Vágólapra másolva!
Bernie Ecclestone korábban azt mondta, nem kéri el a bahreiniektől a jogdíjat a nagydíjért, amelyet az idén a zavargások miatt nem rendeztek meg, de állítólag "nem kérték vissza."

Amikor véglegessé vált, hogy az idei Bahreini Nagydíj az országban kitört zavargások miatt elmarad, Bernie Ecclestone azt mondta, nem kéri el a 25 millió brit fontos jogdíjat. Most azonban kiderült, hogy a pénz mégis a Forma-1 kasszájában maradt.

"Nem hiszem, hogy az idén csökken a forgalmunk a korábbiakhoz képest. Szerintem nagyjából ugyanakkora marad, mint tavaly volt, mert Bahrein is kifizette a versenyt" - nyilatkozta az Independentnek. "Felajánlottam, hogy visszafizetem nekik a jogdíjat, de azt felelték, ne fáradjak vele. Úgyhogy azt gondolom, a forgalmunk és a bevételünk is a 2010-eshez hasonló lesz."

A sport bevételeinek fele a konstruktőri bajnokság első tíz helyezettjét illeti, ami azt jelenti, hogy ennek a 25 millió fontnak egy része is a csapatokhoz kerül. A Pitpass.com számításai szerint azonban együtt éppen ekkora szponzori támogatásról kellett lemondaniuk a Bahreini Nagydíj törlése miatt.

A honlap megjegyzi, hogy a Forma-1 anyacége, a Jerseyn bejegyzett Delta Topco tavaly egymilliárd fontos forgalmat és 335 millió fontos nettó bevételt ért el. A televíziós szerződések és a pálya szélén elhelyezett hirdetések mellett éppen a rendezésért szedett jogdíjak jelentik a sport legfőbb bevételi forrását.

A Bahreini Nagydíjat sokáig próbálták megmenteni, és felmerült, hogy az év későbbi részében bepótolják, erről azonban logisztikai nehézségek miatt végül letettek. Noha a közel-keleti országban továbbra sincs politikai stabilitás, a futam áprilisi dátummal visszakerült a 2012-es versenynaptárba. "Tegnap beszéltem a bahreiniekkel, és azt mondták, minden rendben lesz. Az ő érdekükben remélem, hogy igazuk is van, nem a miénkben" - jelentette ki Ecclestone.

Forrás: Red Bull

Jövőre újra fognak rendezni nagydíjat az USA-ban, 2014-ben pedig Oroszország is csatlakozik a Forma-1-hez. Ecclestone elárulta, hogy ezután Dél-Afrikával és Mexikóval szeretné tovább bővíteni a kört, mert "mindkét országban szervezni próbálnak valamit." Ennél meglepőbb, hogy állítása szerint a csődhelyzetbe került Görögország is F1-es versenyt akar. Az ötlet egy építésztől, Athanasios Papatheodoroutól származik, de nincs sok realitása, mivel a fizetésképtelenné vált kormányzatnak is áldoznia kellene rá a büdzséből legalább a környék infrastruktúrájának fejlesztése erejéig.

Ecclestone egyébként nem bánja, hogy Törökország elvesztette a nagydíját. "Nem akartuk csökkenteni a jegyárakat. Akkor már jobb, ha nincs is verseny" - mondta. "Mehetünk máshová. Annak idején azért vittük oda a futamot, mert akkor épp jó ötletnek tűnt. Ha, ahogy vártuk, százezer szurkoló lett volna a lelátókon, minden rendben van, ez azonban nem jött össze."

A Delta Topco 2007-ben megvásárolta a Török Nagydíj promóterét, az Organizasyon AS-t, hogy saját kezébe vegye a verseny szervezését, de ez sem tette népszerűbbé a futamot a helyi közönség körében.