Társoldalunk:

A Red Bull lehet az oka a generátorhibáknak

Német források szerint nem véletlen, hogy pont Sebastian Vettel esett ki két futamról a generátor meghibásodása miatt, a problémához ugyanis a Red Bull autók rendkívül keskenyre tervezett hátsó része is hozzájárulhat.

Sebastian Vettel a két héttel ezelőtti Olasz Nagydíjon idén már másodszor esett ki a generátor meghibásodása miatt, így a Renault és a Red Bull együttes erővel próbálja kideríteni a probléma okát. Vettel ugyanis a műszaki hibák miatt 33 pontot veszített a világbajnoki összesítésben, a júniusi Európa Nagydíjon pedig minden bizonnyal a győzelemtől fosztotta meg a generátor..

Bár a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz arra kérte a Renault-t, váltsa le partnerét, a generátorokat gyártó Magneti Marellit, a legújabb spekulációk szerint elképzelhető, hogy a Red Bull autóinak tervezése okozza a hibát. A Kölner Express úgy tudja, nem véletlen, hogy a négy, Renault motort használó csapat - a Red Bull, a Lotus, a Williams és a Caterham - közül az osztrákok autóiban romlott el leggyakrabban ez az alkatrész.

"A többi Renault motoros autóban kifogástalanul működik a generátor. A Red Bull esetében egy külső tényező miatt alakul ki a probléma, ami végül túlmelegedéshez vezet" - idézi az Express egy nevét elhallgatni kívánó forrás szavait. A magazin szerint a Red Bull kasztnijának a szokásosnál keskenyebb hátsó része járulhat hozzá a probléma kialakulásához, így fordulhatott elő, hogy az új, 30 százalékkal nagyobb kapacitású generátorok sem bírták a terhelést.

Nem szabad figyelmen kívül hagyni azonban, hogy idén nem csak a Red Bull életét nehezítették meg a Renault generátorai. A lotusos Romain Grosjean hasonló hiba miatt esett ki az Európai Nagydíjról, az Olasz Nagydíj szabadedzésén pedig az őt helyettesítő Jérome D'Ambrosio autójában kellett kicserélni az alkatrészt, mielőtt az elromlott volna. A Renault elnézést kért az érintett csapatoktól, és mindent megtesz azért, hogy a hiba okát kiderítse.

Egyelőre a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko is értetlenül áll a probléma előtt: "Sajnos nem tudjuk pontosan, mi okozza a meghibásodásokat. A kasztnin végzett módosításokkal azonban nem tudjuk ezt befolyásolni" - jelentette ki.

KAPCSOLÓDÓ CIKK