Vágólapra másolva!
Gary Anderson szerint a tapasztalatok azt mutatják, hogy a brit több biztatást igényel a mérnökeitől. Rosbergnek cserébe kevesebb tapasztalata van a világbajnoki küzdelemmel járó nyomással kapcsolatban, emiatt azonban nem aggódik.

Eddig a Mercedes mindkét pilótája rendszeresen kért és kapott vezetéstechnikai útmutatást a rádión a versenymérnökétől, ennek azonban a hétvégi Szingapúri Nagydíjtól vége: az FIA azonnali hatállyal betiltotta a teljesítmény fokozását szolgáló rádióforgalmat. A versenyzők ezért magukra lesznek utalva a menet közben elvégezhető beállítások, például a fékerőelosztás, a motorüzemmódok és a differenciálmű zárása kapcsán, bár a stratégiáról továbbra is szabad tájékoztatni őket.

A Jordan egykori technikai igazgatója, a jelenleg az Autosport szakértőjeként dolgozó Gary Anderson úgy véli, a változás a Mercedesen belül Nico Rosbergnek kedvez, aki műszaki beállítottságú lévén otthonosabban mozog a beállítások terén, mint Lewis Hamilton.

Anderson szerint Rosberg menet közben önállóbban képes elvégezni a beállítási módosításokat Forrás: Daimler

„Abból, amit a rádióban szoktam hallani, úgy érzem, Lewisnak több biztatásra van szüksége a versenymérnökétől, mint Nicónak" – írta egy olvasói kérdésre válaszolva Anderson. „Én magam egyikükkel sem dolgoztam együtt, de az a véleményem, hogy míg Lewisnak jobbak a veleszületett képességei, Nico keményebben dolgozik együtt a mérnökeivel, hogy alaposabban megértse az autó viselkedését, illetve azt, hogy neki mit kell tennie."

„Ez alapján Nico felkészültebb lesz, ha valami nem alakul a tervek szerint, esetleg módosítani kell a differenciálmű beállítását vagy a motorprogramot. Lewis viszont kicsit el lehet veszve."

Anderson szerint ennek van lélektani vonatkozása is. „Míg Nico inkább rejtegeti a lapjait, és csendben végzi a munkáját, Lewisnak szüksége van a nyilvánosságra" – mondta. „Az, hogy a 2012-es Belga Nagydíj után, amikor a McLarennél versenyzett, a telemetriáját kitweetelve akarta bizonyítani a gyenge végsebességét, jól példázza ezt, akárcsak a spái ütközés utáni reakciója."

Hamiltonnak több tapasztalata van

Hamilton mellett szól viszont, hogy már háromszor részese volt világbajnoki küzdelemnek, így Rosberggel ellentétben nem ismeretlen számára az esélyesség terhével járó nyomás. 2007-ben egy pontos hátránnyal vesztette el, egy évvel később pedig egy pontos előnnyel szerezte meg a vb-címet, és papíron 2010-ben is harcban állt érte egészen az idényzáróig.

Rosberg, aki még az Olasz Nagydíjon elszenvedett vereség ellenére is 22 ponttal többet gyűjtött az összetettben, nem aggódik a rutin hiánya miatt. „Igen, nagyon valószínű, hogy neki segítenek azok a tapasztalatok" – ismerte el. „Ezzel azonban én nem foglalkozom. A saját dolgomra koncentrálok."

„Ő nagyon komoly ellenfél. Megvannak az erős és a gyenge pontjai, de én csak arra összpontosítok, hogy elvégezzem a feladataimat a csapattal, és kihozzam a lehetőségeimből a maximumot. Mostanában jobban élvezem a versenyzést, mint korábban valaha, mert minden helyszínre abban a tudatban utazok el, hogy megszerezhetem a pole pozíciót, és megnyerhetem a versenyt."

„Ez különleges élmény, és az is önbizalmat ad, hogy minden pályán mi vagyunk fölényben, ami még élvezetesebbé teszi a versenyzést."

Rosberg Olaszországban a rajtnál átvette a vezetést, de később kétszer is elfékezte magát, így Hamilton könnyedén eléje kerülhetett, megfosztva őt a győzelemtől. A német versenyző azonban azt állította, a hibáinak nem volt közük ahhoz, hogy a Belga Nagydíjat követően a csapat megbüntette a Hamiltonnal történt ütközés miatt.

„Monzában kizárólag az járt a fejemben, hogy megnyerjem a versenyt: jól sikerüljön az időmérőm, aztán jól is rajtoljak" – mondta. „Ez végül nem jött össze, de már alig várom Szingapúrt."

Elemzésünk Hamilton és Rosberg párharcának lélektani vonatkozásairól itt olvasható.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!