Társoldalunk:

A Mercedes egy körön a Ferraritól és a Red Bulltól is tart

2019.07.12. 18:02

Hiába szerezték meg az első két helyet a második szabadedzésen, a Mercedesnél sem ment minden simán a Brit Nagydíj pénteki edzésnapján az új aszfalt és a szeles idő miatt.

A második szabadedzésre mondhatni helyreállt a világ rendje, vagy legalábbis az a sorrend, amire előzetesen számítani lehetett a Brit Nagydíj hétvégéje előtt, a Mercedesek átvették a vezetést és Valtteri Bottas-Lewis Hamilton sorrendben az első két helyen zártak. A tréning után James Allison technikai igazgató megerősítette, hogy ezúttal nem számítanak hasonló gondokra, mint Ausztriában, az időmérőn azonban így is szoros lehet a küzdelem a Red Bullokkal és a Ferrarikkal, míg a verseny már egy teljesen más helyzet.

Hamilton a közepes keveréken, amely vélhetően az első számú keverék lesz a versenyre - Galéria!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Allison elsőként arról beszélt a Sky Sportsnak, hogy a szeles idő, valamint az újraaszfaltozott pálya Hamilton és Bottas gyakorlását is megnehezítette mind az autó vezetésével, mind a gumikkal kapcsolatban. „Nagyon trükkösek voltak a körülmények, a szél és az új aszfalt miatt instabil volt az autó hátulja. A relatíve alacsony hőmérsékletek miatt nem igazán lehetett abban a zónában működtetni a gumikat, amelyben igazán jól érzik magukat, ettől pedig elég ideges volt az autó. Az aszfalt magas bitumentartalma hajlamos azt eredményezni, hogy a gumik egy kicsit magasabb hőmérséklet mellett tapadnak a legjobban – mondta Allison, majd kifejtette, hogy nem lenne más a helyzet a Ferrari és a Red Bull által visszahozni kívánt 2018-as, vastagabb futófelületű gumikkal sem. – A futófelület vastagsága a hólyagosodással van összefüggésben. Tavaly nagyon nagy mértékű volt a hólyagosodás, ez a gumi viszont nem hólyagosodik, keményebben lehet nyomni vele minden csapatnak."

Az ideges autó a címvédőt is megtréfálta - Galéria!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Az előző versenyen tapasztalható forróságban nem is a gumik, hanem az autó hűtése okozott fejtörést a Mercedesnek, mivel alulméretezték a W10-es hűtőit, ez pedig a folytatásban is hátráltathatja őket.

De nem Silverstone-ban, Allison ugyanis elmondta, hogy ahhoz 30 fok fölötti kánikula kell, hogy elkezdjenek aggódni a hűtés miatt.

Az erőviszonyokkal kapcsolatban a technikai igazgató nem akart jóslatokba bocsátkozni, szoros időmérőt vár, a versenyen pedig szerinte az lesz elöl, aki a leggyorsabban tud majd menni úgy, hogy nem nyírja ki az első tengelyen levő abroncsokat. „Egy körön eléggé szoros az eleje, valamint most még senki sem tekerte fel a motorját. Úgy gondolom, hogy a Ferrarikra és a Red Bullokra is oda kell figyelnünk, a hosszú etapokon viszont, ha vasárnap is az lesz a helyzet, ami ma, és a gumik ugyanígy fognak viselkedni, akkor az lesz a jobb, aki jobban életben tudja tartani az első gumikat. Mindenki szenvedett velük, az lesz a kérdés, hogy ki fogja a legjobban igénybe venni őket."

Hamilton úgy érzi, versenyben lesznek a győzelemért - Galéria!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Lewis Hamilton is megerősítette, hogy nem ez volt a legkönnyebb pénteki napjuk, az ötszörös világbajnok ugyanakkor – kicsit talán túlzott óvatossággal – megjegyezte, hogy szerinte így is rendben lesznek.Úgy tűnik, hogy versenyben leszünk, ugyanakkor az első nap után mindig kicsit nehéz megmondani ezt, mivel a Ferrarik általában kicsit lassabbak pénteken, majd szombatra begyorsulnak – nyilatkozta Hamilton, aki szerintt Bottasnak nem volt olyan nehéz dolga, mint neki. – Küszködtem az autó hátuljával, párszor ki is csúsztam, Valtteri viszont úgy tűnt, jóval kényelmesebben érzi magát az autóban, úgyhogy ma ki fogjuk elemezni, hogy mi a gond és miként oldhatjuk meg holnapra.” 

Ezt Bottas is megerősítette, ugyanakkor figyelmeztetett: nem dőlhetnek hátra, mert az fog dönteni, hogy ki tud a legtöbbet javulni az időmérőig.

„Az elejétől fogva jó napom volt, mind a saját teljesítményemet, mind az autó beállítását tekintve. Mindig jó érzés így kezdeni egy hétvégét. Az autó egyensúlya jónak tűnik, de még van tér a fejlődésre. Ennek ellenére úgy vélem, hogy holnap szoros lesz a helyzet, minden arról fog szólni, hogy ki találja a legtöbb teljesítményt ma este és holnap, az időmérő előtt.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK