Hamilton legyőzte Vettelt az időmérőn
2013. július 06. 13:48
Üdvözöljük Kedves Olvasóinkat a Német Nagydíj időmérőjéről készülő élő tudósításunkban. A kvalifikáció fél óra múlva, délután 2-kor veszi kezdetét a Nürburgringen.
A szabadedzések alapján az összes csapat elégedetten számolt be a gumikról, egyelőre nyoma sincs a Silverstone-ban tapasztalt problémának. A Pirelli Németországban visszatért a kevlárpalástos gumikhoz, amelyekből 48 óra leforgása alatt kellett közel 1000 darabot legyártania.
A két keverék között egyébként a szokásosnál nagyobb a különbség: a Pirelli 1,5 másodperces eltérést jósolt, Jenson Button pedig szerint pedig szinte két külön gumit kaptak az időmérőre és a futamra.
Bernie Ecclestone a régóta pénzügyi gondokkal küszködő Nürburgring megvételén gondolkodik. Bővebben erről itt olvashat.
A nézelődöket lassan kiterelik a bokszutcából, ahol nemrég még Kimi Räikkönen osztogatott autogrammot. Az angol székhelyű McLaren motorhome-jában komoly tömeg gyűlt össze az Ausztrália-Lions rögbi meccsre. Az kisebbségben lévő Webber inkább saját tv-jén drukkol az ausztráloknak.
A reggeli edzéshez képest emelkedett a hőmérséklet, a levegő 23, az aszfalt már 41 fokos. Reggel óta napos az idő, bár néhány felhő megjelent az égen, esőre nem lehet számítani. A melegebb időjárás a Lotusnak kedvezhet, bár a tegnapi hűvös időben sem panaszkodtak.
Az ausztrálnak köztudottan nagyon fekszik a német pálya, idén azonban még egyszer sem tudja legyőzni csapattársát az időmérőn. A statisztika jelenleg így fest:
Vettel 8 - 0 Webber
Alonso 6 - 2 Massa
Button 5 - 3 Perez
Raikkonen 7 - 1 Grosjean
Rosberg 3 - 5 Hamilton
Hulkenberg 8 - 0 Gutierrez
Di Resta 5 - 3 Sutil
Maldonado 3 - 5 Bottas
Vergne 3 - 5 Ricciardo
Pic 5 - 3 Van der Garde
Bianchi 7 - 1 Chilton
Ross Brawn és Paddy Lowe azt mondják, sikerült megtalálni a megfelelő beállításokat Hamilton autóján. A brit tegnap remek tempót diktált, a ma délelőtti edzésen azonban látványosan szenvedett.
A Mercedes az előző négy versenyből három alkalommal sajátította ki az első rajtsort.
Van der Gardét arra figyelmeztetik, hogy a pálya megemelkedett hőmérséklete befolyásolhatja az autó balanszát
A versenyzők azonban nem sietnek, egyelőre senki nem hajt pályára. Alonso bukósisak nélkül, nyugodtan üldögél a garázs hátuljában elhelyezett vörös székében, Webber is csak most öltözködik.
A skót versenyzőnek a Brit Nagydíjon törölték az időmérős eredményét, mivel a mérlegelésen túl könnyűnek bizonyult az autója. A Force India ezen a héten különös figyelmet fordít a minimum súlyhatár betartására, Adrian Sutilt délelőtt kétszer is lemérették. Di Restát Bianchi követi, aki a tegnapi gyengélkedése után már egészségesen vágott neki a szombati napnak.
Köztük a Sauber és a Williams versenyzői - ez várható volt, mivel ekkora a különbség a két keverék között. A Ferrarinál azon gondolkodnak, hogy fel sem teszik a keményebb gumikat. A Mercedesek a keményebb gumikkal hajtanak pályára, a Q2-be jutáshoz talán ez is elég lehet.
Az élcsapatok csak most kezdik meg első mért köreiket, így jelenleg Maldonado vezet 1:31.834-es idejével. A 4. helyen álló Sutil durva túlkormányzottságra panszkodik.
Rosberg közepes gumikon futott köre csak a második helyre elég, a Toro Rosso versenyzője 1:31.081-gyel áll az éllre. Közben Hamiton is befejezi a gyorskörét, ő csak 5 századdal marad el Ricciardótól.
"3 gyors kört teljesítünk" - mondják neki a rádión. Érdekes lesz látni, hogy mit bírnak a gyorsan kopó lágy gumik. A spanyol átveszi a vezetést, de egyelőre nem sokkal gyorsabb Ricciardónál: 1:30.709.
A finn átveszi a vezetést 1:30.676-tal, mindkét Lotus a lágy gumikon hajtott pályára. Közben Vettel a 7., Webber pedig a 9. helyen áll közepes gumikon. A Red Bullon és a Mercedesen kívül mindenki felrakta a lágyabb keveréket.
Button kivárt, csak most tette meg első mért körét, ami a 6. helyre elég. A kieső zónában jelenleg Sutil, Pérez, Pic, Binachi, Van der Garde és Chilton. Még 2 perc van hátra.
A fiatal mexikói ezúttal sem tud javítani, így továbbra is a kiesők között van, a 18. helyen. Button közben feljött a 7. helyre. Bottas beküzdötte magát a legjobb 16-ba, ezzel kiszorítva Maldonadót.
Végül Gutiérrez kiszorította Bottast, a kiesők rajta kívül Maldonado, Pic, Bianchi, Van der Garde, Chilton. Pérez végül a 14. helyen jutott tovább, közvetlenül Webber mögött. Ők alig 2 tizeddel menekültek meg a kieséstől...
A Q1-et végül Massa nyerte 1:30.547-tel RAI, ALO, RIC, HAM, HUL, BUT, GRO, VET és SUT előtt. Rosberg és di Resta ezredre azonos időt értek el - de Rosberg a közepes gumikon volt.
Vergne hajt ki elsőként a pályára, Pérez az időeredményeket tanulmányozza egy papíron az autójában ülve.
Alonso és Massa is használt lágy gumikon hajtott ki a pályára. Most már a Mercedesek is felrakták a lágyabb keveréket, Hamiltont arra kérik a rádión, dolgoztassa meg egy kicsit a fékeket.
Hamiltoné az első értékelhető kör: 1:30.152-esidővel veszi át a vezetést, azonnal megjavítva Massa Q1-es legjobb idejét. Alonso fél másodperccel lemaradva a 3. helyre kormányozza a Ferrarit, míg Massa az 5. Rosberg is gyorskörön van, de egyelőre elmaradt Hamilton idejétől.
Vettel és Webber még a garázsban vannak, a Red Bull ismét egy lapra tesz fel mindent. Button közben a Q3-ba jutásért küzd, legutóbbi körével épp megcsípi a 10. helyet, de 1,4 másodperccel lassabb Hamiltonnál. Pérez még csapattársánál is lassabb, alulkormányzottsággal küzde marad a 14. helyen, majdnem 2 másodpercre Hamiltontól.
A két Red Bull kidugta az orrát a pályára, Vettel rögtön első körében az élre állt 1:29.992-vel. Webber bő 2 tizeddel lassabb nála. Grosjean közben felugrik a második helyre, csak 13 ezreddel lemaradva Vetteltől. A Lotus francia versenyzője mindent kiprésel az autójából...
Alonso egy pillanatra átveszi a vezetést, de Massa bő egy tizedet ver rá: 1:29.825 az új etalon. Közben lejárt az idő, mindenki befejezheti az utolsó körét, Pérez ismét kieső helyen áll, ahogy Räikkönen is.
Ezt nagyon benézte a Mercedes! Úgy érezték, Rosberg biztonságban van, így a német a garázsban ülve nézte végig, ahogy visszacsúszik a 11. helyre. A kiesők rajta kívül di Resta, Pérez, Gutiérrez, Sutil és Vergne. Button éppenhogy becsúszott a Q3-ba a 10. helyen.
Rosberg most nagyon bosszús lehet, hiszen a pole pozícióért harcolhatott volna. Eddig ráadásul gyorsabb volt Hamiltonnál a lágy gumikon, Q2-es köre azonban elmaradt csapattársa legjobbjától. Egyedül az vigasztalhatja, hogy holnap szabadon választott keveréken rajtolhat, így stratégiai előnybe kerülhet a gyorsan kopó lágyakon rajtoló élmezőnyhöz képest.
A Q3 résztvevői: MAS, RAI, ALO, VET, GRO, HAM ,WEB, RIC, HUL, BUT.
Rosberg a Sky Sportsnak arról beszél, hogy rosszul mérték fel, mennyit fog javulni a pálya állpota a Q2 végére, ennek tudható be a fiaskó. Közben Button és Hülkenberg kivételével mindenki pályára hajtott.
1:29.540-nel áll az élre Vettel, Räikkönen, Webber és Grosjean előtt. A két Ferrari nem fejezte be a körét. Button a kis forgalmat kihasználva most hajtott pályára.
A Ferrari eltérő stratégiát választ. Valószínűleg úgy érzik, a pole pozícióért szóló harcba nem szólhatnának bele, így inkább a versenyre koncentrálnak. A Red Bullok és a Mercedesek a lágy keveréken.
1:29.501-gyel jelenleg ő vezet, de rajta kívül mindenkinek van még egy köre... Lássuk!
Webber is gyorsabbnak tűnt Vettelnél, az utolsó szektorban azonban nem volt elég gyors. Hamilton viszont igen, bő egy tizedet ver a címvédőre, és megszerzi a pole pozíciót a német pályán.
Hamilton és a Red Bull párosa mögött Räikkönen és Grosjean végzett, Ricciardo pedig a remek 6. helyet szerezte meg a Toro Rossóval. A két, közepes keveréken autózó Ferrari közül ezúttal Massa bizonyult gyorsabbnak, Button és Hülkenberg pedig nem teljesítettek mért kört, így ők szabadon választhatnak gumit holnap.
Nem örülhetett a hazai közönség a Német Nagydíj időmérőjén, ahol Lewis Hamilton magabiztosan szerezte meg a pole pozíciót Sebastian Vettel orra előtt. Pedig a brit délelőtt még szenvedett a Mercedes balanszával, a harmadik edzésen csak a 7. helyen végzett.
"A második és a harmadik edzés katasztrofálisan alakult, délelőtt még rosszabb volt a helyzet. Egyáltalán nem éreztem magam kényelmesen az autóban" – mondta a versenyző. A csapat azonban a jelek szerint megtalálta a megfelelő beállításokat az időmérőre. "Nagyon hálás vagyok a srácoknak, hogy ilyen keményen dolgoztak" – tette hozzá.
Vettel, aki a Q3 mezőnyében elsőként teljesítette utolsó mért körét, végül csak egy tizeddel kapott ki Hamiltontól. A címvédő az első szektorban vesztett sok időt – összességében csak a 7. leggyorsabb volt itt -, amit aztán nem tudott ledolgozni a pálya többi részén. "Nagyon szoros volt, mindent beleadtam" – fogalmazott. "Viszont sokkal közelebb vagyunk hozzájuk, mint Silverstone-ban."
A Red Bull párosa kötelékben várhatja a holnapi rajtot, a 3. helyet Mark Webber szerezte meg Kimi Räikkönen és Romain Grosjean előtt. A Lotusok mögött meglepetésre Daniel Ricciardo végzett, aki talán egy újabb apró lépéssel került közelebb Webber jövőre megüresedő versenyzőüléséhez.
Míg az első hat versenyző lágy gumikon teljesítette leggyorsabb körét, a Ferrarinál eltérő taktikát választva a jelentősen lassabb közepes keveréket tették fel a Q3-ban. "Csak a versenyt tartottuk szem előtt a döntésnél" – magyarázta Stefano Domenicali. Fernando Alonso, és az őt megelőző Felipe Massa így előnybe kerülhetnek a gyorsan kopó lágy gumikon rajtoló ellenfelekhez képest, főleg hogy a szabadedzéseken különösen a hosszú etapokon tűntek versenyképesnek.
A Q3-ba 10. helyen becsusszanó Jenson Button nem teljesített mért kört, ahogy Nico Hülkenberg sem, így ők szabadon választhatnak gumit a futamra. A McLaren szokás szerint szenvedett, Serigo Pérez kis híján már a Q1-ben búcsúzni kényszerült.
Hamilton elsőségével a Mercedes az elmúlt öt versenyen már negyedik alkalommal szerezte meg a pole pozíciót, azonban mégsem lehetnek felhőtlenül boldogok: Nico Rosberg kiesett a Q2-ben, miután a csapat csúnyán elszámította magát, és nem küldték ki még egy körre a hazai pályán versenyző németet. " A pálya egyszerűen gyorsabbá vált a (Q2) végén, és mi nem számítottunk erre" – ismerte el Ross Brawn csapatfőnök.
A csalódott Rosberg úgy érezte, csapattársához hasonlóan az első sorba kvalifikálhatta volna magát. "Úgy gondolom, hogy ezek az új gumik nem nekünk kedveztek, főleg nem az időmérőn, de a versenytempónk rendben van" - mondta.
Az időmérő másik nagy csalódását a 600. versenyét ünneplő Williams okozta, a csapat mindkét autója búcsúzni kényszerült a Q2-ben.
.