Vágólapra másolva!
A francia pilóta biztos abban, hogy korábbi munkaadója javítani tudna az erőforrásán, és utalt arra, hogy a Lotus bizonytalan helyzete miatt nem tudnak eléggé fejlődni. A Renault közben azt sugallja, hogy 2016 végén mindenképpen szakítanak a Red Bull-lal.

Bár a Renault-nak még időre van szükségük ahhoz, hogy döntést hozzanak F1-es jelenlétük jövőjéről, egyre több jel utal arra, hogy jó esély van korábbi gyári csapatuk, a ma Lotus néven szereplő istálló visszavásárlására. Az enstone-i gárda pilótája, Romain Grosjean üdvözölne egy ilyen fejleményt. „Mindig remek egy gyári csapat tagjának lenni, és biztos vagyok abban, hogy a Renault javítani fog az erőforrásán” – mondta a francia. „Jelenleg a Mercedes a legjobb, de a következő év még messze van a Forma-1-ben.”

Grosjean elismerte, hogy a Lotus az idén nem fejlődött annyit, amennyit szerettek volna, de kijelentette, hogy ez nem a csapat tagjainak, hanem a bizonytalan helyzetnek köszönhető. „Az áramlástani kutatórészleg, a szélcsatorna és a tervezők is nagyon jól dolgoznak, de jelenleg a fejlesztéseket nem tudjuk pályára vinni. Amikor az ember azon gondolkodik, hogy eladja a csapatát, nem fektet bele több pénzt, mert utána mindent elveszít” – utalt arra, hogy a cáfolatok ellenére a Lotus vezérkara foglalkozik az értékesítés gondolatával.

Grosjean szívesen lenne ismét Renault gyári pilóta Forrás: Lotus F1 Team

A Lotus felvásárlása azután került napirendre, hogy a Red Bull élesen kritizálni kezdte a Renault-t a megbízhatatlan és gyenge erőforrásokért, a franciák pedig a negatív hangvétel és az egyébként is gyenge reklámérték miatt már nem kívánnak motorszállítóként szerepelni. Felmerült a Toro Rosso átvétele is, és bár Franz Tost az F1 hivatalos weboldalának elárulta, hogy zajlottak tárgyalások, a jelek szerint a korábbi Minardi megvásárlása lekerült a napirendről.

Csak annyit mondhatok, ami az elmúlt hónapok során történt” – jelentette ki a csapatfőnök. „Valóban meglátogattak minket Faenzában és Bicesterben is, de az elmúlt hetek csendesen teltek. Gondolom, úgy döntöttek, hogy egy másik csapatot vesznek meg” – tette hozzá. „Azt majd meglátjuk, hogy ez a Toro Rossót hogyan fogja érinteni” – lamentált. „Várnunk kell, amíg a Renault lép, és bejelentést tesz, aztán tárgyalunk a programról, amely illeszkedik a Toro Rosso igényeihez és szükségleteihez.”

Idő kérdése a szakítás?

Az elmúlt hónapok során a Red Bull többször fenyegetőzött kiszállással, majd azt kezdték hangoztatni, hogy a Renault esetleges kivonulása miatt maradhatnak motor miatt. Miközben a franciák eladó csapatot keresnek, a Red Bull is motorpartner után néz, és keresik a lehetőséget, hogy Mercedes motorokra válthassanak, mivel a Ferrari csak korábbi változatokat adna nekik. A két vállalatnak 2016 végéig érvényes szerződése van, de Cyril Abiteboul úgy véli, valószínű a szakítás.

„Amikor a motorok fejlesztése nincs befagyasztva, és fegyverkezési verseny zajlik, lehetetlen, hogy a motorpartner az egyik, a csapat meg a másik oldalon álljon. Ez így nem működik többé” – mondta az ESPN-nek. „Ha hosszabb távon az F1-ben akarunk maradni, változtatnunk kell ezen. Igazából azt hittem, hogy ez a Red Bull-lal lehetséges, hiszen ez mindkettőnk érdeke. Ha ez velük sikerülhet, az fantasztikus, ha nem, akkor 2016 után más utat kell találnunk” – jelentette ki.

Cyril Abiteboul (balra) szerint a jelenlegi formában nem folytatódhat a Red Bull-lal való együttműködésük Forrás: 2015 Getty Images/Mark Thompson

Abiteboul szerint „hatalmas elvesztegetett lehetőség” a két vállalat kapcsolatának megromlása, mert úgy véli, hogy a két márka sok szempontból illeszkedik egymáshoz. Azt viszont leszögezte, hogy „urai akarunk lenni a kommunikációnknak, a márkánknak, a fejlesztési ütemtervünknek, és a szereplésünknek, hogy tudjuk, miért teljesítünk jól, és miért nem.”

A Renault Sport F1 ügyvezetője elismerte a nyilvánvaló tényt, hogy a vállalat nem szerepel az elvárásoknak megfelelően, de úgy véli, ezért nem csak őket terheli a felelősség. „Oké, igazából a motor szempontjából nem tartunk ott, ahol szeretnénk, de nem hiszem, hogy ezért csak a mi oldalunk a felelős, ez ennél sokkal bonyolultabb helyzet. Nem akarok belemenni a sárdobálásba, az viszont nyilvánvaló, hogy bár az együttműködés nekik és nekünk is hasznos, a továbbiakban már nem hozza az eredményeket.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!