Társoldalunk:

Ferrari: Nem mi leszünk a leggyorsabbak a szezonnyitón

2020.06.08. 14:42

Sok idő telt el a Forma-1 márciusban törölt Ausztrál Nagydíja óta, de van, ami nem változott: a Ferrari továbbra sem sorolja magát az esélyesek közé, mivel nagyjából ugyanott tart, mint négy hónappal ezelőtt.

Noha öt hónap pörgött már le a Ferrari számára rosszul alakuló előszezoni tesztek és a késleltetett szezonrajt között, a Scuderia csapatfőnöke – akárcsak a végül törölt márciusi Ausztrál Nagydíj előtt – továbbra sem számít sok jóra, ami az istálló versenyképességét illeti. Mattia Binotto szerint ahogy márciusban, úgy most is hátrébb helyezkednek el az erősorrendben, ezért július elején Ausztriában aligha ők lesznek a leggyorsabbak.

A téli teszteken világossá vált, hogy a Ferrari nincs egy szinten a Red Bull-lal és a MercedesszelForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Charles Coates

A februári előszezoni tesztek során eleinte mindenki azt hitte, hogy a Ferrari csak nem fedi fel a lapjait, ezért köröz lassabban a Mercedesnél és a Red Bullnál, később azonban maga a csapat ismerte be, hogy egyszerűen nem elég gyors. Várhatóan a július 5-én elrajtoló szezon elején sem lesz az, hiszen a koronavírus-járvány miatt előrehozott és meghosszabbított leállási időszak miatt az elmúlt hónapok nagy részében a csapatok gyára zárva volt, így nem tudtak fejleszteni. „Nem tudtunk sokat dolgozni az autón, mert a gyárak hosszú időre bezártak, ezért nem volt lehetőségünk fejleszteni, vagy a szélcsatornában dolgozni. Pár nappal ezelőtt kezdtük újra a munkát és próbáljuk kijavítani a gyengeségeinket, de jelenleg ugyanott tartunk, ahol Ausztrália előtt, a fejlesztések később érkeznek" – hűtötte le a kedélyeket a Marcának nyilatkozó Mattia Binotto.

Már a februári teszteken látszott, hogy gondban vannakForrás: CREDIT: @Scuderia Ferrari Press Office/Colombo Images

A csapatfőnök ráadásul a folytatásra nézve sem túl optimista, a költségcsökkentés jegyében ugyanis korlátozták a 2021-ben is használatban levő idei autók és erőforrások fejlesztését, ami ugyancsak nem könnyíti meg a lemaradásban levők helyzetét.Nem számítok arra, hogy a miénk lesz a leggyorsabb autó Spielbergben, ahol a lehető legtöbb pontot kell megszereznünk, majd utána meg kell próbálnunk reagálni még úgy is, hogy az autók egyes részeinek befagyasztásával kevesebb lehetőségünk lesz fejleszteni. Azért fogadtuk el ezeket a változtatásokat, mert felelősséggel tartozunk a Forma-1 iránt, noha mindez nehezítette a helyzetünket. Ezzel együtt nem lehetetlen feladat. Szerintem három verseny után fogunk képet kapni az autó valódi potenciájáról."

Nem lesz nagy változás a később törölt Ausztrál Nagydíjra vitt kocsihoz képestForrás: NurPhoto via Getty Images/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

A La Stampának Binotto kijelentette: „nagy lelkesedéssel" vágnak neki az idénynek, ezzel együtt nehéz lesz a rajt, mivel a korábbi sajtóhírek ellenéreaz autó ugyanaz, mint amit Ausztráliába vittünk",a téli tesztek pedig „nem adtak okot az elégedettségre." A német RTL-nek nyilatkozó Helmut Marko szerint, „a Mercedes és Lewis Hamilton az egyértelmű favorit." A Red Bull tanácsadója ráadásul úgy gondolja, ők a címvédő istálló első számú kihívói, és nem a Ferrari.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK