hirdetés

Kamion, kisbusz, 30 tonnás konténer: így utazik a Red Bull

2016.03.13. 11:31

Villámgyorsan szállította vissza Milton Keynes-be a teszten használt autóját a Red Bull, mert alig maradt idejük felújítani azt, és postára adni Melbourne felé. Kulisszatitkokat árult el a csapat logisztikusa.

A versenyzés mellett az F1 egyik leglátványosabb eleme a logisztika, az összehangolt együttműködés, ami lehetővé teszi, hogy olykor hétről hétre, kontinenseket is átívelve pályára lépjen a mezőny. Bár az idén csak kétszer négy napig tesztelték a csapatok a 2016-os autóikat, a szokásosnál kevesebb idejük maradt, hogy a felszerelésüket főhadiszállásukra szállítsák, majd mindent időben elküldjenek az idénynyitó helyszínére. A Red Bull filmforgatás miatt ráadásul még később hagyta el Barcelonát.

„Vasárnap délután pakoltunk össze, a kamionok aznap éjjel indultak el, és kedden reggel 6 körül értek Milton Keynes-be” – mondta az F1i.com-nak Gerard O’Reilly, a versenyistálló logisztikai menedzsere, és elárulta, összesen hat kamionról volt szó. A csapatnak így csupán három napja maradt, hogy a pénteken, március 11-én az East Midlands reptérről felszállt gépre feljuttassa a felszerelésének legfontosabb elemeit. Szerencséjükre, ez csak másfél órára a gyáruktól.

Hatalmas felszerelést hurcolnak a csapatok a versenyautók után

Forrás: Getty Images/Mark Thompson

„Miután szombaton végeztünk a forgatással, a teszten használt versenyautót még Barcelonában szétszedtük, és kisbuszokban szállítottuk vissza, mert így gyorsabban visszaér, mint a kamionokkal. A karosszériát rögtön átvizsgálásra küldtük, majd a karbon műhelybe ment, ahol apróságokat javítottak rajta, aztán a festőüzembe került. Szerdára készült el” – mondta O’Reilly, akinek hétfős csoportja felel a be- és kicsomagolásért, majd az alkatrészek elosztásáért a különböző részlegek között.

Elmondása szerint ők rohannak a gyárban szétszórt csomagok után is, mert ők tudják, hogy a kollégáik csúszásait is beleszámolva mit, mikorra kell visszakapniuk ahhoz, hogy időben össze tudják rakni szállításhoz. O’Reilly elárulta, hogy ilyenkor még elég kevés pótalkatrész áll készen az új autókhoz, ezért a teljes barcelonai készletüket Ausztráliába küldik, és a verseny hetében egy újabb szállítmányt is elküldenek az ötödik kontinensre.

A Red Bull Racing főhadiszállása Milton Keynes-ben, másfél órára az East Midlands reptértől

Forrás: Getty Images/Getty Images

„Három vontatóval megyünk az East Midlandsre, ezek 12 repülőgépes raklapot visznek majd, amelyek összesen több, mint 30 tonnát nyomnak. Ebbe beletartozik a két versenyautó, de a tartalék karosszéria csak a jövő hét közepére készül el, és később jön utánunk. Miután az elsődleges szállítmánnyal végeztünk, a tartalék kasztni és egyebek kicsit később is megérkezhetnek, mert pénteken délutánig nem lépünk pályára, és remélhetőleg egyáltalán nem lesz rá szükség!”

O’Reilly 1992-ben a Jordannel kezdte F1-es pályafutását, és 2006-tól dolgozik a Red Bullnál. Elmondta, hogy a folyamatos fejlesztések miatt mindennel az utolsó pillanatig kivárnak, de mivel a csapatuk már bejáratott, tartani tudják a határidőket. Arra is van viszont megoldás, ha esetleg valamit otthon felejtenének. „Azt hiszem, naponta több járat is indul” – utalt a polgári repülésre. „Általában nekem kell telefonálnom ilyen ügyben, és néha nem vagyok népszerű a gyárban.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

    Ajánlat
    Ajánlat
    Ajánlat
    hirdetés
    hirdetés
    hirdetés