Vágólapra másolva!
Akár jövő nyárig is várnia kell a Red Bullnak, hogy a Renault erőforrása versenyképessé váljon, de az osztrák csapat tanácsadója, Dr. Helmut Marko úgy véli, jövőre hatékonyabban működhetnek, mert a két cég szorosabban együtt fog dolgozni.

Négy év töretlen siker után a Red Bull az idén kénytelen átadni a vezető szerepet a Mercedesnek a Forma-1-ben. Az energiaitalos csapat visszalépésének elsődleges oka erőforrás-szállítójuk, a Renault váltnál gyengébb és megbízhatatlanabb terméke, de az anyacég tanácsadója, Helmut Marko szerint az is problémának bizonyult, hogy a Renault minden ügyfele igényeit megpróbálta figyelembe venni a fejlesztés terén. Ez viszont a jövő évtől megváltozik.

„Az elmúlt szezon során a Lotus (Kimi) Raikkonennel és (Romain) Grosjeannal az egyik legkomolyabb ellenfelünk volt. Az idén nagyon más a helyzet, elég csak ránézni, hol tartanak. Olyan időkben, amikor az erőforrás a siker kulcsa, az ember kénytelen a legígéretesebb lehetőséget választani. Az idén négy különböző karosszériához született motoradaptáció" – magyarázta Marko.

„Jövőre csak egy lesz, amit a Red Bull Racing és a Renault közösen hoz létre, és amit a többiek egy az egyben át fognak venni. Ez a leghatékonyabb megoldás. A Mercedes sikeresen használja ezt a modellt, nekik is csak egy erőforrás változatuk van, és ez igaz a Ferrarira is" – jelentette ki Marko a Forma-1 hivatalos weboldalának adott interjúban.

A Red Bull szerint a Renault motorjai 2015 nyarától érhetik el a szükséges szintet Forrás: Red Bull

A sikertelen hazai futam után a Red Bull ultimátumot adott motorszállító partnerének, és elérte, hogy a Renault de facto gyári támogatású státuszba emelje a csapatot, noha az idén még minden ügyfelét egyenlő bánásmóddal igyekezett kiszolgálni.

A Red Bull Technologies azóta elektronikai szakemberekkel megerősödve a korábbinál nagyobb szerepet vállal a fejlesztésekből, és a Renault is változtatott szakembergárdáján. A motorfejlesztéseket a nyártól ismét a Red Bull által is támogatott Cyril Abiteboul vezeti, aki a Caterham csapatvezetői székéből tért vissza Franciaországba. Marko a változásoktól javulást vár, de nem ígért azonnali eredményeket.

„Jobban fog sikerülni a tesztidőszakunk, és nagyobb lesz a teljesítményünk" – mondta. „Volt egy technikai megbeszélésünk, ahol az erőforrást érintő fejlesztésekről volt szó, amelyeknek 2015 júliusáig teljes mértékben meg kell valósulniuk. Így az európai szezon kezdetén már egy nagyon versenyképes erőforrásunknak kell lennie majd."

Max Verstappen szintű tehetség tízévente egy van

Marko kitért a néhány héttel ezelőtt rohamtempóban szerződtetett, alig 16 éves Max Verstappenre is, aki minden idők legfiatalabb versenyzője lesz, amikor jövőre a mezőny állandó tagjaként is bemutatkozik a Toro Rosso volánja mögött. Marko elmondta, Verstappent olyan tehetségnek tartja, akiből minden évtizedben csak egy van, ezért azt várja tőle, hogy rögtön versenyképes legyen.

„Leginkább Ayrton Sennához hasonlítanám, az ilyen esetekben nem szabad foglalkozni a korral. Olyan emberekkel tárgyalt, akik a tehetségek nevelése terén szakértők, és mindannyian azt mondják, hogy a szellemi képességei terén inkább 22, semmint 16 éves."

Max Verstappen Marko szerint Senna-kaliberű tehetség Forrás: AFP

„Négyéves kora óta versenyez profi szinten. Ezért arra számítunk, hogy már az első futamtól kezdve versenyképes lesz. Nem hazardírozunk. Tudjuk, hogy mit csinálunk, és a sikereink minket igazolnak."

Noha Verstappen a bejelentés óta inkább a háttérben dolgozik, Marko elmondása szerint nagyon elfoglalt napokat él, hogy minden téren felkészült legyen, amikor jövőre rajthoz áll a Forma-1-ben.

„Intenzíven dolgozunk együtt vele. Néhány pénteki edzésen már az idén részt fog venni. Nemrég teljesített egy 400 kilométeres tesztet Olaszországban, amikor csak lehet, a szimulátorban ül, valamint elsőrangú fizikai és pszichológiai szakértőkkel dolgozik. Néhány részlet valóban felmerült, amivel foglalkoznunk kell még a 2015-ös szezon előtt, de tökéletes iskolát jár ki, mielőtt eljut a rajtrácsra."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!