Annak ellenére, hogy Charles Leclerc időről időre az élmezőnyben tud végezni, nyilvánvaló, hogy az idei az utóbbi évek legkevésbé versenyképes Ferrarija. John Elkann, a vállalat elnöke korábban kijelentette, a Scuderia legkorábban 2022-ben harcolhat újra a győzelemért, addig pedig türelmet kért a szurkolóktól. Mattia Binotto, a Scuderia csapatfőnöke most elárulta, hogy milyen célokban reménykedhetnek addig.
A Ferrari pesszimizmusának oka, hogy a koronavírus-járvány miatti jelentős bevételkiesés következtében 2021 végéig igencsak korlátozták a fejlesztési lehetőségeket az F1-ben, az erőviszonyok így várhatóan 2022 előtt semmiképp sem változnak jelentősen.
A megváltozott szabályokkal Mattia Binotto is tisztában van, ugyanakkor kiemelte, a csapat legnagyobb gyengeségét jelentő erőforráson valamelyest tudnak javítani.
A motorok specifikációján az idei év közben már nem változtathatnak, jövőre azonban megvan a lehetőség az előrelépésre. „Tagadhatatlan, hogy az elmúlt hónapokban bevezettek néhány korlátozást – nyilatkozta a maranellóiak csapatfőnöke az olasz média képviselőinek. – Az erőforrást viszont meg lehet újítani a következő évre, ami egy jó kiindulási pont. A szabályok viszont kimondják, hogy mennyi időt lehet dolgozni a tesztpadon. Érkezni fog az új motor, de emiatt kisebb a mozgásterünk, mint amekkora teljes szabadság esetén lenne.”
Binotto hozzátette, a karosszériát érintő fejlesztéseket teljesen befagyasztották, és a csapatok csak két alkalommal végezhetnek módosítást. A svájci szakember elárulta, a Ferrari már eldöntötte, hogy zsetonjait mely területeken használja fel. Az aerodinamikát ugyan szabadon lehet fejleszteni, de a szélcsatornában töltött órák számát szintén maximálták. Mindezt figyelembe véve nagy a valószínűsége, hogy 2022 előtt nem fogják tudni elkapni a Mercedest,
Binotto azonban úgy véli, az olasz istálló akkorát léphet előre a következő szezonban, hogy akár a Red Bullt is átugorhatja.
„Szerintem tudunk fejlődni, de a helytelen lenne, ha a Mercedes megverésére törekednénk, hiszen ahhoz képest, hogy a Forma-1-ről van szó, nagyon nagy a különbség – szögezte le.
A második hely azonban teljes mértékben reális célkitűzés.”
A Ferrari jelenleg 55 ponttal a tabella 3. helyén áll, ugyanakkor ha a Racing Pointtól nem vontak volna le 15 pontot, a Scuderia csak a 4. pozícióban lenne. A maranellóiak a felét sem érik el a Red Bull pontszámának, ami megmutatja, hogy az energiaitalosok utoléréséhez is igen hosszú utat kell még megtenniük.