Nincs mentség a Renault vergődésére

Forma-1, Kevin Magnussen, Renault Sport Racing, Kínai Nagydíj, Pirelli, defekt
Renault F1 Team's Danish driver Kevin Magnussen heads into the pits with damage to his car during the first practice session for the Formula One Chinese Grand Prix in Shanghai on April 15, 2016. / AFP PHOTO / WANG ZHAO
Vágólapra másolva!
Az ügyvezetőjük, Cyril Abiteboul elismerte, hogy muszáj fejlődniük, miután Jolyon Palmer a múlt hétvégi Kínai Nagydíjon a legutolsó helyen, Rio Haryanto mögött ért célba. Főleg a gumikkal küszködnek.

A Renault-nál a szezon elején kellemesen meglepődtek, hogy az autójuk, amely eredetileg Lotusnak készült, s amelyet a télen lóhalálában kellett átalakítaniuk a motorjukhoz, gyorsabb a vártnál. Pontot azonban az első három versenyen a Sauberhez és a Manorhoz hasonlóan nem sikerült szerezniük, ami egy gyári csapat részéről a Renault Sport ügyvezetője szerint is vállalhatatlan eredmény.

A Renault pénteken időt vesztett Magnussen futóműhibájával is Forrás: AFP/Wang Zhao

Cyril Abiteboul úgy véli, nyugodtan lehet katasztrofálisnak nevezni a Kínai Nagydíjat, amelyen Kevin Magnussen a 17., Jolyon Palmer pedig a legutolsó helyen ért célba, még a manoros Rio Haryantótól is lemaradva 2 másodperccel. „Ez távolról sem olyan teljesítmény, mint amilyet vasárnaponként nyújtani szeretnénk" – ismerte el az Autosportnak. „Most muszáj az autóra koncentrálnunk, nincs kifogás."

„Oké, könnyű lenne arra hivatkoznunk, hogy későn láttunk hozzá a tervezéshez, és ez az autó a Mercedes motorjához készült, de

„Nem kerestünk kifogásokat a motorunkkal kapcsolatos gondok miatt, és most sem fogunk kifogásokat keresni a kasztnival kapcsolatban. Előre kell néznünk."

Palmer egész pályafutása legrosszabb versenyhétvégéjének nevezte a sanghajit,

és leginkább azzal magyarázta a küszködését, hogy sérült alkatrészek miatt már az időmérőn is a normálisnál kisebb volt a leszorítóerő az autóján, ráadásul a Safety Car elrontotta a stratégiáját is. Abiteboul szerint azonban főleg a gumik okoztak fejtörést a Renault számára.

„Azt látom, hogy ha pénteken nem tudunk elég sok kört megtenni, az vasárnap nagyon hiányzik. Ez történt Kínában is" – magyarázta. „A péntekünk nem indult jól, ezért nem volt lehetőségünk megérteni a gumik viselkedését, ami sok gondot okozott számunkra a versenyen."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!