Vágólapra másolva!
Az F1Racing című magazin röpke felmérést készített a csapatok között, amelynek eredménye szerint tízből nyolcan elégedetlenek az új időmérővel.

Az új időmérőt régóta ostorozza az újságírók és televíziós csatornák döntő többsége, a vasárnap délelőttre tett második, rajtsorrendről döntő tréningnek ugyanis több hátránya van, mint előnye. Igaz ugyan, hogy a pályára kilátogató nézők vasárnaponként több akciót kapnak pénzükért, de ezért cserébe a napilapvásárlók hétfőn nemcsak a futamról, hanem az időmérőről is "kénytelenek" olvasni.

A csatornáknak sem jó a vasárnap reggeli közvetítés, túlságosan felborítja a szokott műsorszerkezetet, sokan - így a magyar RTL Klub - nem is sugározzák élőben, csak rövid összefoglalót adnak róla a start előtt.

Három verseny után az F1Racing körkérdést intézett a csapatokhoz, amelyben azt tudakolta, mennyire elégedettek az új rendszerrel. Az eredmény lehangoló, tízből nyolc megkérdezett gyors változtatást sürgetett. "Totális csőd az egész" - mondta például a Minardit irányító Paul Stoddart. "Egyszerűen nem működik, valami mást kellene kitalálni."

Hasonlóképp nyilatkozott Ron Dennis is. "A vasárnap délelőtti időmérő gondolata alapvetően rossz" - jelentette ki a mclarenes, majd az ellenzők többségéhez hasonlóan hozzátette, hogy az időeredmények összeadása nehezen követhető a nézők számára. Csak a Renault és a Jordan vezére vélte úgy, hogy rendben van minden, előbbi viszont okkal lehet elégedett, hiszen a franciák idei mérlege háromból három pole pozíció.

Az új rendszert a tavalyi, tájfun sújtotta Japán Nagydíjon tapasztaltak alapján vezették be, a teljesen törölt szombati nap miatt akkor rendeztek először a futam napján időmérőt. A visszajelzések 2004-ben állítólag pozitívak voltak, ezekre alapozva az FIA szabályt változtatott. A williamses Nick Heidfeld szerint nem tette rosszul. "Kicsit szokatlan, hogy az idők összeadásával alakul ki a rajtsorrend, az egész rendszernek vannak előnyei és hátrányai" - magyarázta Heidfeld. "Én azonban azt emelném ki, hogy legalább szombaton kevés benzinnel körözhetünk, így tudható, hogy egy adott napon hasonló körülmények között melyik autó a leggyorsabb. Ebből következtetni lehet a valós erőviszonyokra is, ami tavaly lehetetlen volt: soha senki nem tudta, kinek mennyi benzin lötyög az autójában."

A sok kritika dacára nem valószínű, hogy az FIA szezon közben változtatja meg a szabályokat, ehhez totális egység és akarat kellene.