Társoldalunk:

Megismételheti tavalyi silverstone-i csatáját Hamilton és Bottas

2020.08.02. 12:12

A Mercedes nem készül beleavatkozni pilótái küzdelmébe a Brit Nagydíjon, és ha a hátrébb levő versenyző szeretné, bizonyos kereteken belül más taktikát is választhat.

Noha az időmérő edzés után igyekeztek nem elbízni magukat és felhívták a figyelmet arra, hogy a futamon a Red Bull megszorongathatja őket, az előzetes várakozások alapján az idei Brit Nagydíj a két Mercedes-pilóta között fog eldőlni. Ez azonban még nem jelenti azt, hogy biztosan unalomba fullad az első helyért zajló csata.

Elég csak a tavalyi silverstone-i versenyre gondolni, amelyet Lewis Hamilton az előzetesen gyengébbnek hitt taktikával nyert meg úgy, hogy az első kerékcserék előtt csapattársa mögött haladt a második helyen. Akkor a címvédő Bottasétól eltérő taktikával ment, és még ha ez most nem is lesz így, mozgástere akkor is lesz annak, aki hátrébb halad.

Tavaly Hamilton és Bottas izgalmas csatát vívott a győzelemértForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

Mivel az idei szezonra nem változtak a gumik, a Pirelli pedig ugyanúgy a C1-C2-C3-as kiosztást hozta el a Brit Nagydíjra, a csapatok hasonló dilemmával szembesülhetnek: egy vagy két kiállással teljesítsék a versenyt? Vélhetően a közepes keveréken rajtolók és így a Mercedes versenyzői is az egy csere mellett fognak dönteni és a tavaly Hamilton által választott, végül leggyorsabbnak bizonyuló közepes-kemény elosztással mennek végig.

Az első kiállás előtt rosszabb pozícióban levő versenyzőnek ugyanakkor most is lesz mozgástere, habár a csapatfőnök és a vezető versenymérnök szavaiból az tűnik ki, hogy ezúttal nem engedik majd meg a versenyzőiknek, hogy eltérő számú kiállással menjenek.

„Azt fogjuk tenni, amit mindig is szoktunk: az előrébb levő autónak lesz prioritása a kiállásnál és ha a hátrébb levő tovább kint akar maradni és további teljesítményt kisajtolni a gumikból, az tökéletesen összeegyeztethető a versenyzési szándékainkkal" – nyilatkozta Toto Wolff, az istálló csapatfőnöke.

Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke is hangsúlyozta, hogy az elöl haladóra fognak koncentrálni, ugyanakkor engedik majd versenyezni Hamilton és Bottast.Olyan módon teljesítjük a versenyt, hogy a vezető pilótánkat részesítjük előnyben, az ő futamát optimalizáljuk, és amint ő megejtette a kiállását, optimalizálhatjuk a hátrébb levő pilótáét. Nem kezelhetjük őket úgy, mintha a Ferrari vagy a Red Bull ellen versenyeznénk, mert csak egy helyünk van a garázs előtt a kerékcsere elvégzésére. Emiatt minden csapatnak ki kell dolgoznia valamilyen mechanizmust erre."

Bottas számára nem lesz minden veszve akkor sem, ha az első kerékcserék előtt Hamilton mögött leszForrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

„Ez olyan pálya, amelyen lehet előzni és ahol a gumikezelés lesz a kulcs, valamint itt sok baleset is szokott történni, autók csúsznak ki a kavicságyba, mennek a falnak. Ritka, hogy vonatozásba torkollik egy itteni verseny, úgyhogy ha a két pilótánk csatázni fog, akkor egyikük sem lesz úgy vele, hogy eldőlt a verseny, amíg le nem intették azt – ecsetelte Shovlin. Ez megnehezíti a mi életünket a bokszfalon, mert hagynunk kell őket versenyezni és szórakoztatni az embereket. Közel állnak egymáshoz tempóban és a bajnoki pontversenyben is, ez ráadásul az évnek egy olyan szakasza, amikor van egy kis feszültség, mert mindketten tudják, hogy nagy a tét."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK