Vágólapra másolva!
Volt arról szó, hogy 2013-tól visszatérnek a szívóhatású autók a Forma-1-be, de végül kevésbé radikális technikai szabályzatban egyeztek meg a csapatok.

Utoljára 1982-ben használtak szívóhatású (ground effect) autókat a Forma-1-ben, a csapatok eredetileg azt tervezték, hogy 2013-tól újra ilyen versenygépeket használnak a jelenleginél várhatóan gyengébb, 1,6-os turbómotorok bevezetése miatt. A szívóhatás a leszorítóerő jelentős növelésével érhető el, ehhez azonban a jelenlegitől teljesen eltérő konstrukciókat kellene építeni.

Korábban több F1-es szakember is úgy fogalmazott, hogy jó lenne újra engedélyezni a szívóhatást az F1-ben, mert így az autók jóval közelebb tudnának kerülni egymáshoz versenytempóban. Főleg a veterán mérnökök, Patrick Head és Rory Byrne szorgalmazták a konstrukció visszahozatalát, amely a padlólemezek teljes áttervezésével jár.

A csapatok által felvázolt elképzelések alapján nemrég állították össze az első, előzetes vázlatot a 2013-as szabályokról, ezekben már szó sem esik a szívóhatás visszahozataláról. Kevésbé radikális megoldásokban gondolkoznak a csapatok, elsősorban azért, mert szívóhatású autók építéséhez nincs elegendő szakértelmük. Radikális átalakítás helyett inkább a jelenlegi szabályokat kozmetikáznák az istállók, az első szárny szélessége például 1,8-ról 1,5 méterre csökkenhet 2013-ra.

Az elképzelések szerint változatlan marad a hátsó szárny mérete, de a profilok méretét csökkentik. Korlátozzák a kis aerodinamikai elemek használatát, a motorok pedig óránként maximum száz kilogramm üzemanyagot fogyaszthatnak majd. Ennek hatására a mérnököknek csökkenteniük kell a légellenállást. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) várhatóan szerdán prezentálja a csapatoknak az új szabályokat.