Túl drága és haszontalan a Fordnak az F1

Forma-1, Nick Heidfeld, Jordan Ford, San Marinói Nagydíj 2004, Ayrton Senna
German Jordan driver Nick Heidfeld stops his car in the pits of the Imola racetrack during the first free practice session two days before the San Marino Grand Prix, 23 April 2004 in Imola, Italy. AFP PHOTO LOIC VENANCE / AFP PHOTO / LOIC VENANCE
Vágólapra másolva!
Hiába jelentett be reformokat az F1 új tulajdonosa, a Ford érdeklődését nem tudták felkelteni. A jelenlegi csapatok még tárgyalnak arról, hogy bevásárolják magukat a sport működtetésébe.

Az idei F1-es mezőnyben mindössze a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a McLaren Honda csapat mögött áll autógyártó, és ez várhatóan a közeljövőben sem változik meg. Ross Brawn, az F1 új sportigazgatója a független csapatok működését jelölte meg követendő példaként, és a Ford Performance igazgatója, Dave Pericak is azt mondta, számukra nem vonzó a részvétel.

„Nem igazán foglalkozunk az F1-gyel – idézte a Motorsport.com. – Nem hiszem, hogy mostanában beszállunk, mert túlságosan drága.”

A Ford 2004-ben szerepelt utoljára az F1-ben Forrás: AFP/Loic Venance

„Ha megnézzük azokat a sorozatok, ahol versenyzünk, azt látjuk, hogy azok relevánsak a célkitűzéseink szempontjából, valamint az eszközeink, a technológiáink, és az embereink fejlesztése terén, hogy azok az utcai autókban is megjelenjenek. Ez minden szereplésünkben megjelenik.”

A Ford saját néven 2004-ig szállított erőforrást a Jordan csapatnak, és ekkor húzta le a rolót a Jaguar is, amit az év végén eladtak a Red Bullnak.

Ekkor még V10-es motorokat használtak az F1-ben, a 2006-tól bevezetett V8-asokat már nem fejlesztették ki, és a 2014-ben megkezdett hibrid korszakban sem merült fel a nevük. Pericak azt is tagadta, hogy az IndyCarban feltűnhet a nevük.

A Mercedes évekkel korábban hozzálátott az 1,6 literes turbómotorok fejlesztéséhez Forrás: NurPhoto/Jordi Galbany/NurPhoto/Jordi Galbany

„A versenypályákat arra használjuk, hogy teszteljük és javítsuk a technológiáinkat, majd bevezessük őket az utcai autókban is – nyilatkozta. – Ez a GT-bajnokságban jól működik, és más termékek esetén is. Nagyon erőteljesen kommunikálhatjuk, hogy a Ford a mérnöki kiválóságról szól.”

Hiba volt bevezetni a hibrideket

Az F1-et manapság sokat bírálják, mert 2014 óta költséges, és a közönség számára unalmas, bár mérnöki szempontból lenyűgöző hibrid erőforrásokat használnak a mezőnyben. Ezeket a résztvevő autógyártók erőltették, de a 2013-as résztvevőkhöz képest később csak a Honda csatlakozott, és már a Ferrari volt elnöke, Luca di Montezemolo szerint is hiba volt bevezetni az 1,6 literes turbómotorokat.

– mondta a La Repubblicának a hibrid erőforrásokról. – Ezért voltak annyira eltökéltek a szabályok kidolgozásakor – tette hozzá az olasz üzletember, és elismerte, hibázott, amikor a Ferrari elnökeként támogatta a hibrid hajtásláncok bevezetését. „Hibáztam, valóban, de úgy éreztem, hogy a Ferrarit nem állíthatom a haladás útjába. A félénk Ferrari nem lehetett az én Ferrarim” – mondta.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!