Räikkönen volt a leggyorsabb, a McLaren rémálma visszatért

Események

Forma-1, Kimi Räikkönen, Ferrari, teszt
Vágólapra másolva!
Az előszezon első tesztsorozatának zárónapján a Ferrari hűtőjével gondok voltak, de a finn versenyző az ultralágy gumiknak köszönhetően így is az élen végzett. A Mercedes több mint 800, a Renault pedig több mint 700 km-t tett meg, Alonso viszont mindössze 3 kört tudott a pályán tölteni.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül
117 bejegyzés

A Ferrari visszatért az élre, míg a Mercedes továbbra is a középmezőnyben bujkált a Forma-1 2016-os első teszthetének zárónapján, amelyen a csapatok nem tudtak olyan sok kört menni, mint kedden és szerdán. Csütörtökön

az ultralágy gumikkal elért ideje révén Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb,

pedig a délután jelentős részét is ő is elvesztegette egy műszaki hiba miatt, és gondjai akadtak a Williamsnek is, a legrosszabbul azonban a McLaren járt.

Négy napból hármon a Ferrari volt a leggyorsabb Forrás: DPPI media/Florent Gooden

Miután az idei előszezonjuk sokkal jobban indult a tavalyinál, az első két napon meg tudtak tenni 203 kört, a programjuk tegnap délután elakadt, és Fernando Alonso a mai napot lényegében elvesztegette. Reggel töltött ugyan a pályán 3 ellenőrző kört, de a csapat közben felfedezte, hogy

szivárog a hűtővíz, és a hibát nem tudták orvosolni: az MP4-31 végig a garázsban vesztegelt.

A McLaren főmérnöke, Matt Morris ennek ellenére bizakodó volt, és úgy vélte, a csapat sokkal jobb alapra építkezhet, mint egy évvel ezelőtt.

ezért a szokásosnál tovább tartott lokalizálni és elhárítani" – mondta. „Mindig bosszantó, amikor egy apróság tesz tönkre majdnem egy egész napot, de szerencsére viszonylag jelentéktelen problémáról volt szó. Máris elkezdhetünk készülni a jövő kedden kezdődő második tesztre."

Másoknak sem volt sima napja

A Ferrari hasonló problémával küszködött. Nekik a hűtőt kellett kicserélniük az SF16-H-ban, amire ráment a délután első pár órája, de Räikkönen utána újra kimehetett a pályára, és viszonylag tisztességes számú, 80 körrel a háta mögött vette le a sisakját. A vezetést még délelőtt, az új ultralágy gumikon szerezte meg,

1:23.477-es ideje azonban 6 tizeddel elmaradt a hét legjobbjától,

amit csapattársa, Sebastian Vettel ugyanezen a keveréken állított be kedden. Sőt Nico Hülkenberg szerdán még az egy fokozattal keményebb szuperlágy Pirelliken is gyorsabb volt, bár a pálya ma eleve lassabbnak tűnt kissé.

A Ferrari csak durván feleannyi, 1643 km-t teljesített a teszt négy napja alatt, mint a Mercedes, ám Räikkönen kijelentette, hogy emiatt nem aggódik, mert az összes csapat a saját programját követi. „Az autónk nagyon kellemes, bár még sokmindent ki kell próbálnunk vele" – tette hozzá.

de hogy ez elég lesz-e? Az majd csak a szezon végén fog kiderülni."

Kvjat is az ultralágy gumikon érte el az idejét Forrás: NurPhoto/Joan Valls/NurPhoto/Joan Valls

A 2. helyen, szintén az ultralágy gumik segítségével, Danyiil Kvjat végzett a Red Bull-lal. Az istálló vezető versenymérnöke, Guillaume Rocquelin elárulta, hogy tegnap óta sikerült megoldaniuk azt a műszaki problémát, amely kedden és szerdán is korán a garázsba kényszerítette őket, így ma Kvjatot semmi nem akadályozta. Ezúttal a rövid etapokra koncentrált, ez az oka annak, hogy csak 96 kört tett meg.

– mondta Rocquelin. „Az első teszten mindig az a legfőbb cél, hogy leellenőrizzük, az autónk képes-e megbízhatóan üzemelni, és feltérképezzük, illetve elhárítsuk a felmerülő problémákat. Ezt mind kipipáltuk ezen a héten, és úgy gondolom, ott tartunk, ahol szerettünk volna."

Még mindig gyors a Force India

A Force India csütörtökön is folytatta a szárnyalását.

A köridőket nézve a héten ők voltak a második legerősebb csapat a Ferrari után,

és most sem okoztak csalódást: alig 19 éves tesztpilótájuk, Alfonso Celis a szuperlágy gumikon a 3. helyet szerezte meg, jóllehet, Hülkenberg szerdai idejétől 1,7 másodperccel elmaradt. A VJM09 ismét megbízhatóan ment, és a Force India Celis teljesítményével is elégedett volt. „Ez egy újabb mozgalmas nap volt, rengeteg aerodinamikai munkát végeztünk, és foglalkoztunk a különféle procedúrákkal is" – mondta a fiatal versenyző. „Minden nap rengeteget tanulok, etapról etapra otthonosabban érzem magam az autóban."

Magnussen szinte egész nap a pályán volt a Renault-val. Lógott az eső lába, de végül megkímélte a csapatokat Forrás: DPPI media/Francois Flamand

A Renault-nak a tegnapihoz hasonlóan megint eredményes napja volt, noha az autójuk éppúgy, mint akkor, megállt a délután végéhez közeledve – csak most nem a 100, hanem a 150 körös határon túl.

Kevin Magnussen szinte egész nap a pályán volt, a héten csak a Mercedes pilótái teljesítettek több kört, mint ő.

Csapattársa, Jolyon Palmer sokkal balszerencsésebb volt, Magnussenhez képest alig harmadannyi kilométert vezethetett az első két napon, pedig újoncként minél többre lenne szüksége. A dán versenyző elismerte, hogy a Renault még nem dobogóesélyes, de úgy érzi, stabil alapokra építkezhetnek.

Az 5. helyen Max Verstappen végzett a Toro Rossóval. A csapat autójáról Carlos Sainz tegnap azt állította, vegyesen vannak benne idei és tavalyi alkatrészek is, de a technikai igazgató, James Key ma határozottan cáfolta ezt, mondván,

„egyértelműen 2016-os specifikációban" használják,

és csupán két darabja származik a 2015-os modellből. „A karosszéria-borítás nagyon szűk. Ez a tavalyi koncepciónk továbbgondolása, az autó többi része azonban teljesen más" – jelentette ki. „Az első futómű és az orr egészen megváltozott. Az első keréktengelyen is átvezettük a levegőt, akárcsak a Red Bull, a Ferrari és a McLaren."

Elbúcsúzott a tavalyi Sauber

A Saubernek ez volt az utolsó tesztnapja a tavalyi C34-gyel, mielőtt a jövő kedden kezdődő második tesztciklusra elkészítik az új autójukat. Felipe Nasr 2,5 másodperces hátránnyal a 6. helyen végzett.

A Mercedes az óriási futásteljesítményre való tekintettel ismét megosztotta a munkát a versenyzői között: ezúttal Lewis Hamilton vezetett délelőtt, és Nico Rosberg délután. Ketten együtt elképesztően sok, 185 kört tettek meg, ami kis híján három versenytávnak felel meg;

a Mercedes a héten 3142 km-t teljesített az új W07-tel,

másfélszer annyit, mint kilométerlista 2. helyén végző Toro Rosso.

A Mercedes több mint 3000 km-t tett meg a négy nap alatt, Hamilton el volt ragadtatva a hatékonyságuktól. Forrás: DPPI media/Florent Gooden

A Mercedes csütörtökön bevetette az eredetileg szerdára beharangozott új, lapos, S-csatornát és fűrészes alsó légterelőt tartalmazó orrkúpot, és Rosberg azt mondta, a pilótafülkéből is érzi a fejlesztések hatását. „Az autónk gyors, és imádom, ahogy kinéz. Komoly innovációk vannak rajta, ez lenyűgöző" – nyilatkozta a német, hozzátéve, hogy bár ezen a héten csak a közepes gumikon köröztek,

a stratégák számításainak köszönhetően elég pontosan tudják, hol állnak az erősorrendben.

Ma a 7-8. helyen végeztek a tabellán, de Felipe Massa figyelmeztetett rá, hogy a Mercedes által megtett kilométerek a többiek számára is intő jelként szolgálnak. A Williams ezúttal csak 54 kört tudott teljesíteni egy ebédidőben felfedezett ERS-probléma miatt, így Massa szerint a délelőtt végzett aerodinamikai korrelációs tesztek ellenére sem volt túl hasznos napjuk. A vezető tesztmérnökük, Rod Nelson viszont azt mondta, már ismerik a megoldást a problémára.

Haryanto megint kicsúszott

A 10. helyen Esteban Gutiérrez zárta a napot a Haas autójával. Meglepő módon

az új amerikai csapat volt az első, amely lebonyolított egy rendes versenyszimulációt

a kerékcserékkel együtt, de a napjuknak korán vége szakadt, amikor a VF-16 egy órával a leintés előtt lerobbant a 4-es kanyarnál, előcsalva a piros zászlókat.

A Haas végül megállt, de nekivágtak egy rendes versenyszimulációnak is Forrás: NurPhoto/Joan Valls/NurPhoto/Joan Valls

A tabella alján zsinórban másodszor is a Manor indonéz újonca, Rio Haryanto végzett, aki tizedre ugyanolyan időt ért el, mint szerdán, és ugyanúgy az 5-ös kanyarban csúszott ki egyszer, a védőfalnak ütközve ezúttal megrongálva az autója hátulját is. Csapattársa, Pascal Wehrlein kedden 2,3 másodperccel gyorsabb volt.

A csapatok erre a hétre befejezték a tesztelést Barcelonában. Az előszezon ugyanitt folytatódik jövő kedden, egy újabb négynapos ciklussal.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!