A Force India végzett az élen, a McLaren lerobbant

Események

Forma-1, Nico Hülkenberg, Force India, teszt
Vágólapra másolva!
Szerdán, a harmadik barcelonai tesztnapon a Ferrarinak és a McLarennek is gondjai voltak, a legtöbb kört ismét a Mercedes tette meg. Hülkenberg a szuperlágy gumik bevetésének köszönhetően óriási előnnyel szerezte meg a vezetést, Grosjean a 2. helyre tornázta fel a Haast.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül
130 bejegyzés

A Mercedes újra maratoni távot teljesített, a Ferrari és a McLaren viszont műszaki problémákba ütközött, a legjobb időt pedig Nico Hülkenberg révén a Force India érte el a Forma-1-es előszezon harmadik napján, szerdán.

A legnagyobb meglepetés alighanem az új csapat, a Haas 2. helye volt,

amelyet Romain Grosjean késő délután biztosított be.

Az időjárás ismét a kegyeibe fogadta a csapatokat: Barcelonában szépen sütött a nap, és a hőmérséklet 18 fokig emelkedett. Piros zászlóval is csak háromszor kellett megszakítani a tesztelést pár percre, így a csapatok zavartalanul bonyolíthatták le a programjukat, és együtt kis híján annyi kilométert teljesítettek, mint kedden.

Hülkenberg gyors volt, de a szuperlágy gumikon - katt a galériához! Forrás: DPPI media/Florent Gooden

Hülkenberg óriási különbséggel végzett az élen: több választotta el a 2. helyezett Grosjeantól, mint őt a tabella végén záró Rio Haryantótól, a Manor ma bemutatkozó újoncától. A 2,8 másodperces előny magyarázata mindenekelőtt az, hogy míg a csapatok többsége keményebb gumikat használt,

a Force India bevetette a szuperlágy keveréket.

Igaz, Hülkenberg, aki már délelőtt az élre állt, aztán fokozatosan tovább javított, a hét második legjobb köridejét érte el, mindössze 3 tizeddel maradva el Sebastian Vettel keddi, ultralágy Pirelliken beállított etalonjától.

A Force India elsősorban adatokat gyűjtött, de délután már jutott ideje a beállítások csiszolására is. „Ez pozitív nap volt számomra, jó első benyomással szálltam ki az autóból, amelyről továbbra is rengeteget tanulunk" – mondta Hülkenberg. „Ma elég sok dolgot kipróbáltunk, s bár még szükség van némi finomhangolásra, úgy érzem, a megfelelő irányba haladunk."

Villantott a Haas

Grosjean az egy fokozattal keményebb lágy gumikon tornázta fel a Haas autóját a 2. helyre, egyetlen tizedet verve Kimi Räikkönenre, aki a közepes keveréken futotta a legjobb körét.

Grosjean meglepően gyors volt a Haas autójával - katt a galériához! Forrás: AFP/Josep Lago

Miután Vettel hétfőn és kedden is az élen végzett, a Ferrarinak ezúttal nehéz napja volt,

a délelőttöt ugyanis elvesztegették az üzemanyagrendszer javításával,

így az SF16-H-t ma először kipróbáló Räikkönen csak 78 kört tudott megtenni. Akkor a beállításokra, valamint aerodinamikai tesztelésre és a motorprogram finomhangolására koncentrált.

A Renault számára ezzel szemben a döcögős hétfő és kedd után végre zökkenőmentesebben alakult a szerda, még úgy is, hogy az autójukkal ma megismerkedő Kevin Magnussen alatt késő délután lerobbant az RS16 – éppen, amikor a csapatnál annak örültek, hogy

átlépték a 100 kört, míg Jolyon Palmer az első két nap során összesen teljesített 79-et.

A probléma azonban ezúttal nem volt súlyos, Magnussen a hajrában egy második megállás ellenére is folytathatta a körözést.

A Mercedesnél egész nap Lewis Hamilton dolgozott volna az eredeti tervek szerint, de a csapatnál az utolsó pillanatban úgy döntöttek, ma és holnap is mindkét versenyzőjük vezessen, így délelőtt még Nico Rosberg ült a W07-ben. Ketten együtt 162 kört tettek meg –

így zsinórban harmadszor is a Mercedes nyerte a kilométercsatát,

jóllehet, ezúttal csak egyetlen kört verve a Toro Rossóra. A köridőkkel ugyanakkor továbbra sem hősködtek, Rosberg az 5., Hamilton pedig a 8. helyen zárta a napot, nagyrészt a közepes keverékű Pirelliket nyúzva.

A Mercedes egyelőre rejtőzködik - katt a galériához! Forrás: DPPI media/Florent Gooden

Rosberg már kedden elismerte, hogy a Mercedes még nem teregette ki a lapjait, és most Hamilton is azt mondta, alig várja, hogy igazán meghajthassa a W07-et. Eddig gyakorlatilag csak a közepes gumikon próbálhatta ki. „Az idén más beállításokra van szükség, és ezeket a gumikat talán másképp is kell kímélni" – magyarázta a brit, aki a kutyáját pórázon sétáltatva, egy elektromos uniciklin érkezett meg a paddockba.

használhatom a szuperlágyat, és szabadjára engedhetem az autót."

Az idei autójának alapkivitelét tesztelő Toro Rossónak délelőtt volt egy kisebb incidense, amikor Carlos Sainznak meg kellett állnia a bokszutca végén, mert az egyik kerékanyát nem rögzítették megfelelően, de ettől eltekintve zavartalanul róhatta a köröket. Azt mondta, technikai téren még nem érez fejlődést a tavalyihoz képest, ám ez csak azért van, mert a Toro Rosso egyelőre egy hibrid, félig 2015-ös, félig 2016-os alkatrészekből összetákolt autót használ.

A Red Bullnál ismétlődtek a gondok

A 7. helyen Felipe Nasr végzett a mezőny egyetlen tavalyi autójával, a C34-gyel. A Red Bull ma nem villogott: a Daniel Ricciardót leváltó Danyiil Kvjat idei első tesztnapja 74 kör után megszakadt, mert

az RB12-n felütötte a fejét ugyanaz a műszaki probléma, mint kedden.

A Red Bull egyébként elsősorban aerodinamikai teszteket végzett a közepes gumikon, és Kvjat ugyanúgy pozitív benyomásokat szerzett az új autójukról, mint a csapattársa. „Szerintem a helyes irányba léptünk tovább" – mondta. „Úgy tűnik, minden a helyén van, az autó kiegyensúlyozott."

Az RB12-n kétszer is előjött ugyanaz a hiba - katt a galériához! Forrás: DPPI media/Florent Gooden

A Mercedeshez hasonlóan a Williams is meghúzódott a háttérben, szorgalmasan róva a köröket, bár Felipe Massa délelőtt egyszer megjárta a kavicságyat is, és

a munkát a tervezettnél hamarabb be kellett fejeznie a Mercedes motor szívóoldali problémája miatt.

Massa ennek ellenére le tudott bonyolítani egy teljes versenyszimulációt, és a csapat egyébként is főleg megbízhatósági teszteket végzett.

„Mindig nagy élmény először vezetni egy új autót, és feltérképezni, miben jobb a réginél, közben már a lehetséges beállításokon is dolgozva" – mondta Massa. „Még kétségkívül sok a teendőnk, hogy az autó úgy viselkedjen, ahogy szeretném, de a benyomásaim kedvezőek róla, és biztosra veszem, hogy ez még csak a kezdet."

Két sima nap után ma a McLaren sem úszta meg műszaki hiba nélkül:

délután 3 óra előtt az MP4-31 még a bokszutcában füstölni kezdett, s bár azt állították, ennek csak egy kisebb hidraulikaszivárgás hiba volt az oka, Jenson Button többé nem tudott visszatérni a pályára. A Honda új F1-es főnöke, Haszegava Juszuke elismerte, hogy a megbízhatósággal még mindig gondjaik vannak.

A McLarennek ma ismét voltak gondjai a motorral - katt a galériához! Forrás: DPPI media/Florent Gooden

„A próbapadon már kiteszteltük, hogy mennyit bír a motorunk, és

– állította. „De ennek természetesen az autóba szerelve is így kellene lennie. A megbízhatóság az egyik, amiben nagyon sokat kell fejlődnünk tavalyhoz képest. Ahogy azonban már említettem, egyes alkatrészekkel még akadnak gondjaink. Mindet alkalmassá kell tennünk a versenyekhez." A Honda a teszt jövő heti, második ciklusára várhatóan új specifikációjú motort visz Barcelonába.

A tabella alján az újonc Rio Haryanto végzett, aki a Manorral annak ellenére 78 körig jutott, hogy délelőtt kicsúszott egyszer az 5-ös kanyarban. Ami az időeredményét illeti, 2,3 másodperccel elmaradt csapattársa, Pascal Wehrlein keddi legjobbjától.

Ezen a héten csütörtökön tesztelnek utoljára a csapatok Barcelonában.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!