Vágólapra másolva!
Még mindig nem lehet biztosan tudni, hogy hol mutatkozhat be a csapat B-specifikációjú autója, de a német versenyző a katasztrofálisan sikerült barcelonai időmérő után nem várja túl nagy reményekkel.

A Force India számára dicstelenül végződött a Spanyol Nagydíj időmérő edzése, amelyről mindkét versenyzőjük már a Q1-ben kiesett. A csapat az anyagi nehézségekből adódó késedelem miatt eleve lépéshátrányból kezdte a szezont, és egyelőre nem tudja kihasználni a Mercedes motorjából származó helyzeti előnyét sem.

Habár Nico Hülkenberg legutóbb, Bahreinben a 8. kockából rajtolt, végül csak tizenharmadikként ért célba, s mivel Barcelonában 7 tizeddel lecsúszott a Q2-be való továbbjutásról – csak saját csapattársát, Sergio Pérezt és a Manorokat előzte meg –, nem vág neki vérmes reményekkel a vasárnapi versenynek.

„Ma nem volt a legjobb napunk, az erős szél különösen kellemetlenül érintett minket, de a versenyen talán több esélyünk lesz" – nyilatkozta az Origo GPhírek-nek Barcelonában. „Nincsenek nagy elvárásaink, ennyire hátulról indulva nem léteznek csodák. Nem fogunk hirtelen körönként egy másodpercet találni valahol. Ha szerencsénk lesz, másoknak meg balszerencséjük, talán összekaparhatunk egy-két pontot."

A B-specifikáció sem lesz egy rakéta

Noha a Force India korábban bízott benne, hogy a VJM08 ráncfelvarrott, B-specifikációjú változata már Ausztriában bemutatkozhat, úgy tűnik, ott akkor is csak egy új autót kapnak, ha minden jól megy a törésteszteken. Amennyiben tényleg így lesz, a csapatnál pénzfeldobással dönthetik el, hogy Spielbergben melyik versenyzőjük vezetheti a továbbfejlesztett változatot, amelyből a másik várhatóan csak Silverstone-ra készül majd el.

Hülkenberg azonban nem várja különösebb izgalommal az új autót. „Egyelőre nincs mit beszélni arról, hogy mennyit várhatunk tőle. Majd akkor meglátjuk, ha felszereljük az új alkatrészeket" – nyilatkozta az Origo GPhírek-nek.

Hülkenberg szkeptikus a Force India fejlesztéseivel kapcsolatban Forrás: Farkas Péter (Origo)

„Mondhatjuk, hogy elméletben mennyit nyerünk vele, de a pályán kell bebizonyítani, hogy tényleg annyit ér. Már tavaly is volt rá példa, hogy papíron sokat kellett volna hoznia egy-egy fejlesztésnek, a gyakorlatban mégsem vált be. Ezért óvatos vagyok, bár a mérnökeink nagyon bíznak benne, hogy jelentősen előre fogunk lépni."

Habár a konstruktőri összetett 8. helyén áll, a Force India négy forduló után mindössze 1 ponttal van lemaradva a Lotustól és a Toro Rossótól. Ezt azonban leginkább annak köszönhetik, hogy a melbourne-i idénynyitóról sokan kiestek, így ők ott 7 ponttal repülőrajtot tudtak venni a szezon elején.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!