Hamilton egy hajszállal Rosberg előtt az első edzésen
2016. július 08. 10:42
Alaposan ráijesztettek a Mercedesek a mezőny többi tagjára a Brit Nagydíj első szabadedzésén, mivel a két Ezüstnyíl még a közepes keverékű gumikkal is sokkal gyorsabb volt a többieknél. Ezúttal Lewis Hamilton futott egy hajszállal jobb kört csapattársánál, de a különbség mindössze 33 ezredmásodperc volt, így ez könnyedén megfordulhat, akár már a második szabadedzésen is.
Mindkét Mercedes-pilóta többször elfékezte magát, Hamilton egyszer ki is csúszott, de ez az aszfaltozott bukóterek miatt egyáltalán nem okozott problémát. Rosberg az edzés vége felé az ERS hibájára panaszkodott, de folytatta útját a pályán, és sikeresen vissza tudott térni a bokszba is. Vezetői hibából nem volt sok, mindössze néhány elfékezés és egy kicsúszás történt a másfél óra alatt.
Műszaki problémából azonban kijutott az élmezőny több szereplőjének is: Max Verstappen autójának erőforrása makacsolta meg magát a Sky Sports szerint, Sebastian Vettel autójában pedig a sebességváltó romlott el az edzés utolsó perceiben. Valószínűleg nem a versenyen használatos egységről van szó, de az újabb hiba így is kellemetlen, miután Ausztriában büntetést is kaptak ezért.
A Ferrari szerelői így is elfoglaltak voltak az első szabadedzés során, mivel Vettel kipróbálta a Glória 2-t, ami szebb nem, de valószínűleg használhatóbb lett. Vettel egy installációs kört tett meg a szerkezettel, de így is fél órát vesztett, és csak az első harmad után kezdhette meg az érdemi munkát. Így is bő fél másodperccel gyorsabb volt a frissen újra szerződtetett Kimi Räikkönennél.
A Scuderiánál azonban nincs ok az elégedettségre, mert Vettelnél a Force Indiát vezető Nico Hülkenberg is gyorsabb volt, és a 3. helyet szerezte meg, de ő is több, mint 8 tizedmásodpercet kapott Hamiltontól. A két Mercedes kétszer tett fel új közepes gumikat, utána már csak használt abroncsokkal körözgettek, de a többiek nem tudtak a közelükbe jutni.
A Scuderiánál azonban nincs ok az elégedettségre, mert Vettelnél a Force Indiát vezető Nico Hülkenberg is gyorsabb volt, és a 3. helyet szerezte meg, de ő is több, mint 8 tizedmásodpercet kapott Hamiltontól. A két Mercedes kétszer tett fel új közepes gumikat, utána már csak használt abroncsokkal körözgettek, de a többiek nem tudtak a közelükbe jutni.
Nem tudott zavartalanul dolgozni Max Verstappen sem, ezt is jelzi, hogy a kemény gumival érte el az eddigi legjobb köridőjét, ami a 7. helyre volt elég. Daniel Ricciardo egyelőre az 5. pozícióban tartózkodik, de még a Mercedesek mögötti duótól is le van maradva. Viszonylag jól mentek a McLarenek, Fernando Alonso a 10., Jenson Button pedig a 12. lett.
Nem mondható el ugyanez a Williamsekről: Valtteri Bottas és Felipe Massa csupán a 13-14. helyet érdemelte ki, és bár az első szabadedzésnek az eredmény szempontjából nincs tétje, ez a szereplés igen szerény a hazai közönség előtt. Mindketten többször is elfékezték magukat, így a beállításokon még bizonyára csiszolniuk kell a délutáni második szabadedzés előtt.
Többen is tesztelésre használták az első 90 percet: A Ferrari a glóriát próbálta ki, a Mercedes flow vis festékkel vonta be Hamilton autóját, és így tett a Sauber is. A Haas és a Renault tesztpilótáknak adott lehetőséget, az amerikai istállónál a GP3-ban versenyző Charles Leclerc, a Renault-nál a Mercedes tartalékpilótája, Esteban Ocón kapott lehetőséget.
Bár Leclerc egyszer megpördült, mindketten vállalhatóan teljesítettek. A monacói fiatal bő 1,3 másodpercet kapott Romain Grosjeantól, és a 18. lett pont Ocón előtt, aki hasonló lemaradást szedett össze Jolyon Palmer mögött. A második szabadedzésre azonban Esteban Gutiérrez és Kevin Magnussen is visszakapja az ülését, és ők is elkezdhetnek készülni a vasárnapi futamra.
Silverstone-ban egyelőre borús és hűvös, a megszokottaknak megfelelően szeles időjárás fogadta a mezőnyt, de az eső nem fenyegette a versenyzőket. A Becketts kanyarban szembeszél fújt, ha megváltozik ennek az iránya, akár a beállításokat is újra kell gondolni a második szabadedzés során. Folytatás magyar idő szerint 15 órakor.
Máris átutaztak a csapatok Ausztriából az Egyesült Királyságba, ahol a hétvégén a Brit Nagydíjat rendezik. A szokásos, borús angliai időjárás az uralkodó, újabb izgalmas napokra számíthatunk!
A Mercedes versenyzője gokartozással készült hazai versenyére, a Sky Sports két szakértőjével, Johnny Herberttel és Martin Brundle-lal mérkőzött meg. A videón utolsóként indul.
Jól mulat az internet a Mercedesnél zajló palotaforradalmon Lewis Hamilton és Nico Rosberg legutóbbi ütközése óta. Egy javaslat szerint ilyen irányba kellene továbbfejleszteni a mezőny legjobb autóját:
Utolsó figyelmeztetést adott a versenyzőinek, ha ismét összeütköznek, annak komoly következményei lesznek.
Lewis Hamiltonnak gyakran szólnak a rádión, hogy eljött a Hammertime ideje, vagyis csapjon a lovak közé. Niki Lauda azt állította, majd cáfolta, hogy Bakuban Hamilton szétverte a szobáját az időmérő után. Nem tudni, hogy kalapács (hammer) volt-e nála, de ez a mémgyárat így is fellelkesítette.
Ehhez már túl sokat nem is érdemes hozzáfűzni.
Evezzünk kicsit komolyabb vizekre, íme egy összesítés arról, hogy ki, hogyan áll erőforrás-összetevőkből. Hamiltonnál továbbra sem fest rózsásan a kép, de néhány futammal ezelőtt sem volt sokkal jobb, azóta jól gazdálkodik beszűkült lehetőségeivel.
Az idén személyesen nem látogat el Silverstone-ba a britek legendás kommentátora, Murray Walker. Olyan ő az F1-nek, mint nekünk Szepesi György, de 92 esztendős korára a lábai már túlságosan gyengék ahhoz, hogy sétálgasson a pályán. (Mirror)
Ausztriában elmaradt a teszt, de Vettel autójára most is felszerelték, valószínűleg a pályán is látható lesz.
A Renault színeiben a Mercedes tehetsége, Esteban Ocon kap lehetőséget Kevin Magnussen helyén, és a Haasnál is ideiglenes változás történt, a Ferrari fiatal pilótája, Charles Leclerc léphet pályára Esteban Gutiérrez autójával.
A Red Bull versenyzője kemény gumikon 1:37.297-et futott, de a következő körben két abszolút leggyorsabb első szektorral kezdett. Még Verstappennél is gyorsabb volt, 1:36.256-ra javított, miközben a holland tinédzser 1:36.973-at tudott közepes keverékkel.
Ez sem néz ki semmivel sem jobban az előző változatnál, de más anyagból készült, és az ívei is eltérőek az előzőtől.
Kissé csökkenti a látóteret, de nem takarja ki teljesen, azonban ebből a nézőpontból is igen csúnya. Reklámozásra viszont kitűnően alkalmas lesz.
Még csak a kivezető körén van, és lehet, hogy nem is hajszolja majd nagyon az autót, mert a bokszban nemrég kék flow vis festékkel vonták be az autóját, ezért valószínűleg inkább a légáramlatokra kíváncsiak a csapatnál.
További 1 évre kapott szerződést, 2017-ben is a Ferrari versenyzője marad. Bővebb tudósításunk itt olvasható.
A Mercedes versenyzője 1:33.484-nél tart, Grosjean követi 1:35.058-cal. Hamilton egyelőre a 10. helyen van, 1:41.881-gyel és egy elfékezett közepes szettel.
Kimi Räikkönen szerződését meghosszabbította a Ferrari a 2017-es szezonra, és a Sky Sports szerint megvizsgálták Sergio Pérez, Romain Grosjean és Esteban Gutiérrez leigazolásának lehetőségét is, de nem találtak semmit, ami miatt megérte volna leváltani Räikkönent.
A csatorna olasz riporterei viszont úgy értesültek, hogy Sergio Marchionne, a Ferrari elnök-vezérigazgatója 2018-ra nem mást, mint Lewis Hamiltont szeretné leigazolni Sebastian Vettel mellé. Hamilton eddig nem mutatott különösebb érdeklődést a Ferrari iránt, azt mondta, hogy a Mercedesnél szeretné befejezni a pályafutását.
1:32.827 a legfrissebb köre, Rosberg egyelőre 1:33.484-nél jár, de leggyorsabb első szektoridővel kezdett. Grosjean, Verstappen, Massa a tovbbi sorrend, Räikkönen a 9. helyezett 1:35.387-tel.
1:32.645-tel vezet Hamilton előtt. Hülkenberg most a 3. helyezett 1:34.827-tel. Egyelőre csak 16 versenyző teljesített mért kört.
Lassan fél óra eltelik az edzésből, de a négyszeres világbajnok csak egy installációs kört tett meg a glóriával. Azóta valószínűleg leszerelik az eszközt, de az edzés harmadát így is elveszti. Spórol a kilométerekkel?
A brit nyárhoz nem javasolják a flip flop papucsot.
Hamilton 1:32.478-cal vezet, Rosbeg 1:32.645-tel a 2. helyen áll, Vettel kemény gumival a 12. helyen kezd, de ebbe egy nagy elfékezés is benne volt.
A kerékvetőket gyakran szokás emlegetni mostanában, Silverstone-ban egyelőre csak a színükkel keltettek feltűnést, mindenhol úgy néznek ki, mintha zebrákat festettek volna fel.
Egyelőre csak a 4. helyen áll, még Fernando Alonso is gyorsabb nála, de Vettel a kemény gumikon halad. Räikkönen most hagyta el a bokszot közepes keverékű gumikkal, ezekkel futottak a Mercedesek is, amelyek jelenleg másfél másodperccel vezetnek.
Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója azt mondta a Sky Sportsnak, hogy Charlie Whiting versenyigazgató tájékoztatta őket, hogy "véget értek a mézes hetek" a rádiós kommunikáció terén, mivel úgy érezték, hogy Ausztriában több csapat is átlépte a határt a szóban kommunikált üzenetek terén.
Azóta változott kissé a sorrend, de az első harmad után így festett:
Levette a sisakját is, nem tűnik vidámnak. Féltávnál tübben megpihennek, Pérez is inkább baseball sapkára váltott.
A Mercedes pilótája közepes keverékű gumikkal hajtott a pályára. A forgalomtól egyelőre nem kell tartania.
Felemelték a Ferrarit, és a német versenyző is alánézett az első futómű mögött. Nem tűnt lelkesnek.
Minden szektorban a leggyorsabb volt, 1:31.687-re faragta le az eddigi legjobb köridőt. Hamilton sem késlekedik sokáig, ő is pályára lépett, most kezdi mért körét.
1:31.654 az aktuális legjobb idő, ez 33 ezredmásodperccel gyorsabb Rosberg idejénél, azonos gumikkal. Rosberg visszavett a tempóból, de továbbra is a pályán van.
Egy régi, II. világháborús repülőtéren zajlik a Brit Nagydíj hétvégéje, így nem ritka, hogy erős szél fúj a szinte teljesen sík térségben. Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója nemrég azt mondta, hogy a Backettsben és a Maggotsban ellenszél fúj.
Elfékezte magát, de az aszfaltozott bukótérnek köszönhetően gond nélkül vissza tudott térni. A Williamsek is elfékezgették magukat, és korábban Charles Leclerc is megpördült. Nem jellemzők a balesetek egyelőre.
A Sky Sports szerint még nem kötötték meg az üzletet, de az már nagyon közel van. Bokszutcai pletykák arró szólnak, hogy a svéd italcsomagoló, a Tetra Pak lehet a vevő, és ezzel bebetonozhatják Marcus Ericsson helyét is.
Pechjére, Hülkenberg használt lágyakkal is kicsit gyorsabb tudott lenni nála. 1:32.493-at futott a Force India, és 1:32.506-ot a Ferrari. Nem volt jó kör Vetteltől, több apró hibát is elkövetett.
Azóta ismét változott a helyzet, Hülkenberg és Vettel jött fel a 3-4. helyre.
A Mercedes Twitter-csatornája szerint komoly vita alakult ki Lewis Hamilton és mérnökei között, hogy Damon Hill autóján korábban miért használták a 0-s rajtszámot.
Ennek oka, hogy régen a konstruktőri világbajnokságban elért eredmények alapján osztották ki a rajtszámokat, kezdve az egyéni világbajnok autójával (1-es). Nigel Mansell azonban 1993-ban visszavonult (majd 1993 végén Alain Prost is), ezért Hill a 0-s számot vitte, míg aktuális csapattársa a 2-est.
Nem is kevéssel. A német pilóta 1:32.501-gyel a 4. helyen áll, Räikkönen 1:33.039-cel a 6. helyezett. Mindketten új lágy szettet használtak.
Vijay Mallya az indiai hatóságok elől az Egyesült Királyságba menekült, és mivel bevonták az útlevelét, ez az egyetlen futam, amire ellátogathatott. Élt a lehetőséggel.
A Mercedesek továbbra is utcahosszal vezetnek, ráadásul még csak a közepes keverékű gumikat használták, a többiek pedig már a lágyakat is kipróbálták.
A Haast vezető Charles Leclerc 1:35.944-gyel a 18. helyen áll, a Renault-val Esteban Ocon 1:35.980-nal a 19. helyezett. Romain Grosjean majdnem másfél másodperccel gyorsabb náluk, Jolyon Palmer csak 7 tizeddel.
A Mercedes pilótája a rádión az ERS által visszanyert energia visszatáplálása miatt panaszkodott, Max Verstappen pedig nem tudott kihajtani a bokszból, a Sky Sports szerint az erőforrást érintő hiba miatt. Le is vette a sisakját.
A Ferrari versenyzője a 6. helyen zárja az edzést, Hamilton és Rosberg szorosan az élen végzett, mögöttük nagy hátránnyal Hülkenberg és Vettel következett Ricciardo előtt.
Lassú tempóval araszolt vissza a bokszba, rádión jelentette a hibát. Valószínűleg nem azt szerelték be neki, amit a versenyen is használ.
Íme az edzés nem hivatalos végeredménye