Vágólapra másolva!
És erre Niki Lauda, sőt még a Red Bull is vevőnek tűnik. De mi lenne a Ferrarival?

Úgy tűnik, a Forma-1 nagyura, Bernie Ecclestone, illetve a Mercedes sportprogramjának ügyvezetői jogkör nélküli elnöke, Niki Lauda egy követ fújnak, ami a motorokat illeti, mert egyszerre álltak elő egy elsőre vadul hangzó ötlettel.

Ecclestone kezdettől fogva ellenezte az utóbb népszerűtlennek bizonyuló hibrid hajtásláncok bevezetését, amely alapot teremtett a Mercedes uralmához. A Sport Bild kérdésére, hogy miben látja a megoldást, azt felelte: „A régi V8-asokban, vagy abban, hogy mindenki egyforma motor kap. Olyan szerződést szeretnék kötni, hogy az összes csapatnak a Mercedes legyen a beszállítója."

Toto Wolff felvetésére, hogy a Ferrari ezt aligha fogadná el, Ecclestone azt mondta, „a Ferrarit ebből hagyjuk ki! Ők kivételt jelentenek." Érdekes módon egy másik csapat, a jelenleg a Renault hajtásláncát használó Red Bull főnöke, Christian Horner nem zárkózott el kapásból az ötlettől. „Hát, az Infiniti már most is együttműködik a Mercedesszel" – mondta az istálló névadó szponzorára utalva.

Mi lenne, ha mercedes-motoros autókkal lenne tele a mezőny? Forrás: AFP/Greg Baker

Pár nappal Ecclestone előtt, a Kínai Nagydíj hétvégéjén Lauda is ugyanazt javasolta – igaz, ő arra reagált, hogy sokan békétlenkednek a Mercedes fölénye miatt, és úgy érzik, a motorok szerepe túl hangsúlyossá vált. „Nem is érdekelhetne kevésbé, ha a Honda és a Renault kiszállna az F1-ből" – jelentette ki Lauda a Gazetta dello Sportnak. „Ha annak ellenére sem képesek a győzelemért harcolni, hogy ilyen sokat költöttek, az nem a Mercedes problémája."

Lauda azért nem tartja elképzelhetetlennek, hogy mindenkinek a Mercedes szállítsa a hajtásláncot, mert „amikor én (először) megnyertem a világbajnokságot, a mezőnyben két Ferrari-, és húsz Cosworth-motoros autó volt, mégsem panaszkodott senki" – emlékeztetett. „Ha a Renault és a Honda távozik, majd szállítunk húsz Mercedes-motort. Mi itt a probléma?"

Eddig egyébként egyik gyártó sem állt Ecclestone mellé: a Renault többször hangsúlyozta, hogy jónak tartja a hibrid koncepciót, a Honda pedig bevallottan az új motorformula miatt szállt be az F1-be. A francia cég sporttevékenységének egyik vezetője, Thierry Bollore ugyanakkor rámutatott: „Igaz, hogy ezt a szabályrendszert mindenki elfogadta, az viszont nonszensz, hogy a fejlesztések befagyasztása miatt nem lehet kijavítani a hibákat."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!