Társoldalunk:

A Ferrari tagadja, hogy elbaltázták Räikkönen stratégiáját

2016.09.18. 20:19

Szerintük nem követtek el hibát, amikor harmadszor is behívták kerékcserére a Szingapúri Nagydíjon, pedig addig a 3. helyen állt. Vettel a mezőny végéről az 5. helyre jött fel, de úgy érzi, a Safety Car segítségével előrébb is végezhetett volna.

A Ferrari vegyes érzésekkel távozhat Szingapúrból. Habár Sebastian Vettel a 22. rajtkockából indulva egészen az 5. helyig tornázta fel magát, Kimi Räikkönen 15 körrel a leintés előtt még 3. volt, végül mégis csak eggyel hátrébb, Lewis Hamilton mögött ért célba. Eközben Daniel Ricciardo 2., Max Verstappen pedig 6. lett, így a Red Bull a konstruktőri összetettben újabb 4 ponttal növelte az előnyét a Ferrarival szemben.

Eredetileg mindhárom élcsapat két bokszkiállással akart végigmenni az éjszakai futamon,

a Mercedes azonban átállította Hamiltont a B-tervre, és a 45. körben harmadszor is kereket cserélt az autóján, hátha így az új gumikon elkaphatja Räikkönent. Ezzel lavinát indítottak el, mert a Ferrari ellenük, a Red Bull pedig a Ferrari elleni védekezésül behívta a bokszba Räikkönent illetve Ricciardót is, de a finn versenyző már Hamilton mögött tért vissza a pályára.

Maga Räikkönen is feleslegesnek tartotta a harmadik kiállásátForrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

Utólag ő maga is úgy vélte, hogy jobb lett volna, ha a győztes Nico Rosberghez hasonlóan kint marad, és megpróbál harmadik kerékcsere nélkül eljutni a célig. „Utána kell járnunk, mit csinálhattunk volna jobban. Sikerült visszakerülnie elém, ezzel vesztettem egy helyet. Utána már nem sokat tehettem" – mondta Hamiltonra utalva a láthatóan bosszús Räikkönen.

Biztosan eljuthattunk volna a célig, de utólag könnyű okosnak lenni."

Räikkönen elismerte, hogy nem elégedett a 4. hellyel, mert a győzelem a célja. „Szerintem nem voltunk nagyon lemaradva a Red Bulloktól és Lewistól. A tempónk jó volt, csak a verseny nagy részére beragadtunk mögéjük" – vélte. „Nico viszont mindannyiunknál gyorsabb volt."

A Ferrari főnöke, Maurizio Arrivabene azonban szokásához híven megvédte a vitatott stratégiai döntést, amely szerinte helyes volt. „Lehet, hogy a lágy gumik borzasztóan elkoptak volna a végére, és az óriási tragédia lett volna" – jelentette ki. „A döntést az adatokra támaszkodva hoztuk meg, utólag azt kell leellenőriznünk, hogy az adataink jók voltak-e. Kimi remekül ment ma, ismét megmutatta, hogy nem véletlenül lett világbajnok."

Vettel a lágy gumikon rajtolt, csak kétszer cserélt kereket, és mindössze 17 másodperccel a csapattársa mögött ért célba. Mégsem volt teljesen kibékülve az 5. hellyel, mert a verseny egy szakaszában a dobogót is elérhetőnek érezte.

Nyilván abban reménykedtem, hogy egy Safety Car segít felzárkózni az éllovasokhoz. Akkor bármi megtörténhetett volna"  

– mondta Vettel, akit az időmérőn elszenvedett futóműtörés száműzött a rajtrács végére, s aki a versenyre teljesen új hajtásláncot és sebességváltót kapott. „Így utólag, ha tudtuk volna, hogy nem lesz Safery Car, jobban is eljuthattunk volna a célig, de ez szerintem ügyes stratégia volt, mert nyitva hagytuk a lehetőségeinket, és nem szakadtunk le túlzottan az élen állóktól."

Vettel hozzátette, hogy előnyből indult a vetélytársaihoz képest, mivel a versenyre a Q1-ben történt kiesésének köszönhetően több új gumiszettje maradt, csak a rajttól eltekintve „nem volt Safety Car-fázis, ami meglepetésként ért minket."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!