Társoldalunk:

A Volkswagen is beszállhat a megreformált F1-be

2017.02.03. 15:15

Bernie Ecclestone eltávolítása után a Volkswagen-konszern újra megvizsgálja az F1-es részvétel lehetőségét. A Ferrari már a 2021 utáni tervekre kíváncsi.

Új korszak kezdődik a Forma-1-ben, miután a sport új tulajdonosa, a Liberty Media leváltotta Bernie Ecclestone-t, és Chase Carey, Ross Brawn, valamint Sean Bratches személyében új menedzsmentet nevezett ki. Ecclestone korábban sajátos módszerekkel vitte sikerre az üzletet, de a stílusa több nagyvállalatot, köztük állítólag a Volkwagent is elriasztotta.

A dízelbotrány előtt a VW F1-es szereplésével kapcsolatban rendszeresek voltak a pletykák, elsősorban az Audi márkát hozták hírbe a sporttal, de a Lamborghini vagy a Porsche neve is felmerült. Úgy hírlett, hogy a leváltott vezérkar, Ferdinand Piëch és Martin Winterkorn sem jutott közös nevezőre Ecclestone-nal, a helyzet viszont megváltozhat az új menedzsmentnek köszönhetően.

Látványosabb F1-re van szükség a cégek és a közönség bevonzásáhozForrás: AFP/Manan Vatsyayana

„Az én szempontomból ez az egész téma alaposan felkavarodott. Fel kell ismerni, hogy ez egy teljesen új kezdetet jelent” – nyilatkozta Bugatti és a Bentley vezérigazgatója, Wolfgang Dürheimer a Motorsport-Total.com-nak.

Dürheimer álláspontja azért fontos, mert a fenti márkák is a VW csoporthoz tartoznak, és személy szerint az ő illetékességi körébe sorolták az autósporttal kapcsolatos ügyeket. A cégnél legutóbb 2014/2015 fordulóján készített F1-gyel kapcsolatos tanulmányt a Ferrari korábbi csapatfőnöke, Stefano Domenicali, aki jelenleg a Lamborghini ügyvezető igazgatója, de a projekt nem jött létre.

„Ha valóban új kezdetről van szó, akkor a korábban meghozott döntéseket felül kell vizsgálnunk” – szögezte le Dürheimer.

A Ferrari válaszokat akar

A VW álláspontja azért érdekes, mert a napokban a Ford világosan kijelentette, hogy nem érdekli őket a még mindig túlságosan drága F1, és bár a sport új tulajdonosa szórakoztatóbb, és jövedelmezőbb versenyzést ígért, kilátásba helyezték, hogy megvágják a premizált csapatok, főleg a Ferrari bevételeit.

Megint a Ferrarit kell majd megtartaniForrás: Anadolu Agency/2016 Anadolu Agency/Dario Oliveira

Sergio Marchionne, a Ferrari elnök-vezérigazgatója a Motorsport.com-nak kijelentette, addig fel sem merülhet, hogy szavazati joggal nem járó részvényeket vásároljanak az F1-ben, amíg nem látják, hogy a Ferrari ebből 2021-től, a jelenlegi Concorde szerződés lejárta után hogyan fog profitálni. Marchionne lát fantáziát az üzletben, de a többi csapathoz hasonlóan tisztán akarja látni a jövőt.

„Azt várom, hogy 2017-ben az egész sport jobban teljesítsen, és ez lefektetheti az alapokat, hogy 2020 után is folytassuk a részvételünket a Forma-1-ben. Arra számítok, hogy Chase és különösen a Liberty világosan megérti, hogy a szórakoztatás szempontjának vissza kell térnie. Nem tarthatunk ki egy sport mellett, ami különböző okok miatt elveszíti a közönségét.”

Újra népszerűvé, és elérhetővé kell tennünk a sportot, ennyi a feladat. Mi is ki fogjuk venni a részünket ebből, hogy biztosan megtörténjen.”

Marchionne megjegyezte, eddig „fel sem merült”, hogy 2020 vége előtt változzon az F1-es jogdíjak elosztásának rendszere, és ez által a Ferrari bevételektől essen el, szerinte „igencsak okvetlen” lenne ezt szóba hozni.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!