Vágólapra másolva!
A világbajnoki pontversenyben Lewis Hamiltont üldöző Nico Rosberg örül annak, hogy változnak a rajttal kapcsolatos szabályok, mert úgy véli, ez lehetőséget adhat számára, hogy legyőzze riválisát. A bajnoki címvédő hullámzó teljesítményre számít a mérnökök beavatkozása nélkül.

Változnak a rajttal kapcsolatos szabályok a jövő hétvégi, Belga Nagydíjon, és többen is arra számítanak, hogy ez felboríthatja az erőviszonyokat, sőt a mérnökök egy része káoszt is vár attól, hogy a versenyzőknek nagyrészt önállóan kell elrajtolniuk a korábban jelentős mértékben automatizált folyamat helyett. A bajnoki pontverseny 2. helyezettje viszont örül a szezon közben meghozott új szabályoknak.

„Tetszik, mert ez lehetőséget ad nekem, hogy megpróbáljam legyőzni Lewist ezen a területen” – nyilatkozta a német pilóta. „Eddig ez nehéznek bizonyult, mert nem igazán a versenyző kezében volt az irányítás” – magyarázta. „Kihívás lesz, nem is kicsi, hiszen eddig a mérnökök vezérelték a folyamatot, ők határozták meg a beállításokat, és minden egyebet. Most teljesen magunkra maradunk, és ez nagy változást okoz, úgyhogy érdekes lesz. Könnyűnek ígérkezik, de közben összetett is.”

Rosberg Ausztriában lerajtolta Hamiltont Forrás: Daimler

Rosberg idei három győzelméből kettőt köszönhetett annak, hogy jobban rajtolt Hamiltonnál, de Silverstone-ban és a Hungaroringen csapattársához hasonlóan ő sem indult jól (bár itt is Hamilton elé tudott kerülni), és Angliában a Williamsek, Magyarországon pedig a Ferrarik hagyták faképnél őket. „A procedúra változatlan marad, de az embernek késznek kell lennie a reakciókra, mert a kuplung beállítása nem lesz tökéletes, azzal kell bánnunk, amink adott lesz” – magyarázta. „Az biztos, hogy nagyon bonyolultan alakul majd.”

Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója a Magyar Nagydíj után „elfogadhatatlannak” nevezte a csapat gyenge rajtjait, ami a Hungaroringen jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy később elvesztették a futamgyőzelmet, sőt másfél év óta először egyik pilótájuk sem állhatott dobogóra. A Mercedes ráadásul egyelőre rá sem jött a nehézségeik pontos okára, így egyelőre állandó megoldást sem találtak a gondokra.

Hamilton nehézségekre számít

Szűk egy évvel ezelőtt az FIA hasonló direktívát vezetett be, akkor a versenyzőknek rádión küldhető üzenetek tartalmát korlátozták drasztikusan. A megszorítás Lewis Hamiltont segítette a világbajnoki címért folytatott harcban, mivel Rosberg a szezon hátralevő részén mindössze egy futamot tudott megnyerni. Az idén Hamilton szinte egyetlen gyenge pontját a rajtok jelentik, de azt a címvédő sem tudja egyelőre, hogy a változások előnyt hozhatnak-e számára vagy sem.

„Érdekesnek ígérkezik, hogy nem változtathatjuk meg a fogáspontot, és még fel sem melegíthetjük a kuplungot, hiszen a hőmérséklet elég sokat változik a rajtok során. Ha túl hideg vagy forró, az nagy különbséget fog okozni a kerekekre érkező nyomaték terén, és egyéb dolgokban. Kíváncsi vagyok, mennyire lesz különböző mindenki számára. Nálunk van esély arra, hogy még kevésbé lesznek következetesek a rajtok.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!