Vágólapra másolva!
A kötelező orvosi vizsgálatokat is teljesítette a holland tinédzser, így már csak az FIA-n múlt, hogy megkapja-e időben F1-es szuperlincenszét, és tesztelheti-e a Toro Rossót a Japán Nagydíj pénteki szabadedzésén. Eddig a Red Bull szimulátorában készült a bemutatkozásra.

Minden szükséges vizsgálatot és előzetes feladatot teljesített Max Verstappen, a Toro Rosso frissen igazolt fiatal versenyzője, így már csupán a Nemzetközi Automobil Szövetségen múlt, hogy a holnapi nap során 17. életévét betöltő holland tinédzser már Japánban bemutatkozhasson a Forma-1 mezőnyében. Ennek feltétele volt, hogy kézhez kapja az elmaradhatatlan versenyzői jogosítványt, az F1-es szuperlicenszt.

"Az FIA-n múlik, hogy időben megérkezik-e" – utalt Franz Tost, a Toro Rosso csapatvezetője a szükséges okmányra. Hétfőn végül megerősítették, hogy a szükséges papírmunka elkészült, így Verstappen a Japán Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén autóba ülhet, átmenetileg Jean-Eric Vergne helyét foglalva el.

Az F3-as Európa-bajnokságban versenyző Verstappen szerződtetése nagy port vert fel augusztusban, hiszen az akkor még csupán 16 esztendős versenyző viharos gyorsasággal, sokak szerint nem elegendő formulaautós tapasztalattal mutatkozhat be a Forma-1-ben. Ráadásul több olyan pilótát is megelőzve lépett a Red Bull juniorprogramjának élére, akik évek óta jobbnál jobb eredményekkel próbálják elérni, hogy az osztrák vállalat F1-es szerződést kínáljon nekik.

Max Verstappen már a péntek délelőtti szabadedzésen vezetheti a Toro Rossót Forrás: Toro Rosso

A Red Bull motorsport programját meghatározó Dr. Helmut Marko viszont Ayrton Senna tehetségéhez hasonlította Max Verstappen képességeit, ezért semmiképpen sem akarta elszalasztani a fiatal holland leigazolását. A múlt héten elmondta, Verstappen a legjobb szakemberekkel dolgozik a sikeres F1-es bemutatkozás érdekében, és ezúttal maga az érintett is elárult néhány részletet a felkészüléséről.

„Finnországban vizsgálták meg a fizikai állapotomat, és szerencsére minden rendben. Tetőtől talpig átvilágítottak, az orvosi csapat elégedett volt az egészségemmel és az edzettségemmel" – mondta Verstappen a hivatalos honlapjának a szuperlicenszhez szükséges vizsgálatokról.

„Én szeretek futni és edzettnek lenni. Emellett a Red Bull személyes edzésprogramot és a testalkatomra kidolgozott gyakorlatokat is biztosít számomra. Ezek egyensúllyal és erőnléttel kapcsolatos edzések" – tette hozzá.

Reggeltől estig vezet

Max Verstappen a mai versenyzők által gyakran emlegetett szimulátorban is készül a hétvégi Japán Nagydíjra, ahol már a következő versenyhelyszín jellegzetességeivel is meg tudott ismerkedni.

„Eddig két alkalommal vezettem a szimulátort a Red Bull Technology Centre-ben. Az ember ilyenkor alapvetően az egész napot vezetéssel tölti, reggeltől estig. Legutóbb a szuzukai pályát gyakoroltuk, hogy felkészüljek a Japán Nagydíjra. Azt kell mondanom, elég trükkös pálya" – ismerte el.

Mivel a tesztelési lehetőségek erősen korlátozottak a Forma-1-ben, Verstappen egyelőre csak egy kétéves Toro Rosso STR7-tel tudott ismerkedni, ezért a szimulátorok jelentősége erősen felértékelődött az elmúlt évek során. Az ifjú holland a Red Bullnál már a 2014-es autó digitális mását is kipróbálhatta.

„Egy igazi versenyautóban tapasztalható erőhatásokat lehetetlen így visszaadni. Viszont a gyorsulás, a kerekek kipörgése, az autó viselkedése kanyarodáskor, a fékhatás és a fékérzet megközelíti azt, amit egy valós pályán egy valós autóban tapasztalunk" – magyarázta Verstappen.

„Ha összehasonlítom a szimulátort egy igazi pályateszttel, sok hasonlóságot találok. A kormánykerék és a gombok azonosak, így a vezérléshez jól hozzá tudtam szokni" – mondta, majd friss élményeit a 2012-es Toro Rosso tesztelésével vetette össze.

„A legnagyobb különbség talán a hajtáslánc és az új erőforrás volt, mert a szimulátor már a 2014-es szabályok szerint működik. Mindent összevetve, a szimulátor jó alapot biztosít számomra ,és már alig várom a következő F1-es lehetőséget!"

Max Verstappen apját, a szintén F1-es versenyző Jost itt mutattuk be.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!