Vágólapra másolva!
Michael Schumacher úgy érzi, a 12. helyről rajtolva pontokat szerezhetett volna Koreában, ennek ellenére nem mérges az őt kiütő Vitalij Petrovra. Nico Rosberg stratégiája egy kockásra fékezett gumi miatt borult fel.

Michael Schumacher számára idő előtt véget ért a Koreai Nagydíj, amikor Vitalij Petrov a 17. körben egy féktávot elvétve belerohant, és kiütötte őt a versenyből. Ennek ellenére nem neheztel az oroszra.

"Hirtelen 180 fokos szögben álltam ahhoz képest, ahogy kellett volna, de ez a versenyzés, néha megesik az ilyesmi. Azt kell mondanom, az idén szép csatáink voltak Petrovval, össze is akadtunk néha, de ez benne van a pakliban" - fogalmazott még a futam alatt. "Nagy kár, mivel az autónk megint remekül ment a versenyen, és már sikerült javítanom néhány helyezést. Érdekes lett volna látni, mire vagyunk képesek, szerintem mindenképp szerezhettünk volna néhány pont."

Ross Brawn csapatfőnök nem volt ennyire elnéző az orosszal szemben, akit a sportfelügyelők a futam után öthelyes rajtbüntetéssel és egy megrovással sújtottak. "Ami Michael balesetét illeti, ő remekül vezetett, feljött néhány helyet, a saját dolgával volt elfoglalva, amikor valaki egyszerűen elfelejtett fékezni a 3-as kanyarban" - bosszankodott.

A gárda másik autóját vezető Nico Rosberg végül a 8. helyen végzett, pedig jól időzített első bokszkiállásának köszönhetően még a Ferrarikat is megelőzte. Második kerékcseréjét azonban a tervezettnél korábban volt kénytelen megejteni, így majdnem a fél versenytávot egy szett gumin teljesítette.

"(A Ferrarikkal szembeni védekezés) közben kockásra fékeztem az első abroncsaimat, így a vártnál korábban kellett bejönnöm kerékcserére, és az utolsó etapom nagyon hosszúra nyúlt" - mondta Rosberg, aki a tapadás hiányával küszködve az utolsó métereken veszített pozíciót.

"Remek munkát végzett, a 14. helyről a 7.-re küzdötte fel magát, de az utolsó körben képtelen volt feltartani (Jaime) Alguersuarit, akinek a gumijai tíz körrel frissebbek voltak" - magyarázta Brawn.

A Mercedes sportprogramját irányító Noerbert Haug hozzátette, hogy az istálló valójában jobban teljesített, mint azt a megszerzett 4 pont mutatja. "A csapatunk néhány pozitívummal távozhat erről a hétvégéről, mivel a verseny elején magas üzemanyagszinttel a lágyabb gumikon erősnek tűntünk - ez pedig olyasvalami, ami a szezon korábbi részében problémát okozott" - fogalmazott.