Vettel óriási fölénnyel végzett az élen az időmérő előtt
2013. július 06. 10:58
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat, öt perc múlva kezdetét veszi a harmadik, azaz az utolsó tréning a nürburgringi Német Nagydíjon. Az idő naposabb, mint tegnap volt, a levegő 22, az aszfalt 33 fokos. Ez hatással van az autók teljesítményére is.
Egész héten a gumitéma volt a középpontban, de az első edzésnapon szerencsére semmilyen biztonsági gond nem volt az abroncsokkal, legalábbis a szemcsésedés nem számít annak. A hétvégén a lágy és a közepes keménységű gumikat lehet használni, és úgy tűnik, két kerékcserével teljesíthető lehet a táv.
Zöldre váltott a lámpa, a versenyzők sorban érkeznek az ellenőrző köreikre. A Lotusok rögtön egy próbarajttal nyitnak, keresik a kuplung optimális beállításait.
Maldonado autójában a KERS hibásodott meg, de mielőtt nagyobb baj lett volna, a tűzoltók megoldották a helyzetet. Még javítják az autót a szerelők.
Massa mérnöke értesíti a brazil pilótát, hogy nem működik a GPS - a többi autót sem látják rajta, ami azért lehet gond, mert nem tudják optimálisan kezelni a forgalmat.
1:34.382 az alapidő, és a másik McLarennel Button futotta meg a második mért kört is.
A versenyzők egyelőre a keményebb gumikon köröznek. Már öten futottak mért kört, a leggyorsabb ebben a pillanatban Rosberg, aki 1:31.911-cel ért körbe.
A bokszból kijövet akadályozta Chiltont, akinek balra kellett rántania a kormányt, hogy elkerülje az ütközést a célegyenes végén, és a bukótérben fordult el.
Rosberg 1:31.574-re gyorsult, Hamilton a 2. helyre jött fel 1:32.118-cal. Változatlanul a keményebb gumik vannak használatban. A 3. most Räikkönen, megelőzve Grosjeant, Buttont és Pérezt.
Ahogy a legtöbbször, most sem túl aktívak az edzés első harmadában, Alonsón és Massán kívül már csak Webbernek és Maldonadónak nincs mért köre. A Ferrari párosával ellentétben azonban utóbbi két pilóta már kint van a pályán, vagyis Maldonado autóját is megjavították. A Ferrari egy-egy etapot tervez későbbre a közepes, illetve a lágy gumikon.
Továbbra is ez a fő probléma, panaszkodott a rádión keresztül. Vettel 1:31.365-tel átvette tőle az 1. helyet.
A 4-es kanyar kijáratánál lévő rázókövet túl durván használja, a telemetria szerint a padlólemez előrenyúló része erős ütéseket kap ott. A csaapt ezért szólt Hamiltonnak, hogy legyen óvatosabb, mert ebből sérülés lehet. A brit azt mondja, az ő autója meg mindenhol túlkormányzott.
A 7-es számú hajtűnél fordult szélesen. Előtte Räikkönen is hibázott az utolsó kanyarnál.
Az edzés felénél az állás: Vettel, Webber, Rosberg, Grosjean, Hamilton, Räikkönen. Vettel és Webber között mindössze négy ezredmásodperc van, a legjobb idő jelenleg 1:31.294. Végre a Ferrarik is a pályán vannak.
A brit nagyon elédedetlen a Mercedesszel, azt mondja, az autót "már nem tudja vezetni, annyira instabil a hátulja." A szerelők most változtatásokat hajtanak végre az autóban.
A Ferrarik most teljesítik az etapjukat a közepes keménységű abroncsokon. Hamilton visszatért a pályára, kiderül, sikerült-e javítani az autóján.
A csapat nemrég Twitteren azt furcsállta, hogy a helyi kommentátor németül is "long run"-nak hívta a hosszú etapot. Az előbb pedig már németül, "dauerlauf"-fal hivatkoztak Räikkönen hosszú etapjára.
Csak Grosjean, Hamilton, Button és Sutil van a garázsban, a többiek tovább nyűvik a keményebb gumikat.
A 2-es kanyart rontotta el. A Ferrarik közben a bokszkiállásokat gyakorolják, a csapat azt írja, ezt alaposan, mindig be kell gyakorolni.
A franciának hevesen kellett kormányoznia, hogy nagyjából az úton tartsa az autóját a nyújtott 2-es kanyarban. A Red Bullok most teljesítik utolsó köreiket a közepes keménységű gumikon, mások már a bokszban várnak a lágy gumis sprintre.
Egyedül köröz a pályán a Sauber újonca. Még 14 perc van hátra az edzésből, nemsokára jönnek a rövid etapok a lágy gumikon. Azokon tegnap a Red Bull és a Mercedes volt a leggyorsabb.
Megkapta a lágy gumikat, lássuk, mire lesz képes velük. Most hajt ki a garázsból Massa is.
Alonso 1:30.621-re javított, Massa 1:30.639-re. A pálya ismét megtelt autókkal.
Több mint 4 tizedet vert a Ferrarikra, 1:30.193. Csapattársa, Hamilton viszont fél másodperccel kikapott tőle, amivel a 4. helyre jött előre.
18 ezreddel lassabb volt Rosbergnél, tegnap is nagyjából ennyi volt közöttük a lágy gumikon. Räikkönen a Ferrarik mögé, Hamilton elé férkőzött be 1:30.671-gyel.
A közvetítés kamerája az autók pozícióját mutató monitort mutatja, látszik, hogy most mindenki köröz. Hamilton még mindig nagyon csúszkál, nem is javít.
Két perccel az edzés vége előtt nagyot odatette magát, az élre állt 1:29.517-tel. Rosbergre több mint hat tizedet vert. Az első három helyezett most ugyanaz, aki pénteken volt.
Ugyan nem javított, de az 1:29.664-cel is simán az élen lehetne. Vége a tréningnek, 14 órától következik az időmérő. Köszönjük a figyelmet, nemsokára bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval.
Sebastian Vettel fölénye kettőről hat tizedmásodpercre nőtt a Német Nagydíj utolsó edzésén, mögötte pedig ismét a hasonló időt jegyző Nico Rosberg és Mark Webber végzett. A bajnokság éllovasa, aki eddig még nem nyert F1-es futamot a hazájában, már a közepes keménységű gumikon is a leggyorsabb volt - bár a csapattársára azokon csupán négy ezredet vert -, majd a gyakorlás végi lágy gumis sprintjével sokkolta a mezőnyt.
Első mért körében 1:29.517-et futott, s a másodikban is csupán 147 ezredmásodperccel maradt ettől, így több tizedet vert a mezőny maradék részére. Ez még akkor is nagy előny, ha figyelembe vesszük azt, hogy Vettel a közvetlen riválisainál percekkel később, kicsit jobb tapadású aszfalton futotta meg a legjobb körét.
Rosberg és Webber között a második pénteki edzéshez hasonlóan ezúttal is kicsi volt a különbség, a másik Mercedest vezető Lewis Hamilton szenvedése viszont folytatódott, és csak 7. lett. Még Rosbergtől is fél másodpercet kapott, és folyamatosan szenvedett a túlkormányzott autójával. Egyszer azt mondta rádión, hogy a Mercedest "már nem tudja vezetni, annyira instabil a hátulja."
A Ferrari a rövid etapokon visszaelőzte a Lotust, de nem nagy különbséggel. A 4. és az 5. helyen Fernando Alonso és Felipe Massa végzett, akiket kis lemaradással Kimi Räikkönen követett a tabellán.
A Q3-ba jutásért szoros csata alakulhat ki az időmérőn, a Force Indiák és a McLarenek mellett ezúttal talán a Sauber is labdába rúghat, hiszen Nico Hülkenberg 9., Esteban Gutiérrez 12. lett az utolsó tréningen.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!