Gigabaleset és ütközések kavarták meg a Belga Nagydíjat, Rosberg nyert

Események

Forma-1, Belga Nagydíj, rajt
A Belga Nagydíj rajtja
Vágólapra másolva!
Rosberg behúzta a győzelmet, de mögötte szinte az egész mezőnynek fordulatos versenye volt: Verstappen és a Ferrarik már a rajtnál ütköztek, Magnussen kisebb sérüléssel megúszott egy óriási bukást, Hamilton pedig a 3. helyig vágtázott előre a rengeteg előzéssel tarkított Belga Nagydíjon.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül
73 bejegyzés

Rég indult akkora káosszal Forma-1-es verseny, mint a hétvégi Belga Nagydíj, amelyről percek alatt öt autó kihullott, és egy rémisztő baleset miatt meg kellett szakítani a futamot. Erre a 9. kör végén került sor, miután a versenyirányítás rájött, hogy a Kevin Magnussen balesetétől megrongálódott palánk helyreállítása el fog húzódni, és nem elég Safety Car-ral megfogni a mezőnyt.

A dán versenyző a 6. körben az Eau Rouge tetején dobta el Renault-t, amiből nem sok maradt, de az óriási becsapódás után a saját lábán hagyta el a roncsot; igaz, bicegve, a beavatkozó bírókra támaszkodva. Úgy hírlik, a bal bokája megsérült,

és kérdéses, hogy a jövő héten vezethet-e Monzában.

Kivetítőn így nézett ki Magnussen balesete. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/John Thys

Kis túlzással már addig is több esemény történt, mint máskor egy egész futamon: rögtön a rajtnál összeakadt a gyengén induló Max Verstappen és a két Ferrari, a harapófogóba kerülő Kimi Räikkönen mindkét vetélytársával koccant, a külső íven támadó Sebastian Vettelt ki is forgatta. A visszajátszások alapján a szűken forduló német maga okozta a vesztét, és Verstappen is őt hibáztatta.

- magyarázta. "Nem blokkoltak a kerekeim, simán bevettem volna a kanyart." Vettel utóbbit kétli. "Semmiképp sem tudta volna bevenni" - vélte, ugyanakkor elismerte, hogy több helyet kellett volna hagynia Räikkönennek.

Verstappen a sérült első szárnnyal próbált a pályán maradni – több-kevesebb sikerrel –, de a Ferrarikhoz hasonlóan be kellett mennie a bokszba. Kétségbeesett védekezésével ezalatt megkavarta a mezőnyt, amelynek sűrűjében Pascal Wehrlein ráfutott Jenson Button McLarenjére a Les Combes kanyarkombinációnál, így mindketten korán mehettek átöltözni. "Nagy volt a felforgás. Későn fékeztem, elrontottam az ívet, és nem tudtam, hogy be tudom-e venni a kanyart" - mondta Wehrlein. "Kívülről próbáltam előzni, de visszavágtak elém, és már hiába igyekeztem elkerülni az ütközést, nem sikerült."

A Belga Nagydíj rajtja. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/John Thys

Hamar kiesett Marcus Ericsson is, akinek a Sauberjében már a futam előtt szervizelni kellett a hűtőrendszert, Carlos Sainz pedig a 2. körben kapott hátsó defektet úgy, hogy nem tudta visszavinni az autót a bokszba, mert balszerencséjére megpördült, és igen furcsa pozícióba állította a hátsó szárnyát.

Rosberget nem tudták támadni

A három élversenyző hátraesése és a várt erős gumikopás garantálta a sok előzést, de az ezúttal jól rajtoló Nico Rosbergre senki sem volt veszélyes. A nyitó kör forgatagában Nico Hülkenberg kúszott a 2. helyre Daniel Ricciardót és Felipe Massát megelőzve, a surranópályán Romain Grosjean feljött 5.-nek, majd Valtteri Bottas, Sainz és Sergio Pérez következett.

A korán kereket cserélő Massa és Grosjean gyorsan pozíciókat vesztett, majd Magnussen balesete rendezte át a sorrendet: amikor újraindult a verseny, már Ricciardo állt Rosberg mögött, míg a 4. és 5. ekkor már az utolsó sorból a közepes gumin rajtoló Fernando Alonso és Lewis Hamilton volt, akik átugrották azokat, akik a Safety Car idején kiálltak a bokszba.

Ez nem bizonyult gyümölcsözőnek, mert a piros zászlós megszakítás mindenkinek biztosított egy ingyen kerékcserét.

Rosberg és Ricciardo az első körök egyikében. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/John Thys

Hamilton a 12. körben megelőzte Alonsót, a 18.-ban Hülkenberget, de a táv hátralevő részében nem tudott további javítani a pozícióján, bár így sem búslakodik, hiszen minimalizálta a veszteséget a büntetések után.

- mondta.

Ricciardót 6,2 másodperccel követte Hülkenberg megelőzése után, de a lágy gumik jobban koptak nála, mint a Red Bullon, ezért neki háromszor kellett kiállnia a bokszba, miközben az ausztrál megoldotta két kiállásból. "Szükségem volt egy extra etapra, mert hátulról indulva sokat kellett előznöm, és jobban nyomtam a gázt, mint szerettem volna. Nem tudom, hogyan alakult volna a verseny, ha megkapom a közepes gumit a második kerékcserénél, de örülök, hogy nem vállaltuk be a kockázatot" - ismerte el.

Rosberg először nyert Belgiumban. A dobogón mindenki elégedett lehet. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/John Thys

Rosberg 14 másodperces előnnyel ért célba Ricciardo előtt, és 9 pontra csökkentette hátrányát Hamilton mögött az összetettben.

Előzés előzés hátán

Az élboly mögött gyakran csak kapkodtuk a fejünket az előzések áradatában. Az újraindítást követően Vettel, Räikkönen és Verstappen könnyedén előzött, amikor egy lassabb autót ért utol, de egymás közt már nehezebb dolguk volt, és a mezőny legfiatalabb és legidősebb tagja idén már sokadjára csapott össze a pályán.

Verstappen ezúttal is kőkeményen védekezett Räikkönennel szemben

a hosszú egyenesben, amiből megint verbális adok-kapok kezd kibontakozni.

"Ha nem fékezek, teljes sebességgel belerohantam volna. Ez nem korrekt" - mondta a verseny után Räikkönen, aki vezetés közben dühösen reklamált a rádión. Verstappen azonban szokás szerint nem látott hibát a manőverében. "Én csupán védem a pozícióm, akinek ez nem tetszik, az az ő problémája" - kommentálta vetélytársa fortyogását.

A gumikkal küszködő holland, akinek a kedvéért közel százezren látogattak ki Spába, végül lecsúszott a pontszerzésről, Vettel viszont a 6., Räikkönen a 9. helyig kapaszkodott fel. "Mindkét autónkkal pontot szereztünk, de jóval hátrébb végeztünk, mint kellett volna. A dobogó mindkettőnknek elérhető lett volna" - értékelt Vettel, akinek a padlólemeze és a Ferrarijának jobbhátsó része is megsérült a rajtnál.

Vettel megpördült a rajtnál. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/John Thys

A Force Indiánál ellenben dörzsölhetik a tenyerüket és számolhatják a pontokat, melyekkel megelőzték a Williamst a konstruktőri tabellán. Hülkenberg 4., Sergio Pérez 5. lett, utóbbi jelképesen pont Massa ellen mutatta be a futam talán legszebb előzését a 29. körben: a Les Combes-nál határozottan körebautózta a brazilt. "Amikor éreztem, hogy betapad az autó a külső íven, megtámadtam. Sok időt töltöttem mögötte, ami ártott a stratégiámnak és a gumiknak is, ezért amikor megláttam a lehetőséget, lecsaptam rá" - mesélte. Két kör múlva Alonsót is lehagyta.

A spanyol később Vettelt sem tudta maga mögött tartani, de elégedett volt a 7. hellyel.

- közölte. "Nagyon boldog vagyok."

Alonso egyszer egyébként majdnem összeütközött Hülkenberggel a bokszutcában. Bottas és Räikkönen az utolsó körökben megelőzte a visszalassuló Massát, a McLarennel azonban nem tudtak mit kezdeni a leintésig, hiába üldözték közvetlen közelről.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!