Gigabaleset és ütközések kavarták meg a Belga Nagydíjat, Rosberg nyert
2016. augusztus 28. 13:32
Rég indult akkora káosszal Forma-1-es verseny, mint a hétvégi Belga Nagydíj, amelyről percek alatt öt autó kihullott, és egy rémisztő baleset miatt meg kellett szakítani a futamot. Erre a 9. kör végén került sor, miután a versenyirányítás rájött, hogy a Kevin Magnussen balesetétől megrongálódott palánk helyreállítása el fog húzódni, és nem elég Safety Car-ral megfogni a mezőnyt.
A dán versenyző a 6. körben az Eau Rouge tetején dobta el Renault-t, amiből nem sok maradt, de az óriási becsapódás után a saját lábán hagyta el a roncsot; igaz, bicegve, a beavatkozó bírókra támaszkodva. Úgy hírlik, a bal bokája megsérült,
és kérdéses, hogy a jövő héten vezethet-e Monzában.
Kis túlzással már addig is több esemény történt, mint máskor egy egész futamon: rögtön a rajtnál összeakadt a gyengén induló Max Verstappen és a két Ferrari, a harapófogóba kerülő Kimi Räikkönen mindkét vetélytársával koccant, a külső íven támadó Sebastian Vettelt ki is forgatta. A visszajátszások alapján a szűken forduló német maga okozta a vesztét, és Verstappen is őt hibáztatta.
Mindkettőnkre rákormányzott, és megsérült az első szárnyam"
- magyarázta. "Nem blokkoltak a kerekeim, simán bevettem volna a kanyart." Vettel utóbbit kétli. "Semmiképp sem tudta volna bevenni" - vélte, ugyanakkor elismerte, hogy több helyet kellett volna hagynia Räikkönennek.
Verstappen a sérült első szárnnyal próbált a pályán maradni – több-kevesebb sikerrel –, de a Ferrarikhoz hasonlóan be kellett mennie a bokszba. Kétségbeesett védekezésével ezalatt megkavarta a mezőnyt, amelynek sűrűjében Pascal Wehrlein ráfutott Jenson Button McLarenjére a Les Combes kanyarkombinációnál, így mindketten korán mehettek átöltözni. "Nagy volt a felforgás. Későn fékeztem, elrontottam az ívet, és nem tudtam, hogy be tudom-e venni a kanyart" - mondta Wehrlein. "Kívülről próbáltam előzni, de visszavágtak elém, és már hiába igyekeztem elkerülni az ütközést, nem sikerült."
Hamar kiesett Marcus Ericsson is, akinek a Sauberjében már a futam előtt szervizelni kellett a hűtőrendszert, Carlos Sainz pedig a 2. körben kapott hátsó defektet úgy, hogy nem tudta visszavinni az autót a bokszba, mert balszerencséjére megpördült, és igen furcsa pozícióba állította a hátsó szárnyát.
Rosberget nem tudták támadni
A három élversenyző hátraesése és a várt erős gumikopás garantálta a sok előzést, de az ezúttal jól rajtoló Nico Rosbergre senki sem volt veszélyes. A nyitó kör forgatagában Nico Hülkenberg kúszott a 2. helyre Daniel Ricciardót és Felipe Massát megelőzve, a surranópályán Romain Grosjean feljött 5.-nek, majd Valtteri Bottas, Sainz és Sergio Pérez következett.
A korán kereket cserélő Massa és Grosjean gyorsan pozíciókat vesztett, majd Magnussen balesete rendezte át a sorrendet: amikor újraindult a verseny, már Ricciardo állt Rosberg mögött, míg a 4. és 5. ekkor már az utolsó sorból a közepes gumin rajtoló Fernando Alonso és Lewis Hamilton volt, akik átugrották azokat, akik a Safety Car idején kiálltak a bokszba.
Ez nem bizonyult gyümölcsözőnek, mert a piros zászlós megszakítás mindenkinek biztosított egy ingyen kerékcserét.
Hamilton a 12. körben megelőzte Alonsót, a 18.-ban Hülkenberget, de a táv hátralevő részében nem tudott további javítani a pozícióján, bár így sem búslakodik, hiszen minimalizálta a veszteséget a büntetések után.
Nagyon örülök és büszke vagyok, nem számítottam erre. Tegnap fogalmunk sem volt, hogy mire lehetek képes ma"
- mondta.
Ricciardót 6,2 másodperccel követte Hülkenberg megelőzése után, de a lágy gumik jobban koptak nála, mint a Red Bullon, ezért neki háromszor kellett kiállnia a bokszba, miközben az ausztrál megoldotta két kiállásból. "Szükségem volt egy extra etapra, mert hátulról indulva sokat kellett előznöm, és jobban nyomtam a gázt, mint szerettem volna. Nem tudom, hogyan alakult volna a verseny, ha megkapom a közepes gumit a második kerékcserénél, de örülök, hogy nem vállaltuk be a kockázatot" - ismerte el.
Rosberg 14 másodperces előnnyel ért célba Ricciardo előtt, és 9 pontra csökkentette hátrányát Hamilton mögött az összetettben.
Előzés előzés hátán
Az élboly mögött gyakran csak kapkodtuk a fejünket az előzések áradatában. Az újraindítást követően Vettel, Räikkönen és Verstappen könnyedén előzött, amikor egy lassabb autót ért utol, de egymás közt már nehezebb dolguk volt, és a mezőny legfiatalabb és legidősebb tagja idén már sokadjára csapott össze a pályán.
Verstappen ezúttal is kőkeményen védekezett Räikkönennel szemben
a hosszú egyenesben, amiből megint verbális adok-kapok kezd kibontakozni.
"Ha nem fékezek, teljes sebességgel belerohantam volna. Ez nem korrekt" - mondta a verseny után Räikkönen, aki vezetés közben dühösen reklamált a rádión. Verstappen azonban szokás szerint nem látott hibát a manőverében. "Én csupán védem a pozícióm, akinek ez nem tetszik, az az ő problémája" - kommentálta vetélytársa fortyogását.
A gumikkal küszködő holland, akinek a kedvéért közel százezren látogattak ki Spába, végül lecsúszott a pontszerzésről, Vettel viszont a 6., Räikkönen a 9. helyig kapaszkodott fel. "Mindkét autónkkal pontot szereztünk, de jóval hátrébb végeztünk, mint kellett volna. A dobogó mindkettőnknek elérhető lett volna" - értékelt Vettel, akinek a padlólemeze és a Ferrarijának jobbhátsó része is megsérült a rajtnál.
A Force Indiánál ellenben dörzsölhetik a tenyerüket és számolhatják a pontokat, melyekkel megelőzték a Williamst a konstruktőri tabellán. Hülkenberg 4., Sergio Pérez 5. lett, utóbbi jelképesen pont Massa ellen mutatta be a futam talán legszebb előzését a 29. körben: a Les Combes-nál határozottan körebautózta a brazilt. "Amikor éreztem, hogy betapad az autó a külső íven, megtámadtam. Sok időt töltöttem mögötte, ami ártott a stratégiámnak és a gumiknak is, ezért amikor megláttam a lehetőséget, lecsaptam rá" - mesélte. Két kör múlva Alonsót is lehagyta.
A spanyol később Vettelt sem tudta maga mögött tartani, de elégedett volt a 7. hellyel.
Néhány hónapja ez elképzelhetetlen eredmény lett volna egy ilyen pályán. "
- közölte. "Nagyon boldog vagyok."
Alonso egyszer egyébként majdnem összeütközött Hülkenberggel a bokszutcában. Bottas és Räikkönen az utolsó körökben megelőzte a visszalassuló Massát, a McLarennel azonban nem tudtak mit kezdeni a leintésig, hiába üldözték közvetlen közelről.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük olvasóinkat a Belga Nagydíj élő közvetítésében! Véget ért a nyári szünet, és a Mercedes szerelői rögtön sorozatos motorcserékkel kezdtek Lewis Hamilton autójában. A futam előtt felbontották az egyik plombát a sebességváltóban is, ezért rövid ideig az FIA azt hitte, hogy bokszutcai rajtra kell kárhoztatniuk a világbajnoki címvédőt, de végül rájöttek, hogy csak további öthelyes rajtbüntetést kell adni neki, így Alonso elől, a 21. kockából indulhat.
Toto Wolff azt viszont elismerte, hogy utólag már tudja, Monzában jobb lett volna erőforrásokat cserélni. Erre Hamilton már tegnap utalt, mert szerinte a meglepően magas hőmérsékletek miatt nem garantált, hogy előre tud jönni. Daniel Ricciardo is arra számít, hogy ha nem történik váratlan esemény, Hamilton nem fogja utolérni az élmezőnyt.
A világbajnoki címvédő szombaton azt is elmondta, várhatóan lemarad a Mercedes idei motorfejlesztéseiről, mert büntetés nélkül az új alkatrészeket nem szerelhetik be az autójába, de Toto Wolff szerint semmi olyan újítás nem várható már az idén, ami Hamiltont jelentős hátrányba hozná. A pontverseny éllovasa ráadásul Barcelona óta először igazán kihasználhatja az erőforrásában rejlő lehetőségeket.
Így alakulhat a pontverseny a Belga Nagydíj alapján:
Valtteri Bottas, a Williams versenyzője a mai napon tölti be 27. életévét. A finn pilóta a 8. helyről kezdheti meg a futamot.
Az FIA a 9-es kanyar kijáratához rakatott egy durvának tűnő hurkát, elsősorban azért, hogy a versenyzők ne hordjanak fel port az aszfaltra, ha túlcsúsznak a pályán. Elég magasnak tűnik, ezért várhatóan alaposan megdobja majd az autókat, ha ráhajtanak.
Telt ház van Spában, erre legalább 10 éve nem volt példa. Holland szurkolók ezrei látogattak el Spába a Red Bull tinédzsere miatt. Verstappen a 2. kockából indulhat, és akár sikeres lesz, akár nem, a térségben máris felrázta az F1 iránti érdeklődést. Nem lepődnénk meg, ha ezután (újra) felmerülne egy Holland Nagydíj ötlete.
A Pirelli szerint a leggyorsabb taktika, ha a versenyző két 15-15 körös etapot teljesít a lágy gumival, majd 14 körre felteszi a közepes keveréket. Ezt az élmezőnyből Rosberg, a két Ferrari és Ricciardo teheti meg.
Azok, akik szuperlágy gumival kezdenek (például Verstappen és a többiek az első 10-ben) 8 kört tehetnek meg ezzel az abronccsal, utána 14 körre jöhet a lágy, és 22 körre a közepes keverék.
Alább látható, hogy milyen abroncsai maradtak a mezőnynek (a new jelenti az új szettet, a used a használtat), és a Pirelli által meghatározott maximális körszámok is felkerültek a grafikára.
A Ferrari versenyzője a győzelmek és a dobogós helyek terén is a legsikeresebb versenyző Spában a jelenlegi mezőnyben.
Martin Brundle, a Sky Sports szakértője szerint a számítógépes szimulációk alapján ha mindenki tökéletes versenyt fut, Hamilton a 8. helyig juthat előre az utolsó előtti rajtkockából. A Mercedes pilótája mindenképpen a rajtrácsról akart indulni, mert a bokszutcai kezdés 8 másodperces hátrányt jelentett volna számára, így viszont azt kockáztatja, hogy belekeveredik egy rajtbalesetbe.
Marcus Ericsson autójának hűtőrendszerével gondok akadtak, ezért a Sauber nem tud felállni a 20. rajtkockába. A 21. kockából kezdő Lewis Hamilton előtt így kicsit szellősebb lesz a mezőny.
Pontosabban, kevésbé forró, de a 35 fokos pálya még így is sokkal melegebb, mint amire a mezőny korábban számított. A változó széljárás is érdekes helyzeteket teremthet, ez egyebek mellett Daniel Ricciardót is megviccelte az időmérő során.
A BBC szakírója, Andrew Benson arról számolt be a Twitteren, hogy a csapatok legalább három bokszkiállásra számítanak, és így is azt várják, hogy a pilóták "nagymamás" tempóban közlekednek majd, hogy óvják az abroncsaikat.
Jenson Button szombaton azt mondta, hogy a versenyzők "őrületesen" lassú felvezető köröket futnak, hogy idő előtt ne melegedjenek túl a Hamilton és Grosjean által "röhejesen" nagy guminyomású abroncsok. Ez a rajt előtt és a bokszkiállások után is fontos lehet, akár helyezések sorsát is eldöntheti.
A Sauber Twitter-csatornája szerint Marcus Ericsson "kész" a versenyre. A hűtőrendszer javítása miatt csak a bokszutcából indulhat.
Spában a megszokottnál jóval rövidebb az út az 1-es kanyarig, ráadásul az egy szűk hajtű, bár az aszfaltozott bukótér csökkenti a baleset valószínűségét. Az Eau Rouge előtt és után is jó előzési lehetőségek kínálkoznak. Max Verstappennek mindenképpen támadnia kell, ha a taktikájának érvényt akar szerezni.
Hosszú etapra készülnek, és az első bokszkiállások alatt próbálnak majd sok helyet előre ugrani. Megkezdődött a felvezető kör.
Nagyon széthúzódott a mezőny a felvezető kör során, így Rosberg sokat várhat a rajtrácson. Visszahűlhetnek az abroncsai a rajt előtt. A pilóták a szokásosnál kevesebbet cikáznak a pályán, így is üzemi hőfokra melegednek a gumik.
Verstappen beragadt, de beszúrt Räikkönen mellé, Vettel nem hagyott nekik helyet, és ő húzta a rövidebbet. Verstappen valószínűleg kivágta Räikkönen gumiját, és letört az első szárnya is. Rosberg vezet.
Alig lehetett irányítani az autóját, visszaesett a középmezőnybe, de új első szárnyat is kell szerelni az autójára. Közepes keverékű gumikat kapott.
A Ferrari a bokszban várakozik új első szárnyra, a hűtés hiánya miatt lángra kapott a Ferrari fékhűtője. Közben Sainz abroncsa felrobbant a Kemmel egyenesben, a Toro Rosso pilótája kiesett, VSC van érvényben.
VSC van érvényben, alaposan felkeveredett a mezőny. Rosberg vezet Hülkenberg, Ricciardo, Bottas, Grosjean, Pérez, Palmer, Magnussen, Gutiérrez, és Alonso (!) előtt.
Hamilton jelenleg a 12. helyen áll, Vettel a 15. lágy gumival, Verstappen a 16. közepessel, Räikkönen a 19. helyezett.
A visszajátszáson látható, hogy Vettel nem hagyott elég helyet a tőle jobbra érkező Räikkönennek és Verstappennek, ők a fal miatt nem tudtak volna máshova menni. Räikkönen a bokszkiállás után körhátrányban van, mérnöke figyelmeztette, hogy vagy lerázza a körülötte autózókat, vagy el kell engednie őket.
Csak a bokszból rajtolt, és valószínűleg nem tudták rendesen megjavítani az autóját, így a Sauber hiába hozott új fejlesztéseket, kiesett a Belga Nagydíjról.
Jenson Button is kiszállt az autójából, miután Pascal Wehrlein felöklelte a rajtnál.
Kevin Magnussen szállt el az Eau Rouge után, sántikálva, de ki tudott szállni az autójából. Teljesen lebontotta a gumifalat.
Hülkenberg, Pérez, Grosjean, Palmer, Ocon cserélt kereket, így Hamilton feljön a 7. helyre Alonso mögé. Räikkönen is szerencsés, visszaveheti nemsokára a körhátrányát.
Bottas és Gutiérrez is kerekeket cserélt, közben folytatódik a gumifal javítása. A visszajátszások alapján vezetői hibának tűnik Magnussen balesete. Viszonylag szerencsésen, az autó hátuljával találta el a falat, de óriási sebességgel.
Nem működik a kijelzője, Rosberg viszont arról számol be, hogy szemcsésedés egyelőre nem jelentkezik az abroncsain. Továbbra is Safety Car van a pályán, közben a Twitteren Mark Gallagher közölt egy képet, szerinte a Renault fejtámasza nem mozdulhatott volna el a baleset során.
Megszakítják a versenyt a gumifal elhúzódó javítása miatt. A mezőny visszavonul a bokszutcába.
Ritkán látott káosszal kezdődött a 2016-os Belga Nagydíj. A 2. rajtkockából induló Max Verstappen nem rajtolt jól, az 1-es kanyarban mégis beszúrt Kimi Räikkönen mellé. A külső íven haladó Sebastian Vettel nem hagyott elég helyet nekik, és összeütközött Räikkönennel. Folytatni tudták a versenyt, de Räikkönen és Verstappen autója megsérült, bokszkiállásra kényszerültek, így visszaestek a mezőny végére.
A mezőny sűrűjében Pascal Wehrlein nekiment Jenson Buttonnak, mindketten kiestek, és Marcus Ericsson is feladta a versenyt, műszaki hiba miatt. A 6. körben Kevin Magnussen hatalmas balesetet szenvedett gyaníthatóan vezetői hiba miatt, ezért a 10. körben leállították a futamot.
Az események elsősorban az utolsó rajtsorból induló Fernando Alonsónak és Lewis Hamiltonnak kedveznek, a kavarodásban feljöttek a 4-5. helyre. A futamot Rosberg vezeti Ricciardo, Hülkenberg, Alonso, Hamilton, Massa, Pérez, Kvjat, Palmer és Grosjean előtt. Vettel a 11. helyezett, Verstappen a 14. pozícióban áll, Räikkönen a 17. és utolsó a versenyben lévők között.
14:41-kor ismét pályára lépnek a versenyzők, sikerült helyreállítani a gumifalat.
Amikor érezte, hogy esélye sincs megfogni az autót, elengedte a kormányt, és felkészült a becsapódásra. Ahogy a nagy könyvben meg van írva.
Nem maradt elég hely az ellenfeleinek a rajtnál.
A Sky Sports weboldala szemlézte a The Times cikkét, ami arról számol be, hogy a McLaren közölte Buttonnal, hogy jövőre Stoffel Vandoorne-nak adják az ülését. A brit pilóta állítólag elutasította a Williams ajánlatát is.
Rosberg és a 7. helyezett Pérez viszont a közepes keverékre szavazott, ahogy az utolsó helyen álló Räikkönen is. Nem jártak jól, akik a Safety Car fázis alatt kereket cseréltek, mert visszaestek a mezőnyben, de nem tudnak előnyt kovácsolni abból, hogy új gumikat kaptak. Elindult a felvezető kör.
A világbajnoki címvédő az 5. helyről folytatja a versenyt, Alonso megelőzése nem lesz nagy probléma, a 2. helyezett Ricciardo, és a 3. helyezett Hülkenberg már keményebb dió lesz.
Alonso már támadja is Hülkenberget, de a Honda még szélárnyékkal sem elég erős egy komoly próbálkozáshoz.
A világbajnoki címvédő megfontoltan autózik, alighanem a jelenlegi helyével is megelégedne. Räikkönen feljött Verstappen mögé a 15. helyre.
Erőből elvette tőle a 4. helyet, és rohan a dobogóért Hülkenberg után. Rosbergé volt a leggyorsabb kör 1:51.746-tal.
Räikkönen is Verstappen elé került, de átvágta a Kemmel egyenes utáni balost, és inkább visszaadta neki a helyet.
A Ferrari sokkal gyorsabb, de a Kemmel egyenesben Verstappen meg tudta fogni őt, bár ismét nagyon későn mozdult. Räikkönen káromkodva nevetségesnek nevezte Verstappen védekezését.
Hülkenberget üldözi, várhatóan a következő körben már előzési pozícióba kerül. Räikkönen közben kiszélesítette a pályát az Eau Rouge után, a turbulens levegő sodorta nehéz helyzetbe.
A gumikkal küszködhet, mert visszalassult az 1:55-ös tartományba. Vettel is beragadt a 10. helyre Grosjean mögé.
A Sky Sports szerint a bal bokája megsérült a hatalmas balesetben, de egyelőre nem tudni, hogy mennyire súlyosan. A sisakja is nagy ütést vészelt át, ezért is mozdult el a fejtámlája.
Grosjeant előzte meg a Kemmel egyenesben a DRS segítségével, közben Hamilton továbbra is lassabb Hülkenbergnél, de Alonso nem tud közeledni hozzá.
Eltűnt Räikkönen elől, és lágy gumikra váltott, a közepes valószínűleg nem vált be számára. A 17. kör elején Vettel megelőzte Kvjatot is, és feljött a 8. helyre.
Hülkenberg tempója is romlani kezdett, és Hamilton rögtön lecsapott rá. A Kemmel egyenesben a DRS segítségével előzte meg a Force Indiát. Kissé elfékezte a jobb első kerekét, de ez talán nem fog gondot okozni számára.
Rosberg 3,2 másodperccel vezet Ricciardo előtt, és további 6 másodperc a különbség a 3. helyezett Hamilton előtt. A világbajnoki címvédő az előzés ellenére is gyorsabb volt Ricciardónál, de Rosberg tempója egyelőre jobb.
Növekedett a különbség a 19. körben az élmezőny versenyzői között, Rosberg továbbra is magabiztosan vezet. Räikkönen összeért Grosjeannal, de elé tudott kerülni, és már a 12. helyezett, Bottas pedig Kvjat megelőzésével rohan a 8. helyezett Vettel után.
A világbajnoki címvédő az egész hétvégén a futamra optimalizálhatta az autóját, most szabad előtte a pálya, de nem tudja tartani a lépést Ricciardóval sem, Rosberggel pedig végképp nem. Elképzelhető, hogy a futam elején összeakadt valakivel, vagy túlmelegítette az abroncsait az előzések során.
"Rengeteget csúszkálok" - mondta a rádión, és ki is hívták a bokszba. Nem volt hibátlan a kerékcsere, legalább egy másodpercet vesztett. Lágy gumikat kapott, és a 9. helyre jött vissza, Gutiérrez és Räikkönen elé.
A Ferrari versenyzője a DRS segítségével megelőzte Gutiérrezt, és feljött a pontszerző, 10. helyre. Rosberg közben átállhat a B taktikára.
Massa, Gutiérrez és Palmer is kereket cserélt, Nasr a pálya levágása miatt 5 másodperces büntetést kapott. Egyelőre a 13. helyen halad.
Hülkenberg, Alonso, Vettel, Grosjean, és Nasr is kereket cserélt. Hülkenberg és Alonso egyszerre jött ki a bokszból, a kijáratnál kicsit össze is értek, de a Force India maradt elöl.
A közepes keverékű gumit kapják a versenyzők. A visszajátszás szerint Alonsónak el kellett volna engednie Hülkenberget, de a sportfelügyelők egyelőre nem vizsgálják az esetet.
Hasonló eset volt, mint Räikkönennel, de Péreznek esze ágában sincs lassítani, és visszaadni a helyet, így most a mexikói a 7. helyezett. Vettel is nagy nehezen megelőzte Verstappent, de a holland tinédzser visszatámadt a Kemmel egyenesben, és visszaszerezte a helyét.
Közepes keverékű gumit kap ismét, és simán visszaáll az élre. A győzelmét egyelőre semmi sem fenyegeti, Hamiltonnak viszont erről nem szóltak, és egyéni legjobb körrel siet Ricciardo után.
Most már nincs ellenszer a Ferrari tempójára, a négyszeres világbajnok a szélárnyék és a DRS segítségével simán átvette a 8. helyet. Most Bottas támadja a Red Bull versenyzőjét.
Elengedte Bottast, és kijött egy új szett lágy gumiért. Ez ma a negyedik bokszkiállása, nagy csalódás számára a mai futam.
A kerékcsere óta a Mercedes versenyzője folyamatosan csökkenti a különbséget, a 27. körben 7 tizedmásodpercet faragott le, utána még kettőt. Rosberg mindkettejüknél gyorsabb.
A Les Combes kanyarokban került belső ívre a Force India, és sportszerűen, de keményen kiszorította ellenfelét a pályáról. Kicsit össze is értek, de ebből nem lesz baj. Pérez átvette a 6. helyet.
A Mercedes lágy gumival támad. Ricciardót arra kérte a mérnöke, hogy nehezítse meg Hamilton dolgát, mert az jól jöhet nekik a végén. Nem biztosak abban, hogy Hamilton végig tud menni a mostani lágy szett gumijával. 14 kör van hátra. Ricciardónak a bal hátsó gumi hőmérsékletére kell figyelnie.
Ricciardo közel engedte magához a Mercedest, de a tempókülönbség hiba nélkül nem biztos, hogy elég lesz az előzéshez. Közben Vettel utolérte a 7 helyezett Massát, akit Pérez faképnél hagyott az előzés után.
Úgy tartja maga mögött Hamiltont, hogy a gumik hőmérsékletére is vigyázni tud. A Mercedes versenyzője az előző körökben nem tudott közelebb kerülni hozzá.
Közepes keverékű abroncsokat kap, és Hülkenberg mögé jön vissza a 4. helyre. Ezzel a 2. helyről szinte biztosan lemondhat, de a dobogóért még megküzdhet a Force Indiával. Vettel közben támadást indított Massa ellen, de a Kemmel végén elfékezte magát, és Massa vissza tudott jönni.
Szélárnyék és DRS is segítette őt, ahogy Vettelt is, aki elbánt Massával, és a 7. helyre jött fel. Räikkönen továbbra is a 10. Bottas mögött.
A célegyenes végén 0,5 másodpercre volt a McLarentől, a DRS segítségével pedig meg is előzte ellenfelét az Eau Rouge után. Hamilton közben odacsapott a lovak közé, körönként 1 másodpercet farag a hátrányából, de ez nem elég ahhoz, hogy utolérje az élmezőnyt.
Rosberg 12 másodperccel vezet Ricciardo előtt, és Hamilton hátránya is jelentős. Hülkenberg és Pérez tartja a 4-5. helyet, Vettel nem veszélyes rájuk. Alonso a 7. helyezett, lélegzetvételnyi előnnyel a két Williams, Massa és Bottas előtt, ők közös erővel, és DRS használattal tartják a 10. helyezett Räikkönent.
1,4 másodpercet faragott le a hátrányából az előző körben, de már csak 6 köre van hátra a versenyből. Meglepetés lenne egy újabb helycsere, mert 14,5 másodperc a hátránya.
A világbajnoki címvédő új abszolút leggyorsabb kört futott, 1:51.692-vel, ez 1,6 másodperccel gyorsabb Ricciardo előző körénél, és majdnem kettővel Rosbergénél. Már csak magának próbál bizonyítani.
1:51.583, ezzel újabb 2 másodpercet faragott le a hátrányából. A visszajátszás szerint volt egy komoly elfékezése, de nem tudni, hogy mikor.
A brazil versenyző kezd küszködni az abroncsaival, Räikkönen is támadja, Bottas pedig próbál meglógni. Hamilton 9 másodpercre csökkentette a hátrányát Ricciardo mögött, de ez még túl sok.
A brazil már nem kapott DRS-előnyt Bottastól, aki Alonso nyomába eredt. A finn mérnöke szerint még elkaphatják a McLarent.
Bottas nem tud érdemben közelíteni hozzá, már csak kevesebb, mint 2 kört kell kibírnia, ráadásul a Williamst már Räikkönen is célkeresztbe vette.
A Mercedes versenyzője rajt-cél győzelmet ért el Ricciardo és az utolsó előtti helyről érkező Hamilton előtt. Hülkenberg, Pérez, Vettel, Alonso, Bottas, Räikkönen, Massa a pontszerzők további sorrendje.