbe beengedett szurkolók kifütyülték, de Hamilton úgy reagált, hogy „ez az ő gondjuk, nem az enyém.”
A sajtótájékoztatón hozzátette, hogy a közönség negatív reakciója természetesen nem esett jól számára, de megérti a rajongókat. „Ez néha így alakul, és ez alapján nem ítélném meg őket. Nem tudom, miért ez a véleményük, én úgy gondolom, hogy sportszerűen nyertem meg a versenyt.”
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere szerint azért is voltak ellenségesek a szurkolók, mert a pályán hallható kommentár elsősorban Hamiltont tette felelőssé a történtek miatt.
Hamiltont is behívták a sportfelügyelők
A koccanás után Hamilton a pálya szélére szorult, de visszatért a pályára, és egy sárga zászlót elhagyva megelőzte a lelassuló Rosberget. Ez alapvetően nem szabályos, de a korábbi F1-es pilóta, Anthony Davidson rámutatott, hogy Rosberg autója nagyon lelassult, és ebben az esetben ki lehet kerülni. „Ez kissé a szürke zóna” – mondta a Sky Sports műsorában. „Nagyon közel volt (a zászlóhoz), de ha nagyon szigorúak akarunk lenni, akkor mondhatjuk, hogy a sárga zászló alatt előzött.”