Kétszer is meg kellett szakítani a Belga Nagydíj második szabadedzését Spában balesetek miatt: előbb Nico Rosberg defektje, majd Marcus Ericsson bukása hívta elő a piros zászlókat. Az edzésen leggyorsabb Rosberg épp a hosszú etapját teljesítette a lágy gumikon, amikor foszladozni kezdett a jobbhátsó abroncsa, és mintegy fél kör után megadta magát a hátsó egyenesben. A német azonnal megpördült, de szerencsére elkerülte a falat, és meg tudott állni a bukótérben.
A Mercedesnél egyelőre nem tudják, mi okozta a problémát, amilyenhez hasonlóval eddig nem találkoztak. A roncsok eltakarításának idejére több mint 10 percig állt az edzés, ám a csapatok a fennmaradó negyedórában sem készülhettek békésen a versenyre, ugyanis pár perc múlva Ericsson összetörte Sauberje bal oldalát, miután elvesztette uralmát fölötte a gyors Pouhon kanyar rázókövén.
Rosberg mindkét gumikeveréken a legjobb időt jegyezte, a puhább lágy típuson 3 tizeddel előzte meg csapattársát, Lewis Hamiltont. A Mercedeseket a Red Bullok követték a tabellán Daniel Ricciardo-Danyiil Kvjat sorrendben, az 5. helyet pedig Kimi Räikkönen foglalta el.
Sebastian Vettel a Ferrarival csak a 10. helyen zárt, Nico Hülkenbergtől, Romain Grosjeantól, valamint a két Saubertől is lemaradva - az igazsághoz ugyanakkor hozzátartozik, hogy elsőként Vettel hajtott pályára a lágy keveréken, amikor még nem voltak olyan jók a feltételek, mint később.
A Williamsek ezúttal sem teregették ki a lapjaikat, Valtteri Bottas 14. és Felipe Massa 16. helye vélhetően nem tükrözi valós erejüket. Az erősebb motorra váltó McLarenen egyelőre nem látszik jele a kézzel fogható előrelépésnek, Fernando Alonso és Jenson Button csupán a Manorokat tudta megelőzni.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Kellemes délutánt kívánunk kedves Olvasóinknak! Spában 14 órától folytatódik a felkészülés a 60. Belga Nagydíjra. Délelőtt Rosberg és Hamilton végzett az élen, de előnyük a szezon leghosszabb pályáján meglepően kicsi volt a Red Bull és a Ferrari előtt - persze a délutáni edzés fog többet elárulni az erőviszonyokról.
A hétvégétől kezdve jobban magukra lesznek utalva a pilóták a rajtoknál, és a felvezető körön már nem módosíthatnak a kuplung beállításain a csapat utasításai alapján. Emiatt a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kapnak a rajtgyakorlatok, melyek helyszíne a bokszutca kijárata.
A szerelők nagyjából helyrepofozták a venezuelai által délelőtt összetört Lotust, de valószínűleg nem tudják rögtön pályára küldeni, amint szűk negyedóra múlva kezdetét veszi az edzés. Maldonado a Malmedy kanyar kijáratánál csúszott meg, és rombolta le a jobb oldali futóműveket és az első szárnyat a szemközti palánkon.
A "szeszélyes időjárás" szókapcsolatot gyakran emlegetik a Belga Nagydíj helyszíne kapcsán, de ennek egyelőre nyoma sincs. Szépen süt a nap, a levegő 22, az aszfalt 36 fokos perpillanat. Olykor feleekkora szokott lenni a hőmérsékletük.
Délelőtt szokás szerint Jolyon Palmer vezette az autóját, a franciának most kezdődik a hétvége érdemi része. A Lotus pilótája rendszeresen mormog amiatt, hogy ennyi edzésidőt veszít.
A Pirelli mérnöke magyaráz neki valamit, de ő reakció nélkül hallgatja. Az edzés megkezdődött, a versenyzők kijöttek teljesíteni bemelegítő körüket.
A Ferrari pilótája 1:52.606-tal kezdett a közepes keménységű gumikon, Bottas ennél 2 ezreddel futott lassabb kört. A mezőny fele még nem jött ki, köztük a Mercedes párosa sem.
1:52.292-vel a másik Ferrari állt az élre, miközben Hülkenberg is megelőzte Vettelt. Massa Bottas mögé sorolt be.
A középső szektorban lévő Fagnes jobbosban indult el a Williams fara, de megúszta megpördülés nélkül. Az aszfaltozott bukótérből tért vissza a pályára.
A közepes gumikon szép lassan mindenki kidugta az orrát a garázsból. Most Kvjat az első 1:51.135-tel, Rosberg és Hamilton követi őt 157, illetve 445 ezredes lemaradással.
De ezt csak pályán kívül tudta megtenni, e nélkül ugyanis lehet, hogy a Bus Stopnál letarolta volna féktávon. Verstappen a 9-es kanyarnál fordult nagyon szélesen, vészesen megközelítve a falat.
83 ezreddel férkőzött be a bokszba közben visszatérő Kvjat elé. Hamilton továbbra is 3., megelőzve Räikkönent, Hülkenberget, Vettelt, Bottast, Massát, Sainzot és Pérezt.
Maldonadón kívül már csak nekik nincs mért körük, de hamarosan pótolják lemaradásukat. Maldonado Lotusát ezek szerint még mindig szerelik.
A 9-es kanyar nem volt sima neki, és az utolsó fordulót is szélesre vette. Verstappen a Pouhonnál tett újabb kitérőt a pálya mellett.
Sisakban várja a bevetést, de a kerekek még hiányoznak az autóról. A szerelők a jobbelső féken dolgoznak.
A Sauber versenyzője az 5. helyre jött fel 1:52.228-cal, Ricciardo pedig a 2. helyet vette át Rosberg és Kvjat közé beékelődve. Grosjean a Bus Stop féktávján állt keresztbe az előbb.
A német máris megkapta a puhább abroncsokat, 1:50.940-et préselt ki belőlük - alig egy tizeddel előzte meg Rosberget. A sportfelügyelők vizsgálják a korábbi Grosjean-Hülkenberg incidenst, aminél a németnek le kellett menekülni a pályáról.
Ennyit számítana, hogy a Sauber is megkapta a Ferrari legfrissebb motorját? Ericsson több mint 2 tizedet vert Vettelre. Maldonado végre pályára hajthatott, szűk egy órát gyakorolhat.
Simán szerezte vissza az 1. helyet a hamarosan apukává váló német: 1:49.385-öt jegyzett. Ericsonnál és Vettelnél több mint 1 másodperccel gyorsabb volt.
3 tized a hátránya csapattársához képest a lágy gumikon; a hétvégén egyelőre Rosberg tűnik gyorsabbnak. Pontosabban nem csak tűnik, hanem tényleg az is. Räikkönen feljött a 3. helyre, Nasr pedig a másik Sauberrel szintén megelőzte Vettelt, aki csak 6.
Rosberg, Hamilton, Räikkönen, Ericsson, Nasr, Vettel, Sainz, Ricciard, Verstappen, Kvjat. És a Williamsek? Nos, nem villognak: Bottas 11., Massa 14., bár utóbbi még nem sprintelt a lágy gumikon.
A Red Bull két csapatának versenyzői a 7-10. helyeket foglalják el, és egy tized sincs a leggyorsabb és a leglassabb között.
Igaz, hogy a többieknél később, jobban felgumizott pályán futotta a lágy gumis gyorskörét, de akkor is szép eredmény, hogy megszerezte a 4. helyet. Sőt, a 3. Räikkönentől is csupán 28 ezreddel kapott ki.
Ricciardo és Kvjat feljött a 3-4. helyre, a Mercedesek mögé. Massa is rendezte adósságát a lágy gumis sprinttel, de csak Bottas és Maldonado mögé fért be, a 16. helyre.
Rádión közölték vele, hogy a balelső féknyerge túlmelegszik, ezért haladéktalanul térjen vissza a bokszba. A délelőtti baleset az autó ezen részét, vagyis a bal oldalát elvileg nem érintette.
Néhol kicsit szétszóródtak a csapattársak: Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Kvjat, Räikkönen, Hülkenberg, Grosjean, Ericsson, Nasr, Vettel az első tíz.
Mivel a többieknél később fejezték be a lágy gumis sprintet, érthető módon később vágnak neki a hosszú etapjuknak is. Hamilton és Rosberg a lágy keveréken indult neki a versenyszimulációnak.
Arra panaszkodik, hogy a balelső lágy abroncsán hólyagosodást tapasztal. Ebben a gyors kanyarok terhelése is szerepet játszhat.
A hátsó egyenes elején szétdurrant a Mercedesen a jobbhátsó gumi, szerencsére Rosberg a megforgás után nem csapódott neki a falnak, és meg tudott állni a bukótérben. Piros zászlóval megszakították az edzést a törmelékek miatt.
A kerítés mögött, a gazban indult el sétálva a garázshoz, egyelőre nem pattant fel egy kismotorra. Egyelőre rejtély, mitől durrant szét a gumi.
A visszajátszásból látszik, hogy a jobbhátsó abroncs már a kör első felében elkezdett foszlani, és végül a Blanchimont-nál adta meg magát. A Mercedesszel most ért vissza a tréler a bokszutcába. Az edzésből még bő negyedóra van hátra.
Az autók özönlenek is vissza a pályára, bár Hamiltoné nincs köztük. Rosberg a Mercedest irányító Toto Wolffal beszéli meg a történteket.
Ezzel harmadjára is előkerülnek a nap folyamán a piros zászlók. "Keményen falnak csapódtam. Bocsi srácok. Minden rendben" - mondta a svéd, aki a szélvészgyors Pouhon rázókövén vesztette el uralmát a Sauber fölött.
Ericsson az autó bal oldalát bontotta le a kordonon. A roncs elszállítását még nem kezdték el, szóval ma már nem sokat gyakorolhatnak a csapatok.
Újra szabad a pálya, a Ferrarik vezetésével indult útnak a mezőny megmaradt része.
Eddig a lágy gumin teljesítette a hosszú etapját, 2-3 körre kipróbálhatja a keményebb fajtát. Vettel a lágy, Räikkönen a közepes keveréken megy.
Bedöglött alatta a Lotus, a pálya szélére húzódva állt meg. A csapatnak rengeteg problémája volt a mai nap.
Rosberg az élen maradt Hamilton előtt, őket Ricciardo és Kvjat követte a Red Bull-lal. Köszönjük figyelmüket, hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval, később pedig jelentkezünk szokásos összefoglaló elemzésünkkel. Viszontlátásra!