Vágólapra másolva!
A műszaki problémák miatt azonban csak fokozatosan tudják növelni a teljesítményt. Az MGU-K sorozatos hibái okozzák nekik a legnagyobb fejtörést.

Hiába állítja a McLaren, hogy remek autót sikerült építeniük a 2015-ös idényre, a Honda-motor megbízhatósági gondjai miatt egyelőre nem tudták megmutatni, mire lennének képesek valójában. Ausztráliában Kevin Magnussen a rajtrácsig sem jutott el, Malajziában pedig mindkét autójuk kiesett motorhiba miatt.

A McLaren egyelőre a tempójára sem lehet büszke, hiszen Jenson Button az utolsó helyen ért célba Melbourne-ben, és az időmérőn két héttel később is csak a Manort tudták megelőzni. Hangsúlyozták azonban, hogy a megbízhatóbb teljesítmény érdekében az idény elején még csökkentett üzemmódban használják a Honda-motort, és csak fokozatosan próbálnak egyre komolyabb teljesítményt kihozni belőle.

Az Auto Motor und Sport úgy értesült, Malajziában 25 lóerővel erősebb volt a motorjuk, mint az idénynyitón, de egy csapattag szerint „még több mint 100 lóerős hátrányban vagyunk." A német szaklap szerint 125 lóerőről van szó, de egyelőre nem tudni, mikor tudják majd a határon használni a hajtásláncot. Valószínű, hogy csak kisebb lépésekben növelik a teljesítményt, hiszen attól tartanak, hogy különben túl sok motort elveszítenének már az idény első felében.

A McLaren gyorsul, de továbbra is megbízhatatlan Forrás: AFP

Az MGU-K a ludas

Az Auto Motor und Sport továbbá úgy tudja, a McLaren leginkább a kinetikus motor-generátor, az MGU-K megbízhatatlansága miatt küszködik már a tesztek óta. A részegység integrálásánál eltérő koncepciót alkalmaztak, mint a riválisaik, ami később akár előnyt is jelenthet nekik, most viszont alaposan megnehezíti a dolgukat. Magnussen Ausztráliában azért állt le már a rajtrácsra vezető körén, mert az MGU-K egyik alkatrészéből fémforgács került a rendszerbe, amely a motor több egységében is zavart okozott. Hasonló hibát találtak Malajziában Button autójában is, akinek a hajtásláncában később ennek következményeként kellett kicserélni a turbófeltöltőt és az MGU-H-t.

A hajtáslánc sorozatos meghibásodásai ráadásul az egész autó fejlesztésére negatívan hatnak. A McLaren számos, régóta esedékes aerodinamikai fejlesztést vitt Malajziába, de a motor megbízhatatlansága miatt ezeket sem tudták rendesen tesztelni. Szepangban új orrkúpot, padlólemezt, oldaldobozokat és első szárnyakat próbáltak ki, de ezek a vártnál kisebb javulást eredményeztek, mivel a kiértékelésükhöz nem állt elég adat a rendelkezésükre. Ahhoz tehát, hogy magán az autón is javítani tudjanak, elsősorban a motorral kapcsolatos problémáikon kellene enyhíteniük.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!